Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Подвоєння і подовження приголосних. Подовжений приголосний звук як поєднання двох фонем. Специфічні випадки подовження.

Мета:

- поглибити й узагальнити знання студентів про подвоєння й подовження приголосних;

- розвивати вміння написання слів, їх пояснення;

- прищеплювати шану до мови, слова.

Обладнання: схеми, підручники.

Завдання для виконання:

Завдання 1. Прочитайте, випишіть окремо слова з подовженими при­голосними і з подвоєними (збіг на межі морфем), поясніть кож­ний випадок.

1. Скільки ніжного кохання, І обурення, і зла, Скільки гос­трого страждання Сила звуків розлила! (Г.Чупринка). 2.І новіт­ня весна У двадцятім сторіччі, Таланами рясна, Ще загляне у вічі (Яр Славутич). 3. Ллє місяць світ з височини, І зорі тихо в небі грають. Донець замерз. Зимові сни Вночі над сонним ним літають. 4. Єсть перли безцінні На дні на морському. Ще кра­щі перлини — У серці людському. 5. Стоять хати, дощем об­биті, І палаци сумовиті, Затаївшись під горою, На село глядять марою (З тв. Миколи Чернявського). 6. Незрозумілі всіх доріг походи, І незбагненних поривань сліди (О.Черненко). 7.Дим вечірнього багаття, Із дупла солодкий мед І широкого латаття Розпанаханий намет. 8. Все віддзеркалить вічності екран. Не пропаде тут жоден звук і порух. 9. Лягає від кислиць гілляста тінь, а десь на клуні клацають лелеки. 10. Метнувсь Іван... Схопивсь мерщій... Та причаївся у галуззі і бачить: птаха чарі­вна летить (З тв. Ю.Клена). 11. Несе Полісся в кошиках гриби (Л. Костенко).

Завдання 2. Поставте подані іменники в орудному відмінку однини, запи­шіть їх та обґрунтуйте написання.

Гнучкість, любов, даль, поліфонічність, вічність, сталь, уче­ність, озлобленість, радість, таріль, рань, гастроль, мисль, га­вань, дуель, мідь, заморозь, сув'язь, кров, блакить.


Завдання 3.
Прочитайте, перепишіть, вставляючи замість крапок, де тре­ба, пропущені букви.

Зіл..я, зіл...ям, Прикарпат..я, священ..ий, священ..ик, дол...я, орошен..ий, стін..ий, мілкодон..ий, гудрон..ий, пон­тон..ий, магнітофон..ий, Заліс.я, жов..чю, Запоріжжя, сіл..ю, салон..ий, солон..ий, ізоляційн..ий, велич..ю, лист..я, тряс...я, ім...іграція.

Завдання 4. З читанки для 2 класу випишіть 15 речень, у яких були б слова з подвоєними приголосними. Поясніть, у якому обсязі учні молод­ших класів вивчають цю тему і як пояснити їм написання слів з двома од­наковими буквами.

Завдання 5. Від поданих слів утворіть споріднені слева з подвоєнням чи подовженням приголосних. Поясніть причини подвоєння. З виділеними словами складіть речення.

Луна, кінь, глибина,земля, весна, дякувати, вікно, літо, лице, тримати, гудок,борода, міць,година, сидіти, зброя,мазь, молодь, зітхати, страшно, поміч,бігти, віти, промінь, зелень, дати, межа, район.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 392

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.