Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Багатокомпонентні складнопідрядні речення з неоднорідною супідрядністю.

Мета: узагальнити й систематизувати знання студентів про багатокомпонентні складнопідрядні речення з неоднорідною супідрядністю, їх структуру, формувати вміння здійснювати повний синтаксичний аналіз, накреслювати схеми і їх читати.

 

Завдання для виконання.

Завдання 1.Випишіть складнопідрядні речення в такій послідовності: а) з однорідною супідрядністю; б) з неоднорідною супідрядністю; в) з послідовною підрядністю. Визначте вид підрядних частин. Скла­діть схему кожного речення.

1. Студент, що не знає своєї соборної літературної мови, чинить тим злочин супроти свого народу й стає йому зайвий, бо не має найсвятішого почуття — почуття одності [єдності] нації. 2. Недержавний народ мусить пильнувати, щоб його вчені спеці­алізувалися головно в науках національних, що підносять свідо­мість народу й що ними чужа наука відповідно займатися не бу­де. 3. Сумлінно подбай, щоб закласти рідну школу для дітей твоїх, яка навчала б їх не тільки рідної мови, але й рідномовних обов'язків. 4. Кожний свідомий громадянин мусить подбати, щоб його дитина навчалася вдома літературної мови, якщо вона не навчається її в школі.

Завдання 2.Перепишіть, розставте потрібні розділові знаки. Визначте типи підрядних частин і поясніть, чим вони тут поєднані. Складіть схеми всіх речень.

1. Не питай чого в мене заплакані очі Чого завжди тікаю я в гай Та блукаю по темних лісах до півночі... (І. Огієнко). 2. Знов мене пам'ять веде Туди де подвір'я батьків Де сонях вродливий цвіте У затишку буйних садів (А. Струк). 3 . Мужчина той хто духом дужий Хто не скоряється чуттям Хто тілу ласому не служить І хто керує тілом сам (С. Караванський). 4. Вперед! У нерозвідане! Туди Де пісня піднімається на крилах Де ждуть весни присніжені сади (П.Дорошко). 5.І я згадав що часом у народі Звуть журавля веселиком щоб він Веселощі а не журбу приносив (М. Рильський).

Завдання 3.Спишіть речення. Визначте тип складних речень. Розставте розділові знаки, поясніть їх вживання.

1. Л..ше той гідний світлого майбу..нього хто свято шанує м..нуле пишається героїчною історією свого народу і все робить для того що сучасне було (не) менш славне щоб уписалося воно золотими сторінками на скрижалі історії. 2. І день іде і ніч іде і голову схопивши в руки д..вуєшся чому (не) йде апостол правди і науки. 3. Роксолана горнулася до нього мов(би) шукала прихисту ховалася від усіх (не) щасть і загроз хоч і що б їй могло загрожувати біля цього всемогутнього чоловіка?..

Завдання 4.Спишіть речення. Визначте тип складних речень. Розставте розділові знаки, поясніть їх вживання.

Подорожній може пр..сісти біля колодязів легких ажурних з жерстяним лелекою на шпилі відпочити поруч із затишними пр..вітними з маленьким хрестиком на даху і емальованим що заклично біліє на поличці під корбою побесідувати з доброю людиною біля колодязів-здорованів з бетонним оголовком строкато пр..крашеним кольоровим клом.

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 633

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Завдання 5.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.