![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема:Співвідносні слова. Позиція підрядної частини. Складнопідрядні речення з підрядними означальними. Мета: - систематизувати та узагальнити знання про складнопідрядні речення; співвідносними словами складнопідрядного речення, з позицією підрядної частини та зі складнопідрядними реченнями з підрядними означальними; - виховувати наполегливість у здобутті знань. Обладнання: схеми, таблиці. Завдання для виконання: Завдання 1. Знайдіть головні та підрядні частими, вкажіть місце частин по відношенню до головних. Підкресліть сполучники і сполучніслова в підрядній частині, а співвідносні - в головній. Визначте тип підрядних сполучників та значення сполучних слів. Поясніть розділові знаки. 1. Мати любила, щоб снопи були гарними, як діти. 2. Наступила та незручна тиша, коли один мовчить, а другийне говорять. 3. Якби ти до пізнього вечора залишився тут, то ми побачили б усіх борсученят. Всесвідчило про те, що дід був у місті. 5. Коли мені загрожує покарання, то я негайно згадую про школу та книжки. 6. Ніхто не бачив, як я переставляв на ділянках таблички. 7. Сталося так, що автобус пішов за кілька хвилин перед тим, як я прибув на автостанцію 8. Він не обернувся й тоді, коли поїзд уже пішов ходом. 9. Я теж спершу голову сушив собі, що б його придумати, аби найбільше вантажу брати. 10. Я не як почати з нею розмову. 11. Не знаю, що булона душі в Асель.
Завдання 2. Побудуйте кілька складних речень так, щоб в одному слова що, як, коли були сполучниками в підрядних частинах, а в іншому — сполучними словами. Поясніть їх відмінність.
Завдання 3. Прочитайте. Спишіть речення, проставляючи пропущені слова. Відшукайте у головних реченнях члени, до яких відносять підрядні означальні речення; підкресліть їх однією лінією, а сполучні слова – двома. Проставте розділові знаки і поясніть їх вживання. 1. То дивляться на нас їхніми очима сама Батьківщина…доручила мені відстояти її честь і незалежність. 2. І океанів тих нема…вірні роз’єднать серця. 3. Усім своїм єством Тимофій відчував ту землю…йому сьогодні наділив закон Леніна. 4. Доповідач говорив про силу дружби народів…є основою радянського ладу. 5. Вимагає час новий…ми діла вершили ще незнані.
Завдання 4. Прочитайте. Доберіть підрядні означальні речення з необхідним сполучними словами до поданих головних речень. Запишіть їх повністю, проставляючи, де потрібно, коми. Зробіть граматичний розбір першого речення. 1. Немає таких перешкод .... 2. На колгоспному . . . виросли хороші буряки. 3. Балада В. Сосюри «Комсомолець» є оптимістичним твором ... . 4. Немеркнучою славою покрили себе комсомольці ... . 5. Комбайни . . . виїхали в поле і почали косити й молотити пшеницю. 6. Восьмикласники очищали колгоспний тік .... 7. Надійка не одразу впізнала колишнього політрука ... .8. Хороший той учень .... Завдання 5. Прочитайте. Перетворіть, де це можливо, прості речення у складні підрядні з підрядними означальними, додавши відповідні сполучні слова. Нові речення запишіть, проставивши розділові знаки. 1. Місто залите сонцем і буйною зеленню приваблювало зір туристів. 2. Проїжджаємо побіля танка встановленої тут на площі Перемоги після кровопролитних боїв думаємо про щасливе сьогодення про визволителів міста. 3. Квіти посаджені у скверах міста дбайливими руками мешканців палахкотять на сонці веселкою. 4. У бліндажі гвардії майора Воронцова заваленому газетами картами книжками стояла приємна свіжа прохолода. 5. Ліворуч по долині вкритій лісом на значній віддалі від шосе Брянський і Черниш помітили хати гірського селища. 6. У нашій республіці багато велетнів-заводів створених за роки Радянської влади. 7. Брянський і Черниш схвильовані і зворушені зіскочили з сідел і вітаючись подавали ковалям руки.
Котре слово із виділених є прикладкою? Поясніть правопис слова проїжджаємо. Читайте також:
|
||||||||
|