Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття і загальна характеристика порушень митних правил

 

Порушення митних правил за своїм характером і змістом є адміністративними правопорушеннями, підстави і порядок притягнення за які регламентується МК України, а в частині, що не регулюється ним, законодавством України про адміністративні правопорушення.

Порушеннями митних правил визнаються протиправні винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядокпереміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України і за які МК України передбачена адміністративна відповідальність.

Адміністративна відповідальність за порушення митних правил настає в разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність (ст. 319 МК України).

Відповідно до ст. 320 МК України суб’єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств. Посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за недодержання лише тих правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов’язків (ст. 14 Кодексу про адміністративні правопорушення) (далі – КпАП). При цьому безпосереднім правопорушником може бути не сама посадова особа, а інші, зокрема, підлеглі їй особи. До посадових осіб за порушення митних правил застосовуються більш суворі штрафні санкції порівняно з громадянами. На загальних підставах несуть відповідальність за порушення митних правил військовослужбовці (ст. 15 КпАП), а також іноземці та особи без громадянства (ст. 16 КпАП).

Притягнення до відповідальності за порушення митних правил не звільняє зазначених осіб від обов’язку сплати мита та інших податків і зборів.

У ст. 322 МК України закріплено систему адміністративних стягнень: 1) попередження; 2) штраф; 3) конфіскація товарів – безпосередніх предметів порушення митних правил, товарів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортних засобів, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Попередження або штраф можуть застосовуватися тільки як основний вид стягнення за вчинене правопорушення, конфіскація зазначених товарів – як основний і як додатковий вид стягнення.

Адміністративні стягнення у вигляді попередження, штрафу можуть бути накладені не пізніше як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – два місяці з дня його виявлення.

У разі відмови в порушенні кримінальної справи або закриття кримінальної справи, але за наявності в діях правопорушника ознак порушення митних правил, стягнення у вигляді попередження, штрафу може бути накладено не пізніше як через місяць з дня прийняття рішення про відмову в порушенні кримінальної справи або про її закриття.

Зазначені правила обчислення строків накладення стягнень у справах про порушення митних правил не поширюються на випадки застосування конфіскації товарів. Безпосередні предмети порушення митних правил, товари із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортні засоби, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України, конфіскуються незалежно від часу вчинення або виявлення порушення митних правил.

Види порушень митних правил, за які встановлена адміністративна відповідальність, визначені у гл. 57 розд. XVIII МК України: порушення режиму зони митного контролю (ст. 329); неподання митному органу документів, необхідних для здійснення митного контролю (ст. 330); видача товарів, транспортних засобів без дозволу митного органу або їх втрата (ст. 331);недоставлення до митного органу товарів, транспортних засобів, документів (ст. 332); незупинення транспортного засобу (ст. 333); відправлення транспортного засобу без дозволу митного органу (ст. 334); причалювання до суден, що перебувають під митним контролем (ст. 335); неправомірні операції з товарами, транспортними засобами, що перебувають під митним контролем, зміна їх стану, користування та розпорядження ними (ст. 336); вантажні та інші операції, що проводяться без дозволу митного органу (ст. 337); пошкодження або втрата митного забезпечення (ст. 338); порушення порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю (ст. 339); недекларування товарів, транспортних засобів (ст. 340); пересилання через митний кордон України в міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання (ст. 341); перешкоджання посадовій особі митного органу в доступі до товарів, транспортних засобів і документів (ст. 342); неподання митному органу звітності щодо товарів, які перебувають під митним контролем або на територіях спеціальних митних зон (ст. 343); неподання митному органу документів та зразків товарів для проведення дослідження (аналізу, експертизи) (ст. 344); переміщення товарів через митний кордон України з порушенням прав інтелектуальної власності (ст. 345); порушення порядку зберігання товарів на митних ліцензійних складах та здійснення операцій із цими товарами (ст. 346); порушення встановленого порядку знищення (руйнування) товарів (ст. 347); порушення зобов’язання про зворотне вивезення чи зворотне ввезення товарів (ст. 348); порушення зобов’язання про транзит (ст. 349); порушення встановленого маршруту переміщення товарів (ст. 350); дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України поза митним контролем (ст. 351); дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю (ст. 352); зберігання, перевезення чи придбання товарів, транспортних засобів, ввезених на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю (ст. 353); використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати податків і зборів, в інших цілях (ст. 354); дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати податків і зборів або зменшення їх розміру (ст. 355).

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. I. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА.
  3. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  4. I. Правильно визначена мета.
  5. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  6. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  7. II. Поняття соціального процесу.
  8. II. Правила щодо аргументів.
  9. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  10. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  11. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  12. IV. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО ПЕРШУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ПОТЕРПІЛИМ.




Переглядів: 774

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Глава 7. АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ | Провадження у справах про порушення митних правил

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.