МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема: Класифікація голосних і приголосних фонем. Складні випадки правопису приголосних звуків Мета: - поглибити й узагальнити матеріал про вживання приголосних звуків; - розвивати вміння безпомилково знаходити й використовувати потрібну форму слова при чергуванні й зміні приголосних; - підтримувати бажання учнів дізнатися про тонкощі фонетики. Обладнання: підручник, таблиці. Завдання для виконання: Завдання 1. Вставити пропущені букви, пояснити правопис. Ш...сти, бл...зенько, ос...литися, справ...дливий, д...ректор, греб...лька, зш...вати, дал...ч, неприм...рен-ний, звичайний, сп...нити, квіт...нь, дж...рело, кр...ни-ця, зн...сти, в'єтнам...ць, заст...лати, ущ...мити, зат...кти, оц...нкований, ос...ледець, ст...лити, відд...рати, дят...л.
Завдання 2. Запишіть речення. Підкресліть слова, в яких можливе чергування приголосних у коренях слів при зміні форми слова чи творенні нових слів. Ой, у полі вітер дише, билину колише: Козаченько до милої чотири листи пише. (Нар.тв.) За плугом ходив і в плузі — не покладав рук. (О.Довженко)
Завдання 3. Перепишіть речення. Визначте слова, в яких голосні [о], [є] можуть чергуватися з [і], та допишіть поряд у дужках за зразком потрібну форму чи слово. Зразок. Я йшов між: гір {гора) вузенькою тропою (Ю. Клен). Осінній день березами почавсь. Різбить печаль свої дереворити (Л.Костенко). 2. Пролетіли роки, ніби білі лелеки Від того озеречка, від моєї ріки (Л.Забашта). 3. Будьте вдячні народу, бережіть теє слово, Що гранилось віками у битвах, в трудах (Л.Забашта). 4. Колише ніч Поля й моря. Назад не клич — Не там зоря. 5. Сосновий віддалік шепоче бір. 6. По полю ніч, по полю тінь іде, По полю бродять тихі перегуки. 7. Гаями ходить передлітній шум. 8. Настала ніч по легкошумнім дні. Здалека лине крик перепелиний (З тв. М.Рильського). 9. Ми виїхали в ніч. Притихлі явори стояли безшелесно. І зблиснула гроза — як вихопила ніж! (Л.Костенко). Завдання 4. Перепишіть речення, вставляючи замість крапок пропущені букви є або о. Поясніть закономірність їхнього вживання. І. Чи ви бачили те ш..вкове дно, по якому склиться подільська водиця? (М.Матіїв-Мельник). 2. Прощай аж до наступної зими!.. — Поцілував ж..ну, в сідло заскочив. Стояв весь рід його під ворітьми, сльозами очі зболені морочив (Л.Горлач). 3. А жнива стають. Збіжжя ж..овкне, біліє і починає клякати (У.Самчук). 4. Лаврін ходить до школи і веч..рами читає вголос Кащ..нка (У.Самчук). 5. Синіють терикони, як ш..ломи за вибалками десь у далині. От-от, здається, крізь віків розломи постане військо з князем на ч..лі (Г.Половинко). 6. А в небі хмара дощ..ва стоїть — насуплена, розгнівана і строга (Г.Половинко). 7. Комишна річка ж..бонить в очеретах, В долині між горбами крейдяними (І.Низовий). 8. Як суцільна чорнобильська рана, Україна пливе у світах (А.Михайлевський). 9. На Тилігульським лимані Берег цілують ч..вни (А. Михайлевський). 10. Зайнявся день і хиж., палахкоч.. по ч..рних роздоріжжях і вітрах (В.Стус). Завдання 5. Перепишіть речення. До кожного виділеного слова, де можливе чергування приголосних, запишіть його пару за поданим зразком. Зразок. Спить Чумацький (чумак) запилений шлях (А. Михайлевський). 1 .Облетіло листя в лісосмузіНа осінніх дощових вітрах. А зоря дрижить на виднокрузі,На печальних чорних прапорах (Микита Чернявський). 2. Листки дерева обживають, Немов піддашшя ластівки(І.Низовий). 3. Знов зозулі чути голос в лісі, Ластівки гніздечко звили в стрісі(М.Юрійчук). 4. Весна до нас рік-річно повертає, Рік-річно кожне дерево цвіте (Б. Лепкий). 5. Юга,юга — не видно світу. Все небо, сонце в пилюзі(М.Негода). 6. Голос такий одинокий Вже повінчав береги(А.Михаіаевський). 7. Лелекавстав і вже дзьобає зорі та у гніздо лелечисі кладе (Г.Бічоус). 8. Де ж бо й ти, Донеччина, Ще не споловечена,Сонце голубе? (Яр Славутич). 9. Випинається річкив'юнкий силует Там, де сонце снує багряниці (Г.Вишенський).
Читайте також:
|
||||||||
|