МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема: Чергування голосних і приголосних фонем Мета: - поглибити знання студентів про чергування голосних і приголосних фонем або його відсутність, про зміну задньоязикових на передньоязикові; - розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення - прищеплювати любов до слова. Обладнання: схеми, підручники. Завдання для виконання: Завдання 1. Прочитайте слова, перепишіть їх. Поясніть відсутність чергування виділених звуків [о], [є] з [і]. Груповод, бомбовоз, сором, город, солод, вересень, шелест, ніготь, рівень, носок, сов (від сова), ос (від оса), турбот, лож (від ложе), Сидоренко, ніженька, вихователь, козел — козла, замок — замка, гребінець, ятірець, покровитель, гордий, гнобитель, кружечка, орел, котел, готель, модель, вітер, верес, оберемок, овес, осел, Псел, сестер, верба, дівчинонька, розкритий, безтурботний. Завдання 2. Перепишіть, поясніть написання є чи о після шиплячих та й. Укажіть, у яких словах і формах порушені чергування. Грушоподібний, чорний, начебто, опущене, ображено, щодо, шестиствольний, знаєш, телебачення, честь, жест, чергове, дешево, чепець, чебрець, ощенитися, джерготати, пошесть, щелехвіст, шепотун, шедевр, щока, бджола, знайомого, чекати, черешня, пошесті, жорна, женчик, жених, прожену, зраджений, щезати, кийочок, краєчок.
Зразок. Матрос — матроський; Цюріх — цюріхський (не відбувається). I. Половці, Гаага, Гаваї, іммігрант, Лейпциг, Наварра, Казахстан, калмики, Калькутта, Кременчук, Липецьк, Кагарлик, Квебек, Волга, інститут, керівник, гагаузи, Україна, Кутаїсі, (протока) Лаперуза. II. Единбург, Балхаш, джентльмен, Єсентуки, Токмак, Чернігів, Чикаго, Бандунг, Виборг, Кобеляки, колеж, коряки, Кранець, Кременець, Кронштадт, Лотарингія, Луцьк, Луганськ, Великі Луки, Воронеж, вояка, Овруч, кореспондент, споживач, Черкаси, Полісся, багач, бурлака, купець, подвижник, Галич. Завдання 4. Прочитайте подані речення. Поясніть чергування [у] з [в], [і] з [й]; з'ясуйте причини, що інколи порушують ці чергування. I. 1. Пливе висока біла хата в зеленім морі смеречин. Звисають роси, як суниці. У небі — журавлів вінок. 2. Барвінкуйся, земле, й барвінкуй Нашу думу й пісню до зорі. 3. Щебетали діти і світився хліб. 4. А звідки! — певно, ще від предків Вкраїна пахне вишняком, і дзбаном сонця п'ють смереки туману біле молоко. 5. Яславлю братство проліска й заліза (З тв. Т.Мельничука). II. 1. Гаїна вслухається в ніч, вдивляється у високе небо. 2. З давніх-давен в українських селах відзначають традиційне народне свято Івана Купала. 3. Було ще рано, сині роси зблискували на травах, і сонце заспане купалось на левадах (З тв. І.Цюпи).
Завдання 5. Користуючись зразком, впишіть, де можливо, замість крапок слова з початковими у, в. Поясніть, чи змінюються від цього значення слів. Зразок. Всіяний — усіяний, вславлений — уславлений (значення не змінюється); вправа — управа (значення змінюється: завдання —установа). Упоминатися — ...; упорати — ...; уморити — ...; упродовж — ...; удосконалений — ...; уплив —...; уступ — ...; удача — ...; ураження — ...; удочеряти — ...; угрітий — ...; украй — ...; уколений — ...; ужитий — ...; угору — ...; увечері — ...; увись —...; увісьмох — ...; упріти — ....
Завдання 6. Запишіть наведені сполуки слів, розкривши дужки і вибравши з них потрібні сполучники й прийменники. Якщо можливі варіанти, наведіть їх. Лиш (в, у) небі, позеленіло (в, у) очах, їздив (в, у) відрядження, увесь (в, у) роботі, був (в, у) снігах, читав (в, у) автобусах, пригода (в, у) дорозі, бути (в, у) Африці, кімнати (й, і) коридори, от (й, і) добре, мільйони (й, і) мільйони, газети (й, і) журнали, слова (й, і) діла, полум'яні (й, і) закличні, іди (й, і) скажи, ти (й, і) я, небо (й, і) земля.
Читайте також:
|
||||||||
|