МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема: Багатокомпонентні складнопідрядні речення з однорідною супідрядністю. Мета: поглибити знання студентів про багатокомпонентні складнопідрядні речення з однорідною супідрядністю; формувати вміння здійснювати повний синтаксичний аналіз таких речень; читати моделі цих речень та креслити їх, прищеплювати любов до рідної мови. Завдання для виконання: Завдання 1. Перепишіть речення (без цифр біля слів) і самостійно розберіть їх за членами . При аналізі користуйтеся цифрами: 1 — підмет; 2- — присудок; 3 — додаток; 4 — означення; 5 — обставина; 6 — внесення; 7.1 — сполучник сурядності; 7.2 — сполучник підрядності; 7.3 — сполучне слово. Коли зробите аналіз, усі частини, що мають свої синтаксичні центри, відділіть одну від одної комами. 1. Благословен же той хто від грози не никне і пісня що летить до радісних небес. (В. Сосюра.) 2. Гаряче серце б'ється і тремтить і відчуваєш як зростають крила. (Л. Дмитерко.) 3. Я в серці маю те що не вмирає. (Леся Українка.) 4. Вставай хто серцем кучерявий. (П. Тичина.) 5. Над усім світом стояла така тиша що було чути як плакала надламана гілка. (М. Стельмах.) 6. Русий вечір пахне любистком квіти лащаться до ніг. (З. Гончарук). 7. Зоре моя вечірняя, зійди над горою поговорим тихесенько в неволі з тобою. (Т.Шевченко). 8. Часто мигтіла блискавка і раз за разом гуркотів грім. (М.Трублаїні).
Завдання 2. Перепишіть, розставляючи коми між частинами складносурядних і складнопідрядних речень. 1. Батьківщино, ти в кожного одна бо хто хоче мати дві батьківщини той залишається без жодної. (В. Земляк.) 2. Земле рідна! Мозок мій світліє і душа ніжнішою стає як твої сподіванки і мрії у життя вливаються моє. (В. Симоненко.) 3. Недарма ж давно помічено моряками що судно йде хутчіше коли йде до рідних берегів. (О. Гончар.) 4. Той хто зневажливо ставиться до рідної мови не може й сам викликати поваги до себе. (О. Гончар.) 5. Коли пісні мойого краю пливуть у рідних голосах мені здається що збираю цілющі трави я в лугах. (М. Рильський.) 6. Я так люблю мою Україну убогу що проклену святого Бога, за неї душу погублю! (Т. Шевченко.) 7. Хто зневажає .рідний край ті серцем немічні каліки. (Т. Шевченко.) 8. Людина відчуває себе новонародженою перед красою життя і сяйво добра освічує їй душу. (Григорій Тютюнник.)
Завдання 3. Перепишіть, розставляючи коми між частинами складносурядних і складнопідрядних речень. 1. Усе що йти нам заважає зумій одкинути в собі. (В. Сосюра.) 2. Всесвіт — не поле і люд — не глядач і час — не ворота футбольних моментів і куля земна — не футбольний м'яч в ногах генералів і президентів. (М. Вінграновський.) 3. Біда навчить кому подати руку і від кого прийняти чесний хліб. (Д. Павличко.) 4. Друзів на землі не так багато дбайте щоб в житті їх берегти. (Д. Луценко.) 5. Я люблю коли є в домі діти і коли вночі вони сміються. (М. Рильський.) 6. Хто чув як рано навесні земля пробуджується в сні або як в літнім місяці колишуть жито вітерці? (О. Підсуха.) 7. Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу і коли він зійшов на горбок перед ним встали в повній красі всі ниви. (М. Коцюбинський.) 8. Торік був уродив хліб та як полили дощі то позносило з гір половину снопів. (7. Нечуй-Левицький.)
Завдання 4.Випишіть складнопідрядні речення в такій послідовності: а) з однорідною супідрядністю; б) з неоднорідною супідрядністю; в) з послідовною підрядністю. Визначте вид підрядних частин. Складіть схему кожного речення. 1. Знов бачиш і віриш, що все пролетить, Що ти перебореш недолю (Г. Чупринка). 2. Ніколи не треба забувати про своє призначення і завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мислимих благ (О. Довженко). 3. Я чую, як нив Наливається колос І як у пташат Прорізається голос (М. Яременко).
Завдання 5. Перепишіть, розставте потрібні розділові знаки. Визначте типи підрядних частин і поясніть, чим вони тут поєднані. Складіть схеми всіх речень. 1. Страшні слова, коли вони мовчать коли вони зненацька причаїлись ,коли не знаєш з чого їх почать бо всі слова були уже чиїмись (Л. Костенко). 2. Коли б я створював закони граматичні То хай було б це звично чи не звично У мене скрізь ласкаве слово «Хліб» Обов'язково строго безумовно Писалося б із букви заголовної (Г. Савич). 3. А в сутінках коли пора кінчать Коли сурма усіх спочити кличе Ще довго на риштованнях стоять Стрункі і невгамовні будівничі (О. Ольжич). Читайте також:
|
||||||||
|