МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема: Склад. Типи складів. Наголос у словах Мета: - поглибити й узагальнити знання студентів про склад, їх типи, наголос у складах; - вчити ділити слова на склади; - формувати правила складоподілу; - розвивати логічне мислення, мовлення; - прищеплювати любов до мови. Обладнання: схеми, підручники. Завдання для виконання: Завдання 1. Поділіть текст вертикальними лініями на склади, установіть, яких складів — відкритих чи закритих — більше. Позначте наголошені склади. На Карпатах кінь підбився в мене. «Мила нене! Як же воно буде? — говорили співчутливо люди на розбитім бомбами гостинці. — Наших шкап давно взяли чужинці». А у мене куля у коліні, без коня ні кроку, ні півкроку. Ковпаківці десь уже з пригорку у бори спускаються, мов тіні. І сказав тоді гуцул-коваль: «Підкую я сивого конягу. Ну, а партизана у шпиталь, чи під кущ густий, чи під корягу». Днів за три догнав я свій загін, їдучи по невловимім сліду. І тепер, як чую дзвін від підків, кажу: «Спасибі, діду!" (П.Воронько) Завдання 2. У наведених словах поставте основний і побічний наголоси, поясніть правопис цих слів. Авіамодельний, автопокришка, антикріпосницький, багатоверстатниця, товарознавчий, тонкоголосий, хвилеподібний, хлібосольний, цілиноградський, цукроварня, чистосердечний.
Завдання 3. З'ясуйте за допомогою словника, в яких словам можуть бути наголошеними різні склади, а в яких лише один певний склад. Загадка, зупинка, перевірка, читання, завдання, навчання, предмет, одинадцять, чотирнадцять, ясний, шофер, цілком, вимова, помилка.
Завдання 4. Користуючись словником наголосів, виправте неправильно вжитий наголос у поданих словах, указавши в дужках сторінку словника. Випáдок, éксперт, квáртал, кілóметр, комбайнéр, лýпа, мисливéць, множúна, óзнаки, оповíдання, порядкóвий, прéдмет, розповíсти, тéчія, центнéр. Завдання 5. Поясніть значення слів, складіть з ними речення. Зáмок — замóк, зáхід — захíд, кóлос — колóс, óбід — обíд, óрган — оргáн, трéнер — тренéр, трíска — тріскá.
Читайте також:
|
||||||||
|