Мета: поглибити знання студентів про пряму мову, про способи спілкування мовців; формувати вміння розпізнавати пряму мову; аналізувати речення з прямою мовою.
Завдання для виконання.
Завдання 1.Спишіть речення. Поставте розділові знаки при прямій мові. Поясніть їх вживання.
1. Я подумав тоді Тіні коротшають так само непомітно, як і людське життя і пішов на житній ринок базарувати, одразу ж забувши свою думку (Г. Тютюнник). 2. Все все ми віддаємо тобі, Батьківщино промовив він (Брянський) раптом якимось дивним голосом ні до кого (О. Гончар). 3. Посіявши зерно, селяни говорили Уроди, Боже, на трудящого, на ледачого, на старця, на крадія і на всяку долю (В. Супруненко). 4. Колись Луначарський сказав про нашу культуру Українська музика й поезія найбільш розкішна і запашна з усіх гілочок світової народної творчості (О. Гончар). 5. Добрий вечір вам заспівав позаду дівочий голос (М. Стельмах).
Завдання 2.Спишіть речення. Поставте розділові знаки при прямій мові. Поясніть їх вживання.
1. Колись, дуже давно розповідав нам дід Григорій був найдужчим парубком на всю губернію... (О. Довженко). 2. Треба конче знайти дорогу подумав Василько Вернусь назад до саней і звідти поїду навпростець дорогою (М. Коцюбинський). 3. Ми не дикі коні, щоб усе топтати з несподіваною різкістю відрубав Брянський Не такими нас ждуть (О. Гончар). 4. Вам здається обізвалася сусідка що тепер море, як синій птах (М. Коцюбинський). 5. Дивись каже які очі, а глянь, які брови (Л. Глібов).
Завдання 3. Перепишіть вірш. Виділіть пряму мову. Поставте потрібні розділові знаки.