МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема: Багатокомпонентні складні речення змішаного типу. Мета: поглибити й систематизувати знання студентів про багатокомпонентні складні речення змішаного типу, їх структуру; формувати вміння здійснювати повний синтаксичний аналіз; прищеплювати любов до рідної мови.
Завдання для виконання. Завдання 1. Проаналізуйте речення. Знайдіть у них сурядні, підрядні і безсполучникові зв'язки. Складіть схеми цих речень. Визначте тип. Поясніть розділові знаки. 1. Хлопці «натискували» сильніше, і санчата, здавався, вже не ковзали, а літали по колу з такою шаленою швидкістю, що у Софії рябіло в очах, крутилася голова, те вона і взнаки не давала, що їй хоч трошечки страшно. 2. Іноді ходили вдвох до лісу, і тільки старі дуби, берези, клени та часом прим'ята трава, де сиділи вони, могли б повідати про їхню любов, таку чисту і таку красиву, як буває чистою і красивою весняна, омита росою квітка, що вперше розпустила свої пелюстки. 3. Після довгої розлуки знову зійшлися вони — і немає слів таких, щоб ними можна було передати всю радість цієї довгожданої стрічі.
Завдання 2. Проаналізуйте речення. Знайдіть у них сурядні, підрядні і безсполучникові зв'язки. Складіть схеми цих речень. Визначте тип. Поясніть розділові знаки. 1. Досвідченим оком мисливця Метелик безпомилково пізнав сову, а за хвилину її різкий жалібний крик, що нагадував плач дитини, пронісся над поляною. 2. Яків притишено читав прокламацію, а його, затаївши подих, слухали дружинники, слухали жадібно, бо слова ті, сміливі й пекучі, здіймали в голові рої думок. 3. Хотілося втішити її в несподіваному горі, але Ніна розуміла, що своїм співчуттям вона нагадає їй про трагічну смерть чоловіка і цим завдасть ще більшого жалю. 4. Але душа її була оповита журбою, і цю журбу навівала на неї братська могила, в якій лежали бійці, що віддали своє життя за владу Рад. Завдання 3. Проаналізуйте речення. Знайдіть у них сурядні, підрядні і безсполучникові зв'язки. Складіть схеми цих речень. Визначте тип. Поясніть розділові знаки. 1. Крізь шибки вікон стежили за рекрутом сиві бабусі, і він, вітаючись з сусідами, йшов вузенькою вулицею, де поряд інших убогих хат стояла його хата з трьома вікнами і такою давньою покрівлею, що вже замість соломи виднівся суцільний яскраво-зелений мох, з якого буйно росли окремі стеблини жита. 2. У гущавину бору долітали з міста передзвони, і, можливо, не один звір, напоровшись, слухав одноманітне гудіння і мчав птім, сполоханий, в такі хащі, де давно не ступала людська нога! (З тв. А.Шияна) Тема 5. Конструкції з чужим мовленням Читайте також:
|
||||||||
|