МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Практична роботаТема: Багатокомпонентні складні речення змішаного типу. Мета: поглибити й систематизувати знання студентів про багатокомпонентні складні речення змішаного типу, їх структуру; формувати вміння здійснювати повний синтаксичний аналіз; прищеплювати любов до рідної мови.
Завдання для виконання. Завдання 1. Проаналізуйте речення. Знайдіть у них сурядні, підрядні і безсполучникові зв'язки. Складіть схеми цих речень. Визначте тип. Поясніть розділові знаки. 1. Хлопці «натискували» сильніше, і санчата, здавався, вже не ковзали, а літали по колу з такою шаленою швидкістю, що у Софії рябіло в очах, крутилася голова, те вона і взнаки не давала, що їй хоч трошечки страшно. 2. Іноді ходили вдвох до лісу, і тільки старі дуби, берези, клени та часом прим'ята трава, де сиділи вони, могли б повідати про їхню любов, таку чисту і таку красиву, як буває чистою і красивою весняна, омита росою квітка, що вперше розпустила свої пелюстки. 3. Після довгої розлуки знову зійшлися вони — і немає слів таких, щоб ними можна було передати всю радість цієї довгожданої стрічі.
Завдання 2. Проаналізуйте речення. Знайдіть у них сурядні, підрядні і безсполучникові зв'язки. Складіть схеми цих речень. Визначте тип. Поясніть розділові знаки. 1. Досвідченим оком мисливця Метелик безпомилково пізнав сову, а за хвилину її різкий жалібний крик, що нагадував плач дитини, пронісся над поляною. 2. Яків притишено читав прокламацію, а його, затаївши подих, слухали дружинники, слухали жадібно, бо слова ті, сміливі й пекучі, здіймали в голові рої думок. 3. Хотілося втішити її в несподіваному горі, але Ніна розуміла, що своїм співчуттям вона нагадає їй про трагічну смерть чоловіка і цим завдасть ще більшого жалю. 4. Але душа її була оповита журбою, і цю журбу навівала на неї братська могила, в якій лежали бійці, що віддали своє життя за владу Рад. Завдання 3. Проаналізуйте речення. Знайдіть у них сурядні, підрядні і безсполучникові зв'язки. Складіть схеми цих речень. Визначте тип. Поясніть розділові знаки. 1. Крізь шибки вікон стежили за рекрутом сиві бабусі, і він, вітаючись з сусідами, йшов вузенькою вулицею, де поряд інших убогих хат стояла його хата з трьома вікнами і такою давньою покрівлею, що вже замість соломи виднівся суцільний яскраво-зелений мох, з якого буйно росли окремі стеблини жита. 2. У гущавину бору долітали з міста передзвони, і, можливо, не один звір, напоровшись, слухав одноманітне гудіння і мчав птім, сполоханий, в такі хащі, де давно не ступала людська нога! (З тв. А.Шияна) Тема 5. Конструкції з чужим мовленням Читайте також:
|
||||||||
|