МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Енергетика картинРисунок 24 - Н. Кримов. До весни. 1932 Рисунок 23 - Н. Кримов. Жовтий сарай. 1909 Рисунок 18 - Одночасний хроматичний контраст. Рисунок 17 - Одночасний ахроматичний контраст. Рисунок 16 - Граничний контраст. Ахроматичний. Хроматичний.
Рисунок 19 - Контраст з доповнюючих кольорів.
Рисунок 20 - Клоун. Контраст з доповнюючих кольорів.
Нюанс(франц. – відтінок) – в образотворчому мистецтві ледь помітний перехід від одного кольорового тону до іншого (в живописі, кольорознавстві ), від однієї світлотіньової градації в іншу (скульптурі, графіці). Сукупність відтінків використовується для тонового моделювання об’єкта зображення (рис.21).
Рисунок 21 - Нюансні кольори
Тема 5. Значення контрасту в системі художньої виразності
Колорит -особливість кольорової і тональної постановки твору. В колориті знаходять відображення кольорові властивості реального світу, але при цьому відбираються тільки ті з них, які відповідають певному художньому образу. Колорит у творі є складом кольорів певної єдності. У більш вузькому розумінні слова під колоритом розуміють гармонію і красу кольорових підбірок, а також кольорових відтінків. Василь Іванович Суріков, російський живописець, в 1883-1884 роках був за кордоном. Він вивчав твори живопису давніх майстрів та сучасних митців. Ось уривок із його листа до П. Чистякова: "Так, колорит - велике діло! Побачивши велику масу картин, прийшов до того висновку, що тільки колорит вічну незмінну насолоду може надати, якщо він безпосередньо, гаряче переданий з природи... Я хочу сказати тепер про... картину Веронеза... Я кажу про "Поклоніння волхвів". Бог мій, яка жагуча сила, нелюдська міць могла витворити цю картину!.. Мабуть, Веронез писав цю картину експромтом в емоційному захопленні; в нормальному спокійному дусі не можна написати таку дивну за колоритом картину. Хватав, рвав з палітри це дивне місиво, це незрівнянне колоритне тісто фарб..." Художники та любителі живопису, кажучи про силу образного сприйняття картини, часто використовують словоколорит. Що таке колорит? Якщо ми звернемось до висловів митців живопису, то побачимо, що в поняття колориту кожен з них вносив своє ставлення, пов’язане з його творчістю. І справа не в терміні, а в змісті цього поняття. Зрозуміти колорит - значить зрозуміти основні принципи мистецтва живопису. Колорит витвору складається його кольоровим строєм - усіма кольоровими відношеннями, які художник приводить до єдності, цілісності. Він народжується в процесі живописного втілення замислу художника. Відомо, що кольорові відтінки впливають на людину по-різному. Одні збуджують, інші дратують, треті дають насолоду і т.д. Це елементарні естетичні властивості кольору. Але наші кольорові відчуття набагато складніші. Наше око сприймає колір не як ізольовану пляму, а завжди з реальною взаємодією з умовами освітлення, повітрянопростірним і оточуючим колірним середовищем. У живопису образна дія кольору незмірно виростає і збільшується. Згадаємо, наприклад, картину К.Петрова-Водкіна "Купання червоного коня" (рис.22). Яскравий червоний кінь... В природі так, мабуть, не буває. Але образний початок картини є в цьому нереальному кольорі коня. Картина написана в 1912 році, між двома революціями, в той час, коли в Росії передчувались великі події, зміни, збирались сили для майбутніх випробувань, для боротьби. Від жанрового малюнка хлопчика на коні, митець поступово підходить до задуму композиції. Він задумав створити символ часу, відтворити символ нежданої вічної краси. У зв’язку із задумом і виникає внутрішня необхідність відійти від чистого зовнішнього натурного кольору. Художник отримав особливе рішення кольору, форм і перспективи в картинній площині. Інтенсивний, щільний і дуже чіткий силует коня посилюється своєю масивністю і стають притаманними йому риси величі. На противагу-легка, витончена, осяяна золотистим світлом постать хлопчика. Синьо-зелена вода доповнює гармонію зовнішнього контрасту кольорових планів. Цікаво відмітити, що весь принцип картини побудований на контрасті і протиставленні руху і "застилості" об’єму на площині. Якщо художник пише з натури, то характер натурного сюжету зумовлює кольорові особливості роботи. Нічне місто, яскравий південний пейзаж чи непогода, одним словом, виражені видимі якості натури визначають в більшій мірі і колористичні особливості картини. Подивіться, як по-різному передав М. Кримов настрій природи в своїх картинах "Жовтий сарай" і "До весни" ( рис. 23, 24).Інтенсивність кольору в "Жовтому сараї" дає йому риси святковості, можна сказати святкового затишку, жаркого дня, який переходить у вечір. Світло-пастельні тона картини "До весни" якнайкраще відповідають її назві. На відміну від "Жовтого сараю" колір приглушений срібним туманом, який об’єднує всі кольорові плями. Але приглушеність не дає ясно виразити гармонію картини - в цьому її повнота та свіжість. Єдність відношень в композиції може триматись на різкому протиставленні кольору, і навпаки, вирішується зближеною гамою чи кількісним перебільшенням якогось кольору.
Рисунок 22 - К. Петров-Водкін. Купання червоного коня. 1912
Тема 6. Гармонійне поєднання поєднання кольорів. Класифікація кольорових гармоній Поняття „гармонія” завжди знаходилось в центрі однієї із найважливіших естетичних проблем. Незмінним визначенням гармонії завжди вважалась наявність таких якостей, як пропорційність, рівновага, співзвучність. Терміном „кольорова гармонія” найчастіше визначають просте, приємне для очей, красиве поєднання кольорів, що пропонує певний порядок в них, певну пропорційність, співрозмірність, узгодження їх між собою. Для кожного відомо, без сумніву, що кольорова гармонія – не випадкове безладне нагромадження пофарбованих плям. Як і співзвучність тонів та акордів в музиці, ліній і площин в архітектурі, вона має свої внутрішні закономірності і підпорядкована суворому вирахуванню. Між окремими кольоровими плямами на полотні існує тісний зв’язок: кожен окремий колір урівноважує чи виявляє інший, а два кольори, взяті разом, виявляють третій. Зміна одного кольору в картині веде до порушення зв’язку і руйнуванню гармонії. Існують різні варіанти класифікації кольорової гармонії. Одна із найстаріших класифікацій кольорової гармонії належить Брюкке, який визначив чотири види: 1. Ізохромія– композиція в одній кольоровій плямі, тоні (рис. 25). 2. Хомеохромія – композиція в масштабі малого інтервалу(рис.26). 3. Мерохромія – композиція, де кольори підпорядковані одному головному кольору ( рис. 25). 4. Пойкілохромія– метод повного подрібнення кольорових мас, велике різноманіття кольору (рис 26). Також чотири види класифікації кольорової гармонії виділяють радянські вчені Б.М.Теплов і П.А.Шеваров: 1.Однотонна, побудована на одному кольорі чи групі близьких кольорів. 2. Полярна, побудована на протиставленні двох протилежних кольорів, що утворюють дві однотонні гармонії. 3.Триколірна, побудована на протиставленні трьох основних кольорів, що лежать в межах інтервалів. 4.Багатоколірна, в якій при великій кількості кольорів неможливо виділити головне.
1 2 Рисунок 25 - 1.За системою Брокке – мерохромія. За системою Теплова – триколірна. 2. За системою Брокке – ізохромія. За системою Теплова – двоколірна.
1 2 Рисунок 26 - 1. За системою Брокке – пойкілохромія. За системою Теплова – багатоколірна. 2. За системою Брокке – хомеохромія. За системою Теплова – полярна.
У двох класифікаціях співпадають 1-й і 4-й пункти і відмінні 2-й і 3-й, які і там, і тут є переконливими. Склавши ці дві класифікації разом, ми отримаємо шість видів кольорової гармонії, до яких ми можемо звести все різнобарв’я кольорових рішень в практиці світового живопису.
Розділ 2.Особливості сприйняття кольору Тема 1.Фізичні, фізіологічні та психологічні аспекти сприйняття кольору людиною План: 1.Класифікація кольорів за їх психологічним впливом на людину. 2.Енергетика кольору, одягу і прикрас. 3.Співвідношення кольорів та відтінків Взаємозв’язок кольорів в ансамблі чоловічого одягу. 4.Колір у домашньому інтер’єрі. 5.Енергетика картин. 6.Кольорова гармонія. 7.Чергування кольорів у часі. 8.Вампіризм художників. 9.Колір – стимулятор навчання. 10Стихії кольору. 1.Класифікація кольорів за їх психологічним впливом на людину (Г. Фрилінг, К.Ауер, 1973) 1. Стимулюючі (теплі) кольори — збуджують і впливають як подразники: — червоний — вольовий, життєстверджуючий; — кармін — владний, вимагаючий; — оранжевий — теплий, затишний; — жовтий — контактуючий, променистий. 2. Дезінтегруючі (холодні) кольори — тамують роздратування: — фіолетовий — глибокий, важкий; — синій — підкреслює дистанцію; — світло-синій — вводить у простір, направляючий; — синьо-зелений — підкреслює рух, мінливість. 3. Пастельні кольори — приглушують чисті кольори: — трояндовий — ніжний, створює враження загадковості; — бузковий — замкнутий, ізольований; — пастельно-зелений — лагідний, м'який; — сіро-голубуватий — стриманий. 4. Статичнікольори — здатні врівноважити, заспокоїти, відвернути від інших збуджуючих кольорів: — чистий зелений — вимогливий, освіжаючий; — оливковий — заспокійливий, пом'якшуючий; — жовто-зелений — оновлюючий, розкріпачуючий; — пурпуровий — вишуканий, претензійний. 5. Кольори глухих тонів: — сірий — не викликає подразнення; — білий — вгамовує подразнення; — чорний — допомагає зосередитись. 6. Теплі темні тони —стабілізують подразнення, діють в'яло, інертно: — охра — пом'якшує роздратованість; — коричневий, землянистий — стабілізуючий; — темно-коричневий — пом'якшує збудливість. 7. Холодні темні кольори — ізолюють і пригнічують роздратування: темно-сірі, чорно-сині, темно-зелено-сині. Необхідно мати на увазі, що кольори набувають різного тону, залежно від того, як їх комбінувати. Полярні кольорові пари при першому розгляді мають такі ознаки: — жовтий — ультрамариново-синій: сильна напруженість, завдяки якій створюється ефект руху; — оранжевий — синій (зелений — синій): ритмічна полярність між випромінюванням і глибокою замкненістю в собі, від чого створюється сильне враження; — червоний — зелений (синій — зелений): сильний контраст між енергією і спокоєм, від чого створюється враження життєствердження, імпульсивностіі.
Неполярні кольорові пари мають такі ознаки: а) група 1: — жовтий — червоний: насичена променистість, радісна теплота. б) групи 1 і 4: — жовтий — пурпуровий: неблагозвучність, рухливість; — золотий — пурпуровий: міцність, достатність, святковість; — оранжевий — червоний — зелений: імпульсивність. в) групи 1 і 2: — червоний — синій: динаміка відштовхування, хвилювання; — червоний — ультрамариновий: претензійність, різкість. г) групи 1—4: — синій — трояндовий: нерішучість, сором'язливість, розрізненість; — пастельно-зелений — трояндовий: слабкість, ніжність, привітність. д) порівняння з кольорами групи 6: — темно-коричневий — синій: безкомпромісність; — темно-коричневий — охра: заціпеніння, жорстокість, заземленість. е) співставлення з кольорами групи 5: — зелений — сірий: родинність, пасивність; — синій — сірий: нейтральність, холодність; — червоний — чорний: пригнічення життєвості, небезпечність; — оранжево — чорний: небезпечність; — жовтий — чорний: розрив, фіксування уваги, пригнічення осяйності; — синій — чорний: підкресленість віддаленості синього, ніч; — жовтий — білий: осяяння, просвітлення; — синій — білий: чистота, холодність; — зелений — білий: підсилення зеленого кольору, чистота, ясність; — рожевий — білий: слабкість, блідість. Прикладні питання використання кольорів для виробничих потреб вирішує кольоропсихолог.
2.Енергетика кольору, одягу і прикрас Фахівці біоенергетики значну увагу приділяють дослідженню речей, що нас оточують з точки зору енергоінформаційного обміну з людиною. Ці знання необхідно використовувати, добираючи одяг і прикраси, які повинні підтримувати енергетичні процеси в організмі, настрій для роботи і навчання. При опитуванні чоловіків і жінок різних вікових груп виявилось, що в їхньому одязі зустрічається: синій колір — 38 % , червоний — 20 %, зелений — 12 % , чорний — 8 % , рожевий — 5 %, жовтий — 5 % , білий — 3 % , фіолетовий — 3 % , коричневий — 2 % , сірий — 1 %, оранжевий — 1 % . Як бачимо, для європейців улюбленим є синій колір. Хоч цей колір є холодним, для більшості людей він асоціюється з гармонією, дружелюбністю і нудьгою. Виробники тканин знають, що чорний колір пов'язаний з елегантністю. Крім цього він володіє деякою аурою (енергетичне випромінювання певних частот) сили і робить нас трохи сильнішими. Цікавим феноменом в одязі є фіолетовий колір. Психологи вважають, що він є кольором оригінальності, марнославства, сильно розвинутої фантазії. Намагайтеся носити одяг, який викликає почуття психічного та фізичного комфорту, і незабаром ви відчуєте, що у вас з'явилось більше енергії і ви стали менш схильними до захворювань. При втомі варто декілька хвилин потримати в руці стрічку вашого кольору. Теплі кольори — червоний, оранжевий, жовтий — дають багато енергії малоактивним, флегматичним, лякливим людям. Голубий, індиго, фіолетовий заспокоюють надто збудливих людей. Вибираючи одяг, необхідно користуватися знаннями про характер впливу кольорів. Холодні кольори, зокрема темно-синій і сірий, небажано носити молодим людям, тому що вони негативно впливають на працездатність і теплові відчуття. У збройних силах різних країн саме ці кольори використовуються як елементи камуфляжу для пригнічення підсвідомості ворога (біоенергетичний вплив). Гіта Сташевська рекомендує враховувати в одязі усі властивості кольорів. Колір нашого одягу має великий вплив на наш настрій і настрій людей, які нас оточують. Коли людину просять вибрати який-небудь колір, вона вибирає той, який відповідає її власним кольоровим вібраціям. А от те, як саме і в якій послідовності вибрано кольори, дає інформацію про фізичний, емоційний і психічний стан людини. Таким чином, любов до того чи іншого кольору в одязі вказує на певні риси характеру, стан здоров'я... Білий колір — колір чистоти, якості. Ті, хто люблять цей колір, хотіли б, щоб життя навколо них вирувало, а вони знаходилися в епіцентрі подій. Білий у поєднанні з іншими кольорами є свідченням життєрадісної і діяльної натури. Червоний колір — колір сили, здоров'я і життєвої енергії. Цей колір носять оптимістичні, життєрадісні та імпульсивні, здорові й енергійні люди, які можуть мати тенденцію до агресивності. Якщо у спокійної за характером людини в одязі з'явиться багато червоного, це вказує на потребу в теплі, силі і життєвій енергії цього кольору. Червоний колір носять люди, які ставляться до життя відкрито, просто, без компромісів. Червоний колір — колір з дуже сильною амплітудою коливань, який може спровокувати вже збуджену людину на агресивність. Потрібно враховувати рівень, на якому носять одяг. Наприклад, червона спідниця чи штани вказують на те, що людина відчуває потребу відігравати активну роль у сексуальних стосунках. Червоний колір на рівні голови вказує, що людина активно намагається підкреслити свою інтелектуальність. Рожевий колірлюблять люди, яким необхідний захист з боку оточуючих, бо їм бракує впевненості в собі. Носіння одягу цього кольору допомагає при депресії. Оранжевий колірлюблять люди, які хочуть слави, задоволення, благополуччя. Вони дружелюбні і вміють пристосовуватись до обставин. Жовтий колір люблять люди, які невтомно шукають нові знання і інформацію, дещо авантюристичні за натурою. Вони веселі, дотепні, ділові. Це люди-мислителі. Зеленому кольору надають перевагу відверті люди, які керуються в житті високими моральними принципами. Їм подобається тиша, перебування на лоні природи, не люблять бути в центрі уваги. Надмір зеленого вказує на підсвідомий страх. Голубий колір робить тверезішими нетерплячих і агресивних людей, допомагає їм налаштуватись на святковий лад. Люди в синьому легко пристосовуються до оточення, мають тверді переконання. Синьо-зеленому кольору надають перевагу люди вимогливі, чутливі, розумні і освічені, вперті. Фіолетовий колір. Люди, які надають перевагу фіолетовому кольору, дуже чутливі і гостро відчувають свою несхожість з іншими. Коричневий колір — це колір солідних і сильних людей, терплячих і витривалих працівників. Вони довірливі, постійні, обережні. "Коричневі" люди відповідальні, твердо стоять на землі, бережливі та економні, добросердечні. Забагато коричневого пригнічує творчі здібності і шкодить духовному розвитку. Сірий колір. Люди, які носять забагато сірого в одязі, стараються відійти від хвилювань, багато працюють, часто бувають хорошими бізнесменами. Сірому кольору надають перевагу люди похилого віку, які прагнуть спокійного і тихого життя. Чорному кольору надають перевагу люди, які підсвідоме хочуть справити враження загадкової і цікавої особистості. Під час вагітності корисно одягатися в оранжевий і малиновий одяг чи білизну. Оранжевий зміцнює життєві сили матері і дитини, а малиновий допомагає захистити дитину від шкідливих зовнішніх впливів. Якщо ви готуєтесь до публічного виступу, обов'язково використовуйте у своєму костюмі які-небудь бірюзові доповнення (шарф, хустинку). Якщо вам важко зберегти оптимістичне ставлення до життя в сіру, дощову погоду, постарайтесь підібрати одяг радісних тонів, пов'яжіть на шию оранжеву хустинку, взуйтесь у червоні чоботи... Відчуття свіжості і молодості надає одяг персикового кольору. Якщо ви перегрілись на пляжі, для зменшення свербіння шкіри одягніть сорочку персикового кольору. В гардеробі міського жителя має бути якнайбільше зеленого кольору. Якщо ви відчуваєте неспокій, чимось роздратовані, у вас підвищився тиск, якщо ви пригнічені чи у відчаю, цей колір вас заспокоїть і поверне сили. Якщо ж ви живете в зеленій зоні, то в одязі його не повинно бути дуже багато. Якщо у вас постійно мерзнуть ноги, найкраще їх зігріють червоні шкарпетки. Червоний колір зігріває краще, ніж інші кольори. Проти мокрого кашлю і бронхіту рекомендується обмотувати шию шарфом лимонного кольору, який допоможе очистити горло і бронхи від слизу. При сухому кашлі корисно пов'язати на шию пурпуровийшарф. Чорнийколір надає стрункості жіночій фігурі. Але з ним потрібно поводитись обережно: якщо його забагато, він може "притягнути" до вас негативні коливання, впливи і довести вас до хаосу і спустошення. Сірий і коричневий кольори потрібно використовувати обережно. Краще їх поєднувати з іншими, світлішими барвами. Найінтенсивніше впливають на людину ясні і чисті кольори тоді, коли вони максимально наближені до тіла. Пам'ятайте: найкращий вигляд має вбрання, що складається із двох, максимум трьох кольорів, які вдало гармоніюють між собою. Звичайно, у вашому гардеробі є речі, з яких, залежно від ситуації, ви збираєте той чи інший комплект. Але тільки гармонійне поєднання його деталей — стильове і кольорове — зробить цей комплект модним ансамблем. З усіх матеріалів, які використовують для одягу, найсильніше 26 на людину впливає хутро (натуральне і штучне), воно не тільки високоенергетичне, але й особливо індивідуальне. Проте ми цього майже ніколи не враховуємо. Зокрема, замкненим людям протипоказане коротковорсове хутро (норка, соболь), бо його аура (енергетичні випромінювання) зовсім холодна, замкнена і накладає на свого господаря відтінок зарозумілості і відчуженості. Для людини відкритої, з яскравим темпераментом це дуже корисно: надасть необхідної стриманості, мовчазності. Якщо ж у вас замкнений характер, вам необхідно носити хутро домашніх тварин: каракуль, кроля, цигейку, козяче хутро. Це хутро несе в собі позитивний заряд і володіє захисними властивостями. Його часто використовують для дитячого одягу, бо він є для дитини і енергетичним джерелом, і захистом. Хутро з довгим ворсом (песець, лисиця) несе в собі сильний еротичний заряд для власника. Такі речі не рекомендується довго носити людям з сильним сексуальним темпераментом. Це може викликати емоційний зрив у господаря і близьких людей. Ви можете виявитися жертвою власної привабливості — спровокувати оточуючих собі ж на шкоду. Цікаво, що хутро водяних тварин (нутрія, видра, бобер, морський котик, нерпа) приймає на себе будь-який негативний шкідливий вплив (вроки, атака енергетичного вампіра). Якщо тварина гине в муках, то хутро несе негативну енергію, сприяє виникненню захворювань серцево-судинної системи. Це слід враховувати при купівлі речі. Для перевірки хутра візьміть в руки річ, закрийте очі і зосередьтесь, поволі гладьте за ворсом. Якщо в аурі хутра є сліди передсмертної агонії, ви відчуєте поколювання в долоні, неспокій, дискомфорт. Звичайно ж, з цією роботою краще впорається фахівець з біоенергетичного обміну (екстрасенс чи радіестезист). Враховуючи все це, гадаємо, що в найближчому майбутньому з'явиться лікувально-корегуючий (функції організму) одяг, який буде підсилювати енергетику організму при певних фізіологічних і патологічних станах. Відомо, що білий халат, шапочка на голові захищають організм людини (лікар, викладач, студент) від впливу чужого біополя (чужої енергетики), від космічного опромінення тощо. Шапочки, тюбетейки з орнаментом у народів Півдня ефективно захищають голову від поганого космічного опромінення. Кольорові халати з орнаментом у цих народів, очевидно, корегують енергетику організму. Відомо, що енергетика виробу зумовлена формою, кольором і матеріалом. Комбінуючи енергетику кожного з них, можна виготовити одяг з потрібною сумарною енергетикою. Таким "ідеальним" одягом, звичайно, є одяг з елементами вишивки. У народі говорять, що сорочка-вишиванка попереджує і лікує хвороби бронхів і легень. Враховуючи гаму кольорів і стиль вишивки "хрестиком", можна вважати, що вишивка лікує хвороби всіх внутрішніх органів людини, оздоровлює весь організм, дає настрій для роботи і навчання. Напевно, не всі знають про шкідливий вплив прикрас. Зокрема, металеві ланцюжки і каблучки відрізають (в енергетичному сенсі) біополе голови і пальців. Щоб зашкодити цьому, потрібно розірвати ланцюжок і скріпити його ниткою або іншим діелектриком. Викладена інформація з кольоротерапії повинна розглядатись як узагальнена. Автори прагнули показати основні принципи роботи з кольором. При практичному використанні інформації потрібно скористатись у кожному окремому випадку допомогою фахівця-біоенергетика. Оскільки немає в природі двох ідентичних об'єктів, немає двох однакових організмів. І те, що корисно одному, іншому може нашкодити.
3.Співвідношення кольорів та відтінків
Розглянемо таблицю, яка допоможе чоловікам орієнтуватись у кольорах і їх співвідношеннях. Правда, це лише приблизна і традиційна схема взаємозв'язку кольорів в ансамблі чоловічого одягу, бо словами не завжди можна виразити колір, а гармонія фарб базується на відтінках, які можуть бути дуже складні. Традиційна, бо в сучасній моді нічого обов'язкового не пропонується і новизна її проявляється в нетрадиційних прийомах. Згадаймо слова знаменитого П'єра Кардена. Коли на одному з прийомів йому зробили комплімент: "Ваш костюм такий елегантний, що кидається в очі", — він сумно відповів: "Якщо кидається, то я сьогодні одягнутий не елегантно". 4.Взаємозв’язок кольорів в ансамблі чоловічого одягу
5.Колір у домашньому інтер’єрі Відомо, що всі кольори своїми енергетичними коливаннями впливають на стан тіла і душі. Симпатії до певного кольору пояснюються тим, що він співпадає з власним випромінюванням людини. Можливий і такий варіант: інтуїтивно людина вибирає той колір, якого не вистачає в її енергосистемі, щоб відновити енергобаланс. Психолог Гіта Сташевська рекомендує підбирати певну систему кольорів у домашньому інтер'єрі. Білий колір є прекрасним фоном для меблів, килимів, він відбиває всі кольорові хвилі, не виділяючи жодної з них. Це символ чистоти, але без додаткових кольорів є небажаним, бо викликає захворювання. Не можна фарбувати стіни у червоний колір. Це колір активності, натиску, продовження роду, з ним потрібно поводитись обережно. У спальні червоний колір традиційно використовується з метою підвищення чутливості. Чоловікам, які прагнуть підвищити свою сексуальність, і жінкам, які намагаються завагітніти, дуже корисно спати на червоній білизні. Можна повісити на вікна червоні штори, а на стіни картини в червоних тонах. Незамінною у створенні інтимної атмосфери є лампа із червоним абажуром. Проте надлишок червоного може спровокувати агресивність. Якщо людина перенаситила себе червоним кольором, їй важко тримати себе в руках, вона може зірватись і випустити назовні старі образи. Як основний фон для спальні Г. Сташевська рекомендує ніжно-голубий колір. Він заспокоює, розслабляє і створює романтичний настрій. Для того, щоб зробити його затишнішим і теплішим, потрібні кольорові "плями" — подушки, картини, килими тощо. Якщо вас мучить безсоння, постеліть темно-синю білизну і одягніть нічну сорочку чи піжаму синього кольору. Темно-синій знижує кров'яний тиск, заспокоює розум. Проте при надлишку тнмно-синього можуть бути нічні жахи (рис.27).
. Рисунок 27 - Інтер’єр спальні. Синій колір повинен оточувати жінок в період клімаксу. Це зменшує спалахи дратівливості і коливання настрою. При алергії зменшує свербіння. У дитячій кімнаті краще використовувати улюблені дитячі кольори.У похмуру холодну погоду блакитний колір покращує настрій і нагадує, що на світі є небо, морські простори. На кухні незамінним є оранжевий колір. Він стимулює апетит, але в кольоротерапії його використовують при лікуванні пацієнток з надлишковою вагою. Дитячому апетиту сприяють шпалери з малюнками фруктів, ягід та інших апетитних продуктів (рис.28).
Рисунок 28 - Інтер’єр кухні.
Відсутність сонячного світла нічим замінити не можна, але щоб хоч трохи це компенсувати, можна пофарбувати стіни приміщення, в якому ви найчастіше перебуваєте, в жовтий колір. Жовтий колір найбільш підходить для швидкого зорового сприйняття, стійкості яскравого бачення і гостроти зору. Стимулюючи цим діяльність мозку, він викликає у людини інтелектуальний інтерес до оточення. Жовтий колір підтримує розумову активність, тому його корисно використовувати в оформленні кабінету. Жовті фільтри, закріплені на віконному склі, допоможуть вам зберегти бадьорість, підвищити працездатність і ясність думок. Здатність жовтого кольору покращувати настрій і викликати дружні почуття виражають жовті квіти: тюльпани і нарциси, кульбаба, соняшники... Стіни приємних жовтих тонів, насичений жовтий одяг, постільна білизна з жовтими чи оранжевими акцентами в кімнаті хворого надають йому мужності і надії на одужання. Людям, які зранку часто бувають не в гуморі, рекомендовано оформити свою ванну кімнату в жовті тони. Жовтий кахель, занавіска для ванни з жовтим малюнком, жовті шпалери — все це допоможе одержати заряд бадьорості, добродушності і здобути внутрішню рівновагу (рис.29).
Рисунок 29 - Інтер’єр ванної кімнати.
Жовтий колір сприяє розумінню, тому його використовують для оптимізації навчального процесу. Жовті штори, шпалери з жовтими візерунками в кімнаті вашої дитини не лише зроблять атмосферу дитячої світлішою і сонячною, але й підтримають учня в його намірах вчитися, особливо рахувати. Не варто використовувати багато жовтого людям, які надто високо цінять інтелект і в усьому опираються виключно на свій розум. Як і блакитний, зелений колір заспокоює і оздоровлює нервову систему. Якщо ваші очі втомились, подивіться на що-небудь зелене, наприклад, на гарну фотографію лісу, галявини з квітами, водоспаду... А ще краще вийти в ліс чи на луг. Очі відпочивають, якщо дивитись на зелене чи лимонне світло. Для відпочинку використовуйте кімнатні квіти, які також збагачують кімнату киснем. Натуральна зелень корисна для відпочинку очей. Допомагає розслабленню зелений килим на підлозі, а одну із стін можна оформити фотошпалерами з красивим рослинним сюжетом. Бірюзовий колір сприяє релаксації, протистоїть руйнівному впливу електромагнітних випромінювань побутової радіотехніки. Тому якщо стіна, біля якої стоїть телевізор, буде бірюзовою, то вона частково нейтралізуватиме електромагнітні випромінювання. Бірюзовий колір, що використовується в кімнатах, де доводиться багато працювати, знімає нервове напруження і допомагає, поряд із жовтим, втілити образи і думки в слова. Коли ви змушені дуже довго вести розмови по телефону, поставте телефонний апарат на "бірюзову" підставку чи серветку або повісьте над телефоном бірюзову картинку. Це допоможе замкнутим, несміливим людям перемогти сором'язливість. Якщо чекаєте в гості сором'язливу людину, накрийте стіл бірюзовою скатертиною. Так ви допоможете своєму гостеві відчути себе вільно і впевнено, легко і невимушене висловлювати свої думки. Коричневий колір дає відчуття впевненості і безпеки. Коричневий килимок у кімнаті допомагає дітям відчути себе впевнено, перемогти страхи. Надмір коричневого кольору блокує творчий процес, сприяє появі покірності і конформізму. Сірий колір у великій кількості віднімає сили і знижує ймовірність успіху, проте загострює розсудливість і критичність. Якщо ваша квартира оформлена в основному в світлих тонах, то сірі меблі гармонійно впишуться в інтер'єр, особливо для кабінету. Золотистий колір прекрасний у будь-яких ситуаціях, він несе в собі енергію Сонця і не може зашкодити. В кольорову палітру вашого оточення прекрасно впишуться "золоті акценти": картини і дзеркала в "золотих" рамах, "золоті" підсвічники і дверні ручки. Кімната для творчої діяльності, де займаються, наприклад, "мозковим штурмом", повинна підтримувати творчу атмосферу під впливом кольорових імпульсів: декілька червоних деталей активізують працездатність і бажання перебороти перепони на шляху до успіху. Жовті акценти сприятимуть гостроті розуму і аналітичним здібностям, а фіолетові елементи підштовхнуть до осяяння. У кімнаті, де панує метушня, де всі постійно рухаються, для фарбування стін доцільно використати спокійні тони синього, зеленого або бірюзового кольорів. Приміщення, де одночасно працює багато людей, де гамірно, фарбують у ніжні рожеві кольори, що дозволяє легше переносити шум і не відволікає від своїх справ. Зважаючи на заспокійливий і седативний ефект, рожевий колір використовують для фарбування стін на фабриках. Навіть сліпі люди в рожевих стінах заспокоюються. Але довге перебування у яскраво-рожевому кольорі викликає агресивність. Якщо ви займаєтесь організаторською діяльністю, у вашому кабінеті необхідним є малиновий колір, який сприяє покращенню організаторських здібностей. Він загострює відчуття відповідальності, робить людину самостійнішою і впевненою у собі. Якщо необхідна висока концентрація уваги і великі розумові зусилля, використовуйте енергію жовтого і бірюзового кольорів. У робочий чи навчальний час може виникнути надмірне збудження, тоді корисно подивитися на спокійні тони (зелений, голубий), наприклад, на картину з лісовим чи річковим пейзажем, помилуватись кімнатними рослинами. Існують навіть рекомендації з використання квітучих рослин в місцях праці і відпочинку ділових людей. Наприклад, яскраво-червоні квіти — гвоздики, півонії, тюльпани, флокси - бажано ставити в кімнаті під час ділових переговорів, "розумового штурму". Вони сприяють швидкому підвищенню працездатності, їх рекомендують вносити в офіс у кінці робочого тижня для профілактики перевтоми. Вважають, що квіти рожевого кольору — троянди, айстри, левкої, герань, алтеї — запобігають меланхолії. При поганому настрої, депресії, млявості рекомендується поставити в кабінеті оранжеві квіти — нагідки, настурції, які мають тонізуючий вплив. При напруженій зоровій роботі радять періодично переключатися на золотушник, рубдекію, хризантему. Це попереджає перевтому очей. Композицію із кольорів, які мають синій і голубий відтінки, — волошки, дзвіночки — використовують, коли потрібно зняти напруження під час наради, ділової зустрічі, а також після роботи. Присутність фіолетових квітів — геліотропів, пролісків, дельфіній — сприяє швидшому загоєнню ран і мікротравм, посилює процеси регенерації. Для кольорового дизайну місць відпочинку ідеально підійдуть синій і зелений кольори, наприклад, блідо-голубі стіни кафе, столи і крісла темно-синього кольору і багато зелених рослин. Яскраве неонове світло в їдальнях і кафе знижує апетит, а запалені свічки, навпаки, заспокоюють і дають відчуття затишку і комфорту. У санаторіях і лікарнях треба враховувати, які недуги будуть лікуватись. Так, наприклад, кольори синього спектру (фіолетовий, голубий, синій, бірюзовий) пом'якшують страждання, викликані астмою, перенапруженням, безсонням. Кольори червоної частини спектру (оранжевий, червоний, жовтий) мають оздоровчий ефект, знімають втому й апатію. Інтер'єр, в якому багато чорних предметів, гнітюче впливає на психіку. Підсумовуючи проблеми вибору кольору інтер'єру, можна зробити деякі висновки і узагальнення. Фарбування приміщень в той чи інший колір певним чином впливає на людину. Наше житло, як енергетичну комірку, можна корегувати в потрібному нам напрямі. Особливу групу речей у квартирі чи офісі складають твори мистецтва (картини, статуетки, фарфор, килими старої роботи), які є своєрідними каталізаторами для людини. У кожному творі мистецтва закладено великий заряд енергії. Ця енергія обов'язково викличе на контакт глядача. Сприйнятливі до енергетики люди при бажанні в картинній галереї можуть відчути пересування енергетичних полів. Важливо, щоб цей енергетичний потенціал співпадав з потенціалом людини, інакше буде завдаватися велика шкода здоров'ю. Це ж стосується книг, особливо старих, куплених в букіністичних магазинах. У будь-яку книгу закладена сильна енергетична інформація, яка може сприяти чи шкодити вашому здоров'ю, настрою, викликати певні емоції. Леонардо да Вінчі, Рембрандт, Ван Гог — ці імена відомі мільйонам. Вони закарбували на полотні загадкову усмішку, зворушливий образ, фрагменти краси у творенні, що й досі привертають увагу глядачів. Ми, як і митець, роботою якого милуємося, наповнюємось відчуттям прекрасного. Відчуття прекрасного — це ще одна властивість з багатьох, яка відрізняє нас від тварин. Людський мозок через певні процеси осягає прекрасне. Насамперед, наші органи чуття передають у мозок інформацію про звуки, запахи, а також кольори та форми предметів, які полонять нашу увагу. Але краса є чимось значно більшим, ніж сукупність цих електрохімічних імпульсів, що просто передають інформацію про довкілля. В образотворчому мистецтві нас приваблює візерунок та форма, світло, колір і композиція. Кольорова гармонія Гармонія кольорів не може бути регламентована жодними правилами. Кольорове коло — це першоджерело, в якому встановлено основний порядок кольорів. Коли говорять, що зелений і синій не підходять один одному, то забувають додати: "Як рівноцінні частини однієї площини". Коли споглядають зелений луг і над ним синє небо, то ніхто в цьому не бачить дисгармонії. Звичайно, невідповідні кольори можна зробити гармонійними, якщо змінити фактуру. Активні кольори (жовтий і червоний) завжди мають перевагу над пасивними (синім і зеленим), тому вони бажані лише у невеликих дозах. Жовтий і червоний запам'ятовуються сильніше — можливо, це є наслідком спостереження над природою. Не потрібно забувати, що геометричні форми пов'язані з фарбами суворими законами гармонії, і що фарби можуть "висловлюватись", як і геометричні форми. Це стає зрозумілим із енергетичної концепції — випромінювання форми і хвильової природи кольороутворення. Тому, на наш погляд, трикутник символізує рух, сильне бажання вирватись, що е подібним до споглядання червоного кольору. Синє намагається сконцентруватися чи замкнутися в ідеальну форму кола, а жовта квітка намагається вийти за свої межі. Подібні зв'язки кольорів і форм зустрічаються в абстрактних мистецьких творах. Прив'язкою кольорів до протилежних форм створюється драматизм, що є, наприклад, у синьому трикутнику, у жовтій чи червоній кулі. Відомо, що Ван Гог надавав додатковим кольорам великої виразності (червоно-зелений для весни, синьо-оранжевий для літа, жовто-фіолетовий для осені і чорно-білий для зими). В. Кандінський стверджував, що живопис може впливати на людину так, як музика. Він називав жовте — ексцентричним, синє — концентричним. Кольори взаємно впливають один на одного. У присутності доповнюючого зелено-синього кольору червоний набуває максимального вираження; в поєднанні з жовтим він стає крикливим і сприймається темнішим. На синьому червоне набуває теплішого оранжевого відтінку; на жовто-зеленому — стає пурпуровим. На чорному всі кольори здаються світлішими. Жовтий колір на білому фоні малопомітний, на чорному ж — навпаки. Ми живемо у світі найрізноманітніших форм. Деякі з них лінійні чи кулеподібні, інші — геометричні, подібні до павутиння, ще інші — аморфні, як хмари, що постійно змінюються. Багато форм ваблять око, скажімо, екзотична орхідея, спіраль морської мушлі чи навіть віття дерев. Якщо якась форма повторюється, створюється візерунок, котрий також може мати дуже гарний вигляд. Світло надає особливої принадності тілам різних форм. Воно підкреслює деталі, надає барв текстурі й створює у людини певний настрій. Колір оживляє довколишні предмети, хоча вони й подібні своїми формами, але унікальності їм надає забарвлення. До того ж, перерозподіл кольорів у гармонійний візерунок створює неповторну красу. Нашу увагу полонять яскраві кольори, скажімо, оранжевий або ж заспокійливі барви синього й зеленого відтінків.
7.Чергування кольорів у часі Для кольору має значення час дня. Ми переживаємо упродовж дня перехід кольорів від жовтого через оранжевий, пурпурово-червоний до темного. У природі існує натуральний ряд розвитку кольорів. Якщо перед променем світла знаходиться що-небудь каламутне, то він здається жовтуватим; якщо ж каламутне розміщене перед темним, то темне здається світло-голубим, який переходить у темно-синій. Тому небо здається нам голубим, незалежно від того, що в ньому немає нічого голубого. Перед чорним, без світла космічним простором розміщена атмосфера Землі, світло-проникливість якої створює голубий фон. Якщо ми входимо спочатку в жовту кімнату, а потім у червону, то нас охоплює натхнення; при поверненні з червоної кімнати в жовту, нам здається, що ми стаємо легшими. Порядок зміни кольорів у просторі дуже важливий для нашого настрою. Сприйняття картин залежить від композиції, форми, освітлення й кольорів. Проте слід мати на увазі, що твори мистецтва впливають на глядача також своєю енергетикою, яка залежить від багатьох факторів. Любителям мистецтва відомо, що біля однієї картини стояти приємно і легко, наче віє збуджуюче, свіже повітря, а інша створює відчуття напруження і дискомфорту. На одній і тій же картині можуть бути ділянки як з позитивною, так і з негативною енергетикою. Проте сумарна енергетична багатошаровість різних елементів сюжету картини може створювати у глядача відчуття неземного випромінювання. Зокрема, екстрасенс С. Смірнов біолокаційним методом досліджував біополе картини (вже винайдено прилади, але їх ще мало) А. Іванова "Явление Христа народу" в Російському музеї (Санкт-Петербург) і виявив, що енергетика Івана Хрестителя у декілька разів перевищувала енергетику всіх дійових осіб, крім Ісуса Христа, радіус біополя якого понад вісім метрів. Біополе Івана Хрестителя — близько п'яти метрів, незважаючи на те, що його фігура в три рази менша, ніж фігура Христа. Вважається (С. Смірнов), що біополе не пов'язане з розмірами людини, а лише з її особистістю, точніше, що думав про свого героя художник в момент творчості. Фахівці вважають, що картини А. Іванова мають високу біоенергетичність і володіють сильним позитивним психотерапевтичним впливом на здоров'я людей. Причина такого впливу в тому, що картини А. Іванова були також написані фарбами, виготовленими з трав, зібраних у період максимального резонування сил Космосу з рослинами. Тим же пояснюється лікувальний ефект багатьох святих ікон. Як приклад магічного впливу живопису на людей можна навести вплив картин В. Черноволенка. Глядачів у картинах художника вражає своєрідне божественне світло. Створюється враження, що вся картина наповнена якимось внутрішнім світлом, яке незрозумілим чином передає глядачу митець. Цікаво, що на багатьох картинах видно падаюче проміння незвичайного походження. Але, без сумніву, це не світло, а тонка енергія. Весь простір картини наповнений рівним і м'яким світінням високого духовного світу. Багато дослідників музики і живопису вказують на проникнення духу в матерію. На їх думку, музика і живопис беруть свою енергію з навколишнього середовища. І тільки силою високого духу художника ця енергія може бути перетворена в священну "музику сфер, образів, пейзажу". Великі живописці, перебуваючи в стані творчого екстазу, працювали на сильному сплескові біоенергетики, яка через кисть руки переходила на фарбу і полотно з накладанням думок і емоцій майстра. Це і є та магія мистецтва (вплив сумарної енергетики випромінювання всіх кольорів та накладеної біоенергетики на підсвідомість), яка сприяє духовному і часто фізичному оздоровленню людини. Так може виникнути новий напрям в мистецтві — мистецтво лікувального живопису. Кажуть [В. М. Курик, 1997], що київські митці вже малюють картини під відповідну енергетику людини. Ще в 1989 і 1991 роках у Львівському музеї історії релігії експонувалась виставка високоенергетичних картин китайського художника Лі-Юна, що свідчить про практичне втілення мистецтва лікувального живопису.
8.Вампіризм художників Історикам відомо багато випадків, коли зображені на портретах люди помирали передчасно чи насильницькою смертю. Леонардо да Вінчі згодився написати для флорентійського громадянина Франческо дель Джокондо портрет його дружини Мони Лізи, якій тоді було 24 роки. Леонардо працював над портретом чотири роки, але не встиг завершити: Мона Ліза Джоконда померла (рис.30).
Рисунок 30 - Леонардо да Вінче. Джоконда. 1502 Дружина великого Рембрандта, Саскія (була моделлю "Данаї" і "Флори") померла в тридцять років. Рембрандт намалював портрети своїх дітей — троє померли в дитинстві, четвертий — в 27 років. Друга дружина Рембрандта, зображена на багатьох картинах, — також жила недовго (рис. 31).
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|