Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Склад. Типи складів. Наголос у словах

Мета:

- поглибити й узагальнити знання студентів про склад, їх типи, наголос у складах;

- вчити ділити слова на склади;

- формувати правила складоподілу;

- розвивати логічне мислення, мовлення;

- прищеплювати любов до мови.

Обладнання: схеми, підручники.

Завдання для виконання:

Завдання 1. Поділіть текст вертикальними лініями на склади, установіть, яких складів — відкритих чи закритих — більше. По­значте наголошені склади.

На Карпатах кінь підбився в мене. «Мила нене! Як же воно буде? — говорили співчутливо люди на розбитім бомбами гостинці. — Наших шкап давно взяли чужинці». А у мене куля у коліні, без коня ні кроку, ні півкроку. Ковпаківці десь уже з пригорку у бори спускаються, мов тіні. І сказав тоді гуцул-коваль: «Підкую я сивого конягу. Ну, а партизана у шпиталь, чи під кущ густий, чи під корягу». Днів за три догнав я свій загін, їдучи по невловимім сліду.

І тепер, як чую дзвін від підків, кажу: «Спасибі, діду!"

(П.Воронько)

Завдання 2. У наведених словах поставте основний і побічний наголоси, поясніть правопис цих слів.

Авіамодельний, автопокришка, антикріпосницький, багатоверстатниця, товарознавчий, тонкоголосий, хви­леподібний, хлібосольний, цілиноградський, цукровар­ня, чистосердечний.

 

Завдання 3. З'ясуйте за допомогою словника, в яких словам можуть бути наголошеними різні склади, а в яких лише один певний склад.

Загадка, зупинка, перевірка, читання, завдання, навчання, предмет, одинадцять, чотирнадцять, ясний, шофер, цілком, вимова, помилка.

 

Завдання 4. Користуючись словником наголосів, виправте неправильно вжитий наголос у поданих словах, указавши в дужках сторінку словника.

Випáдок, éксперт, квáртал, кілóметр, комбайнéр, лý­па, мисливéць, множúна, óзнаки, оповíдання, порядкó­вий, прéдмет, розповíсти, тéчія, центнéр.

Завдання 5. Поясніть значення слів, складіть з ними речення.

Зáмок — замóк, зáхід — захíд, кóлос — колóс, óбід — обíд, óрган — оргáн, трéнер — тренéр, трíска — тріскá.

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 591

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.