Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Класифікація голосних і приголосних фонем.

Складні випадки правопису приголосних звуків

Мета:

- поглибити й узагальнити матеріал про вживання приголосних звуків;

- розвивати вміння безпомилково знаходити й використову­вати потрібну форму слова при чергуванні й зміні приголосних;

- підтримувати бажання учнів дізнатися про тонкощі фонетики.

Обладнання: підручник, таблиці.

Завдання для виконання:

Завдання 1. Вставити пропущені букви, пояснити правопис.

Ш...сти, бл...зенько, ос...литися, справ...дливий, д...ректор, греб...лька, зш...вати, дал...ч, неприм...рен-ний, звичайний, сп...нити, квіт...нь, дж...рело, кр...ни-ця, зн...сти, в'єтнам...ць, заст...лати, ущ...мити, зат...кти, оц...нкований, ос...ледець, ст...лити, відд...рати, дят...л.

 

Завдання 2. Запишіть речення. Підкресліть слова, в яких мож­ливе чергування приголосних у коренях слів при зміні форми слова чи творенні нових слів.

Ой, у полі вітер дише, билину колише: Козаченько до милої чотири листи пише. (Нар.тв.) За плугом хо­див і в плузі — не покладав рук. (О.Довженко)

 

Завдання 3. Перепишіть речення. Визначте слова, в яких голосні [о], [є] можуть чергуватися з [і], та допишіть поряд у дужках за зразком по­трібну форму чи слово.

Зразок. Я йшов між: гір {гора) вузенькою тропою (Ю. Клен).

Осінній день березами почавсь. Різбить печаль свої де­реворити (Л.Костенко). 2. Пролетіли роки, ніби білі лелеки Від того озеречка, від моєї ріки (Л.Забашта). 3. Будьте вдяч­ні народу, бережіть теє слово, Що гранилось віками у битвах, в трудах (Л.Забашта). 4. Колише ніч Поля й моря. Назад не клич — Не там зоря. 5. Сосновий віддалік шепоче бір. 6. По полю ніч, по полю тінь іде, По полю бродять тихі перегуки. 7. Гаями ходить передлітній шум. 8. Настала ніч по легкошумнім дні. Здалека лине крик перепелиний (З тв. М.Рильського). 9. Ми виїхали в ніч. Притихлі явори стояли безшелесно. І зблиснула гроза — як вихопила ніж! (Л.Костенко).

Завдання 4. Перепишіть речення, вставляючи замість крапок пропущені букви є або о. Поясніть закономірність їхнього вживання.

І. Чи ви бачили те ш..вкове дно, по якому склиться по­дільська водиця? (М.Матіїв-Мельник). 2. Прощай аж до наступної зими!.. — Поцілував ж..ну, в сідло заскочив. Стояв весь рід його під ворітьми, сльозами очі зболені мо­рочив (Л.Горлач). 3. А жнива стають. Збіжжя ж..овкне, бі­ліє і починає клякати (У.Самчук). 4. Лаврін ходить до школи і веч..рами читає вголос Кащ..нка (У.Самчук). 5. Синіють терикони, як ш..ломи за вибалками десь у дали­ні. От-от, здається, крізь віків розломи постане військо з князем на ч..лі (Г.Половинко). 6. А в небі хмара дощ..ва стоїть — насуплена, розгнівана і строга (Г.Половинко). 7. Комишна річка ж..бонить в очеретах, В долині між гор­бами крейдяними (І.Низовий). 8. Як суцільна чорнобиль­ська рана, Україна пливе у світах (А.Михайлевський). 9. На Тилігульським лимані Берег цілують ч..вни (А. Михайлев­ський). 10. Зайнявся день і хиж., палахкоч.. по ч..рних роз­доріжжях і вітрах (В.Стус).

Завдання 5. Перепишіть речення. До кожного виділеного слова, де можливе чергування приголосних, запишіть його пару за поданим зразком.

Зразок. Спить Чумацький (чумак) запилений шлях (А. Михайлевський).

1 .Облетіло листя в лісосмузіНа осінніх дощових вітрах. А зоря дрижить на виднокрузі,На печальних чорних прапорах (Микита Чернявський). 2. Листки дерева обживають, Немов піддашшя ластівки(І.Низовий). 3. Знов зозулі чути голос в лісі, Ластівки гніздечко звили в стрісі(М.Юрійчук). 4. Весна до нас рік-річно повертає, Рік-річно кожне дерево цвіте (Б. Лепкий). 5. Юга,юга — не видно світу. Все небо, сон­це в пилюзі(М.Негода). 6. Голос такий одинокий Вже повін­чав береги(А.Михаіаевський). 7. Лелекавстав і вже дзьобає зорі та у гніздо лелечисі кладе (Г.Бічоус). 8. Де ж бо й ти, Донеч­чина, Ще не споловечена,Сонце голубе? (Яр Славутич). 9. Випинається річкив'юнкий силует Там, де сонце снує баг­ряниці (Г.Вишенський).

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 487

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.047 сек.