Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Енергетика картин

Рисунок 24 - Н. Кримов. До весни. 1932

Рисунок 23 - Н. Кримов. Жовтий сарай. 1909

Рисунок 18 - Одночасний хроматичний контраст.

Рисунок 17 - Одночасний ахроматичний контраст.

Рисунок 16 - Граничний контраст. Ахроматичний. Хроматичний.

 

 

 

 

 

Рисунок 19 - Контраст з доповнюючих кольорів.

 

Рисунок 20 - Клоун. Контраст з доповнюючих кольорів.

 

 

Нюанс(франц. – відтінок) – в образотворчому мистецтві ледь помітний перехід від одного кольорового тону до іншого (в живописі, кольорознавстві ), від однієї світлотіньової градації в іншу (скульптурі, графіці). Сукупність відтінків використовується для тонового моделювання об’єкта зображення (рис.21).

 

Рисунок 21 - Нюансні кольори

 

 

Тема 5. Значення контрасту в системі художньої виразності

 

Колорит -особливість кольорової і тональної постановки твору.

В колориті знаходять відображення кольорові властивості реального світу, але при цьому відбираються тільки ті з них, які відповідають певному художньому образу. Колорит у творі є складом кольорів певної єдності. У більш вузькому розумінні слова під колоритом розуміють гармонію і красу кольорових підбірок, а також кольорових відтінків.

Василь Іванович Суріков, російський живописець, в 1883-1884 роках був за кордоном. Він вивчав твори живопису давніх майстрів та сучасних митців.

Ось уривок із його листа до П. Чистякова: "Так, колорит - велике діло! Побачивши велику масу картин, прийшов до того висновку, що тільки колорит вічну незмінну насолоду може надати, якщо він безпосередньо, гаряче переданий з природи...

Я хочу сказати тепер про... картину Веронеза... Я кажу про "Поклоніння волхвів". Бог мій, яка жагуча сила, нелюдська міць могла витворити цю картину!.. Мабуть, Веронез писав цю картину експромтом в емоційному захопленні; в нормальному спокійному дусі не можна написати таку дивну за колоритом картину. Хватав, рвав з палітри це дивне місиво, це незрівнянне колоритне тісто фарб..."

Художники та любителі живопису, кажучи про силу образного сприйняття картини, часто використовують словоколорит. Що таке колорит? Якщо ми звернемось до висловів митців живопису, то побачимо, що в поняття колориту кожен з них вносив своє ставлення, пов’язане з його творчістю. І справа не в терміні, а в змісті цього поняття. Зрозуміти колорит - значить зрозуміти основні принципи мистецтва живопису.

Колорит витвору складається його кольоровим строєм - усіма кольоровими відношеннями, які художник приводить до єдності, цілісності. Він народжується в процесі живописного втілення замислу художника.

Відомо, що кольорові відтінки впливають на людину по-різному.

Одні збуджують, інші дратують, треті дають насолоду і т.д. Це елементарні естетичні властивості кольору. Але наші кольорові відчуття набагато складніші.

Наше око сприймає колір не як ізольовану пляму, а завжди з реальною взаємодією з умовами освітлення, повітрянопростірним і оточуючим колірним середовищем. У живопису образна дія кольору незмірно виростає і збільшується. Згадаємо, наприклад, картину К.Петрова-Водкіна "Купання червоного коня" (рис.22). Яскравий червоний кінь... В природі так, мабуть, не буває. Але образний початок картини є в цьому нереальному кольорі коня. Картина написана в 1912 році, між двома революціями, в той час, коли в Росії передчувались великі події, зміни, збирались сили для майбутніх випробувань, для боротьби. Від жанрового малюнка хлопчика на коні, митець поступово підходить до задуму композиції. Він задумав створити символ часу, відтворити символ нежданої вічної краси. У зв’язку із задумом і виникає внутрішня необхідність відійти від чистого зовнішнього натурного кольору. Художник отримав особливе рішення кольору, форм і перспективи в картинній площині. Інтенсивний, щільний і дуже чіткий силует коня посилюється своєю масивністю і стають притаманними йому риси величі. На противагу-легка, витончена, осяяна золотистим світлом постать хлопчика. Синьо-зелена вода доповнює гармонію зовнішнього контрасту кольорових планів. Цікаво відмітити, що весь принцип картини побудований на контрасті і протиставленні руху і "застилості" об’єму на площині.

Якщо художник пише з натури, то характер натурного сюжету зумовлює кольорові особливості роботи. Нічне місто, яскравий південний пейзаж чи непогода, одним словом, виражені видимі якості натури визначають в більшій мірі і колористичні особливості картини.

Подивіться, як по-різному передав М. Кримов настрій природи в своїх картинах "Жовтий сарай" і "До весни" ( рис. 23, 24).Інтенсивність кольору в "Жовтому сараї" дає йому риси святковості, можна сказати святкового затишку, жаркого дня, який переходить у вечір. Світло-пастельні тона картини "До весни" якнайкраще відповідають її назві. На відміну від "Жовтого сараю" колір приглушений срібним туманом, який об’єднує всі кольорові плями. Але приглушеність не дає ясно виразити гармонію картини - в цьому її повнота та свіжість. Єдність відношень в композиції може триматись на різкому протиставленні кольору, і навпаки, вирішується зближеною гамою чи кількісним перебільшенням якогось кольору.

 

Рисунок 22 - К. Петров-Водкін. Купання червоного коня. 1912

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 6. Гармонійне поєднання поєднання кольорів. Класифікація кольорових гармоній

Поняття „гармонія” завжди знаходилось в центрі однієї із найважливіших естетичних проблем. Незмінним визначенням гармонії завжди вважалась наявність таких якостей, як пропорційність, рівновага, співзвучність.

Терміном „кольорова гармонія” найчастіше визначають просте, приємне для очей, красиве поєднання кольорів, що пропонує певний порядок в них, певну пропорційність, співрозмірність, узгодження їх між собою. Для кожного відомо, без сумніву, що кольорова гармонія – не випадкове безладне нагромадження пофарбованих плям. Як і співзвучність тонів та акордів в музиці, ліній і площин в архітектурі, вона має свої внутрішні закономірності і підпорядкована суворому вирахуванню. Між окремими кольоровими плямами на полотні існує тісний зв’язок: кожен окремий колір урівноважує чи виявляє інший, а два кольори, взяті разом, виявляють третій. Зміна одного кольору в картині веде до порушення зв’язку і руйнуванню гармонії.

Існують різні варіанти класифікації кольорової гармонії. Одна із найстаріших класифікацій кольорової гармонії належить Брюкке, який визначив чотири види:

1. Ізохромія– композиція в одній кольоровій плямі, тоні (рис. 25).

2. Хомеохромія – композиція в масштабі малого інтервалу(рис.26).

3. Мерохромія – композиція, де кольори підпорядковані одному головному кольору ( рис. 25).

4. Пойкілохромія– метод повного подрібнення кольорових мас, велике різноманіття кольору (рис 26).

Також чотири види класифікації кольорової гармонії виділяють радянські вчені Б.М.Теплов і П.А.Шеваров:

1.Однотонна, побудована на одному кольорі чи групі близьких кольорів.

2. Полярна, побудована на протиставленні двох протилежних кольорів, що утворюють дві однотонні гармонії.

3.Триколірна, побудована на протиставленні трьох основних кольорів, що лежать в межах інтервалів.

4.Багатоколірна, в якій при великій кількості кольорів неможливо виділити головне.

 

1 2

Рисунок 25 - 1.За системою Брокке – мерохромія. За системою Теплова – триколірна. 2. За системою Брокке – ізохромія. За системою Теплова – двоколірна.

 

1 2

Рисунок 26 - 1. За системою Брокке – пойкілохромія. За системою Теплова – багатоколірна. 2. За системою Брокке – хомеохромія. За системою Теплова – полярна.

 

 

У двох класифікаціях співпадають 1-й і 4-й пункти і відмінні 2-й і 3-й, які і там, і тут є переконливими. Склавши ці дві класифікації разом, ми отримаємо шість видів кольорової гармонії, до яких ми можемо звести все різнобарв’я кольорових рішень в практиці світового живопису.

 

Розділ 2.Особливості сприйняття кольору

Тема 1.Фізичні, фізіологічні та психологічні аспекти сприйняття кольору людиною

План:

1.Класифікація кольорів за їх психологічним впливом на людину.

2.Енергетика кольору, одягу і прикрас.

3.Співвідношення кольорів та відтінків Взаємозв’язок кольорів в ансамблі чоловічого одягу.

4.Колір у домашньому інтер’єрі.

5.Енергетика картин.

6.Кольорова гармонія.

7.Чергування кольорів у часі.

8.Вампіризм художників.

9.Колір – стимулятор навчання.

10Стихії кольору.

1.Класифікація кольорів за їх психологічним впливом на людину

(Г. Фрилінг, К.Ауер, 1973)

1. Стимулюючі (теплі) кольори — збуджують і впливають як подразники:

— червоний — вольовий, життєстверджуючий;

— кармін — владний, вимагаючий;

— оранжевий — теплий, затишний;

— жовтий — контактуючий, променистий.

2. Дезінтегруючі (холодні) кольори — тамують роздрату­вання:

— фіолетовий — глибокий, важкий;

— синій — підкреслює дистанцію;

— світло-синій — вводить у простір, направляючий;

— синьо-зелений — підкреслює рух, мінливість.

3. Пастельні кольори — приглушують чисті кольори:

— трояндовий — ніжний, створює враження загадковості;

— бузковий — замкнутий, ізольований;

— пастельно-зелений — лагідний, м'який;

— сіро-голубуватий — стриманий.

4. Статичнікольори — здатні врівноважити, заспокоїти,

відвернути від інших збуджуючих кольорів:

— чистий зелений — вимогливий, освіжаючий;

— оливковий — заспокійливий, пом'якшуючий;

— жовто-зелений — оновлюючий, розкріпачуючий;

— пурпуровий — вишуканий, претензійний.

5. Кольори глухих тонів:

сірий — не викликає подразнення;

— білий — вгамовує подразнення;

— чорний — допомагає зосередитись.

6. Теплі темні тони —стабілізують подразнення, діють в'я­ло, інертно:

— охра — пом'якшує роздратованість;

— коричневий, землянистий — стабілізуючий;

— темно-коричневий — пом'якшує збудливість.

7. Холодні темні кольори — ізолюють і пригнічують роздрату­вання: темно-сірі, чорно-сині, темно-зелено-сині.

Необхідно мати на увазі, що кольори набувають різного тону, залежно від того, як їх комбінувати.

Полярні кольорові пари при першому розгляді мають такі ознаки:

— жовтий — ультрамариново-синій: сильна напруженість, завдяки якій створюється ефект руху;

— оранжевий — синій (зелений — синій): ритмічна полярність між випромінюванням і глибокою замкненістю в собі, від чого створюється сильне враження;

— червоний — зелений (синій — зелений): сильний контраст між енергією і спокоєм, від чого створюється враження життє­ствердження, імпульсивностіі.

 

Неполярні кольорові пари мають такі ознаки:

а) група 1:

— жовтий — червоний: насичена променистість, радісна теплота.

б) групи 1 і 4:

— жовтий — пурпуровий: неблагозвучність, рухливість;

— золотий — пурпуровий: міцність, достатність, святковість;

— оранжевий — червоний — зелений: імпульсивність.

в) групи 1 і 2:

— червоний — синій: динаміка відштовхування, хвилювання;

— червоний — ультрамариновий: претензійність, різкість.

г) групи 1—4:

— синій — трояндовий: нерішучість, сором'язливість, розріз­неність;

— пастельно-зелений — трояндовий: слабкість, ніжність, при­вітність.

д) порівняння з кольорами групи 6:

— темно-коричневий — синій: безкомпромісність;

— темно-коричневий — охра: заціпеніння, жорстокість, заземленість.

е) співставлення з кольорами групи 5:

— зелений — сірий: родинність, пасивність;

— синій — сірий: нейтральність, холодність;

— червоний — чорний: пригнічення життєвості, небезпечність;

— оранжево — чорний: небезпечність;

— жовтий — чорний: розрив, фіксування уваги, пригнічення осяйності;

— синій — чорний: підкресленість віддаленості синього, ніч;

— жовтий — білий: осяяння, просвітлення;

— синій — білий: чистота, холодність;

— зелений — білий: підсилення зеленого кольору, чистота, ясність;

— рожевий — білий: слабкість, блідість.

Прикладні питання використання кольорів для виробничих потреб вирішує кольоропсихолог.

 

 

2.Енергетика кольору, одягу і прикрас

Фахівці біоенергетики значну увагу приділяють дослідженню речей, що нас оточують з точки зору енергоінформаційного обмі­ну з людиною. Ці знання необхідно використовувати, добираючи одяг і прикраси, які повинні підтримувати енергетичні процеси в організмі, настрій для роботи і навчання.

При опитуванні чоловіків і жінок різних вікових груп вияви­лось, що в їхньому одязі зустрічається: синій колір — 38 % , чер­воний — 20 %, зелений — 12 % , чорний — 8 % , рожевий — 5 %, жовтий — 5 % , білий — 3 % , фіолетовий — 3 % , коричневий — 2 % , сірий — 1 %, оранжевий — 1 % . Як бачимо, для європейців улюбленим є синій колір. Хоч цей колір є холодним, для більшості людей він асоціюється з гармонією, дружелюбністю і нудьгою.

Виробники тканин знають, що чорний колір пов'язаний з елегант­ністю. Крім цього він володіє деякою аурою (енергетичне випро­мінювання певних частот) сили і робить нас трохи сильнішими. Цікавим феноменом в одязі є фіолетовий колір. Психологи вва­жають, що він є кольором оригінальності, марнославства, сильно розвинутої фантазії.

Намагайтеся носити одяг, який викликає почуття психічного та фізичного комфорту, і незабаром ви відчуєте, що у вас з'яви­лось більше енергії і ви стали менш схильними до захворювань. При втомі варто декілька хвилин потримати в руці стрічку вашо­го кольору.

Теплі кольори — червоний, оранжевий, жовтий — дають бага­то енергії малоактивним, флегматичним, лякливим людям. Го­лубий, індиго, фіолетовий заспокоюють надто збудливих людей.

Вибираючи одяг, необхідно користуватися знаннями про ха­рактер впливу кольорів. Холодні кольори, зокрема темно-синій і сірий, небажано носити молодим людям, тому що вони негатив­но впливають на працездатність і теплові відчуття. У збройних си­лах різних країн саме ці кольори використовуються як елементи камуфляжу для пригнічення підсвідомості ворога (біоенергетич­ний вплив).

Гіта Сташевська рекомендує враховувати в одязі усі властивості кольорів. Колір нашого одягу має великий вплив на наш настрій і настрій людей, які нас оточують. Коли людину просять вибрати який-небудь колір, вона вибирає той, який відпо­відає її власним кольоровим вібраціям. А от те, як саме і в якій послідовності вибрано кольори, дає інформацію про фізичний, емоційний і психічний стан людини. Таким чином, любов до того чи іншого кольору в одязі вказує на певні риси характеру, стан здоров'я...

Білий колір колір чистоти, якості. Ті, хто люблять цей колір, хотіли б, щоб життя навколо них вирувало, а вони знахо­дилися в епіцентрі подій. Білий у поєднанні з іншими кольорами є свідченням життєрадісної і діяльної натури.

Червоний колір колір сили, здоров'я і життєвої енергії. Цей колір носять оптимістичні, життєрадісні та імпульсивні, здорові й енергійні люди, які можуть мати тенденцію до агресивності. Якщо у спокійної за характером людини в одязі з'явиться багато червоного, це вказує на потребу в теплі, силі і життєвій енергії цього кольору.

Червоний колір носять люди, які ставляться до життя відкри­то, просто, без компромісів. Червоний колір — колір з дуже силь­ною амплітудою коливань, який може спровокувати вже збудже­ну людину на агресивність. Потрібно враховувати рівень, на яко­му носять одяг. Наприклад, червона спідниця чи штани вказують на те, що людина відчуває потребу відігравати активну роль у сек­суальних стосунках. Червоний колір на рівні голови вказує, що людина активно намагається підкреслити свою інтелектуальність.

Рожевий колірлюблять люди, яким необхідний захист з боку оточуючих, бо їм бракує впевненості в собі. Носіння одягу цього кольору допомагає при депресії.

Оранжевий колірлюблять люди, які хочуть слави, задоволен­ня, благополуччя. Вони дружелюбні і вміють пристосовуватись до обставин.

Жовтий колір люблять люди, які невтомно шукають нові знан­ня і інформацію, дещо авантюристичні за натурою. Вони веселі, дотепні, ділові. Це люди-мислителі.

Зеленому кольору надають перевагу відверті люди, які керу­ються в житті високими моральними принципами. Їм подобається тиша, перебування на лоні природи, не люблять бути в центрі уваги. Надмір зеленого вказує на підсвідомий страх.

Голубий колір робить тверезішими нетерплячих і агресивних людей, допомагає їм налаштуватись на святковий лад. Люди в си­ньому легко пристосовуються до оточення, мають тверді переко­нання.

Синьо-зеленому кольору надають перевагу люди вимогливі, чутливі, розумні і освічені, вперті.

Фіолетовий колір. Люди, які надають перевагу фіолетовому кольору, дуже чутливі і гостро відчувають свою несхожість з ін­шими.

Коричневий колір це колір солідних і сильних людей, тер­плячих і витривалих працівників. Вони довірливі, постійні, обе­режні. "Коричневі" люди відповідальні, твердо стоять на землі, бережливі та економні, добросердечні. Забагато коричневого при­гнічує творчі здібності і шкодить духовному розвитку.

Сірий колір. Люди, які носять забагато сірого в одязі, старають­ся відійти від хвилювань, багато працюють, часто бувають хоро­шими бізнесменами. Сірому кольору надають перевагу люди по­хилого віку, які прагнуть спокійного і тихого життя.

Чорному кольору надають перевагу люди, які підсвідоме хо­чуть справити враження загадкової і цікавої особистості.

Під час вагітності корисно одягатися в оранжевий і малино­вий одяг чи білизну. Оранжевий зміцнює життєві сили матері і ди­тини, а малиновий допомагає захистити дитину від шкідливих зовнішніх впливів.

Якщо ви готуєтесь до публічного виступу, обов'язково викори­стовуйте у своєму костюмі які-небудь бірюзові доповнення (шарф, хустинку).

Якщо вам важко зберегти оптимістичне ставлення до життя в сіру, дощову погоду, постарайтесь підібрати одяг радісних то­нів, пов'яжіть на шию оранжеву хустинку, взуйтесь у червоні чо­боти...

Відчуття свіжості і молодості надає одяг персикового кольору. Якщо ви перегрілись на пляжі, для зменшення свербіння шкіри одягніть сорочку персикового кольору.

В гардеробі міського жителя має бути якнайбільше зеленого кольору. Якщо ви відчуваєте неспокій, чимось роздратовані, у вас підвищився тиск, якщо ви пригнічені чи у відчаю, цей колір вас заспокоїть і поверне сили. Якщо ж ви живете в зеленій зоні, то в одязі його не повинно бути дуже багато.

Якщо у вас постійно мерзнуть ноги, найкраще їх зігріють чер­воні шкарпетки. Червоний колір зігріває краще, ніж інші ко­льори.

Проти мокрого кашлю і бронхіту рекомендується обмотувати шию шарфом лимонного кольору, який допоможе очистити гор­ло і бронхи від слизу. При сухому кашлі корисно пов'язати на шию пурпуровийшарф.

Чорнийколір надає стрункості жіночій фігурі. Але з ним по­трібно поводитись обережно: якщо його забагато, він може "при­тягнути" до вас негативні коливання, впливи і довести вас до хаосу і спустошення.

Сірий і коричневий кольори потрібно використовувати обереж­но. Краще їх поєднувати з іншими, світлішими барвами.

Найінтенсивніше впливають на людину ясні і чисті кольори тоді, коли вони максимально наближені до тіла.

Пам'ятайте: найкращий вигляд має вбрання, що складається із двох, максимум трьох кольорів, які вдало гармоніюють між со­бою. Звичайно, у вашому гардеробі є речі, з яких, залежно від ситуації, ви збираєте той чи інший комплект. Але тільки гармо­нійне поєднання його деталей — стильове і кольорове — зробить цей комплект модним ансамблем.

З усіх матеріалів, які використовують для одягу, найсильніше 26

на людину впливає хутро (натуральне і штучне), воно не тільки високоенергетичне, але й особливо індивідуальне. Проте ми цьо­го майже ніколи не враховуємо. Зокрема, замкненим людям про­типоказане коротковорсове хутро (норка, соболь), бо його аура (енергетичні випромінювання) зовсім холодна, замкнена і накла­дає на свого господаря відтінок зарозумілості і відчуженості.

Для людини відкритої, з яскравим темпераментом це дуже корисно: надасть необхідної стриманості, мовчазності. Якщо ж у вас замкнений характер, вам необхідно носити хутро домашніх тварин: каракуль, кроля, цигейку, козяче хутро. Це хутро несе в собі позитивний заряд і володіє захисними властивостями. Його часто використовують для дитячого одягу, бо він є для дитини і енергетичним джерелом, і захистом.

Хутро з довгим ворсом (песець, лисиця) несе в собі сильний еротичний заряд для власника. Такі речі не рекомендується дов­го носити людям з сильним сексуальним темпераментом. Це може викликати емоційний зрив у господаря і близьких людей. Ви можете виявитися жертвою власної привабливості — спровокува­ти оточуючих собі ж на шкоду. Цікаво, що хутро водяних тварин (нутрія, видра, бобер, морський котик, нерпа) приймає на себе будь-який негативний шкідливий вплив (вроки, атака енергетич­ного вампіра).

Якщо тварина гине в муках, то хутро несе негативну енергію, сприяє виникненню захворювань серцево-судинної системи. Це слід враховувати при купівлі речі. Для перевірки хутра візьміть в руки річ, закрийте очі і зосередьтесь, поволі гладьте за ворсом. Якщо в аурі хутра є сліди передсмертної агонії, ви відчуєте поко­лювання в долоні, неспокій, дискомфорт. Звичайно ж, з цією ро­ботою краще впорається фахівець з біоенергетичного обміну (ек­страсенс чи радіестезист).

Враховуючи все це, гадаємо, що в найближчому майбутньому з'явиться лікувально-корегуючий (функції організму) одяг, який буде підсилювати енергетику організму при певних фізіологічних і патологічних станах.

Відомо, що білий халат, шапочка на голові захищають організм людини (лікар, викладач, студент) від впливу чужого біополя (чужої енергетики), від космічного опромінення тощо.

Шапочки, тюбетейки з орнаментом у народів Півдня ефектив­но захищають голову від поганого космічного опромінення. Ко­льорові халати з орнаментом у цих народів, очевидно, корегують енергетику організму.

Відомо, що енергетика виробу зумовлена формою, кольором і матеріалом. Комбінуючи енергетику кожного з них, можна ви­готовити одяг з потрібною сумарною енергетикою. Таким "ідеаль­ним" одягом, звичайно, є одяг з елементами вишивки. У народі говорять, що сорочка-вишиванка попереджує і лікує хвороби брон­хів і легень. Враховуючи гаму кольорів і стиль вишивки "хрести­ком", можна вважати, що вишивка лікує хвороби всіх внутрішніх органів людини, оздоровлює весь організм, дає настрій для робо­ти і навчання.

Напевно, не всі знають про шкідливий вплив прикрас. Зокре­ма, металеві ланцюжки і каблучки відрізають (в енергетичному сенсі) біополе голови і пальців. Щоб зашкодити цьому, потрібно розірвати ланцюжок і скріпити його ниткою або іншим діелект­риком.

Викладена інформація з кольоротерапії повинна розглядатись як узагальнена. Автори прагнули показати основні принципи роботи з кольором. При практичному використанні інформації потрібно скористатись у кожному окремому випадку допомогою фахівця-біоенергетика. Оскільки немає в природі двох ідентич­них об'єктів, немає двох однакових організмів. І те, що корисно одно­му, іншому може нашкодити.

 

3.Співвідношення кольорів та відтінків

Кольори Гармонійні кольори та відтінки Негармонійні кольори та відтінки
Червоний Зелений, синій, синювато-синій, золотисто-жовтий, сірий Фіолетовий, колір цегли, коричневий, каштановий, червонувато-жовтий  
Рожевий Бордо, коричневий, сірий Синій, червоний, каштановий
Помаранчевий Блакитний, зелений, фіолетовий, ліловий, коричневий, білий Червоний
Коричневий Беж, синій з зеленуватим відтінком, сірий, золотистий Бордо, каштановий, бузковий, рожевий
Жовтий Зелений, коричневий, золотавий Бордо, рожевий
Блакитний Червоний, коричневий, помаранчевий, світло-фіолетовий Бордо, темно-фіолетовий, бузковий
Синій Червоний, сірий, золотавий, бордо Зелений, бузковий, рожевий, коричневий
Бузковий Сірий, каштановий, світло-фіолетовий, зелений Синій, колір цегли, червоний, бордо, золотавий, рожевий
Фіолетовий Золотавий, жовтий, помаранчевий,зелений, світло-зелений, трав’яний, колір „морської хвилі” Бузковий, каштановий, червоний, золотистий
Бордо Зелений, синьо-зелений, рожевий, синій Бузковий, каштановий, червоний, золотавий
Сірий Чорний, зелений, червоний, синій, рожевий, жовтий, блакитний Коричневий, беж

 

Розглянемо таблицю, яка допоможе чоловікам орієнтуватись у кольорах і їх співвідношеннях. Правда, це лише приблизна і тра­диційна схема взаємозв'язку кольорів в ансамблі чоловічого одя­гу, бо словами не завжди можна виразити колір, а гармонія фарб базується на відтінках, які можуть бути дуже складні. Традицій­на, бо в сучасній моді нічого обов'язкового не пропонується і но­визна її проявляється в нетрадиційних прийомах. Згадаймо слова знаменитого П'єра Кардена. Коли на одному з прийомів йому зробили комплімент: "Ваш костюм такий еле­гантний, що кидається в очі", — він сумно відповів: "Якщо ки­дається, то я сьогодні одягнутий не елегантно".

4.Взаємозв’язок кольорів в ансамблі чоловічого одягу

Костюм Сорочка Краватка Камізелька Шкарпетки Туфлі
  Темно- сірий Біла, світло-сіра, світло-блакитна, кольору слонової кістки   Чорна, червоно-чорна, бордо Чорна, бордо, червоно-чорна, в комплекті з костюмом   Чорні, димчасто го кольору, бордо Чорні, сірі, бордо, червоно-чорні
Світло-сірий Біла, світло-сіра, світло-блакитна, чорна Чорна, темно-сіра, бордо, синя Темно-сіра, срібно-сіра, в комплекті з костюмом Світло-сірі, темно-сірі, димчасто го кольору, бордо Чорні, темно-сірі, бордо
Темно-синій Біла, світло-сіра, кольору слонової кістки В білу, блакитну і червону смужку, темно-бордова В комплекті з костюмом Чорні, темно-бордові Чорні, темно-бордові
Темно-блакитний Біла, кольору слонової кістки світло-сіра, В сіру, червону і бордову смужку В комплекті з костюмом Чорні, сірі, бордо, димчастого кольору Чорні, бордові
Світло- коричневий Біла, беж, тютюно ва, кавового кольору В зелену, коричне ву, бежеву, бордову смужку В комплекті з костюмом Коричне ві, беж Чорні, коричневі, кавового кольору
Темно-зелений Біла, кольору слонової кістки, беж, тютюнова В коричне ву, зелену, бордову смужку В комплекті з костю мом, світло-зелена Коричне ві, тютюнові Чорні, темно-коричневі

5.Колір у домашньому інтер’єрі

Відомо, що всі кольори своїми енергетичними коливаннями впливають на стан тіла і душі. Симпатії до певного кольору по­яснюються тим, що він співпадає з власним випромінюванням людини. Можливий і такий варіант: інтуїтивно людина вибирає той колір, якого не вистачає в її енергосистемі, щоб відновити енергобаланс.

Психолог Гіта Сташевська рекомендує підбирати певну систему кольорів у домашньому інтер'єрі.

Білий колір є прекрасним фоном для меблів, килимів, він відбиває всі кольорові хвилі, не виділяючи жодної з них. Це сим­вол чистоти, але без додаткових кольорів є небажаним, бо викли­кає захворювання.

Не можна фарбувати стіни у червоний колір. Це колір актив­ності, натиску, продовження роду, з ним потрібно поводитись обережно. У спальні червоний колір традиційно використовуєть­ся з метою підвищення чутливості. Чоловікам, які прагнуть підви­щити свою сексуальність, і жінкам, які намагаються завагітніти, дуже корисно спати на червоній білизні. Можна повісити на вікна червоні штори, а на стіни картини в червоних тонах. Незамінною у створенні інтимної атмосфери є лампа із червоним абажуром. Проте надлишок червоного може спровокувати агресивність. Якщо людина перенаситила себе червоним кольором, їй важко тримати себе в руках, вона може зірватись і випустити назовні старі образи.

Як основний фон для спальні Г. Сташевська рекомендує ніжно-голубий колір. Він заспокоює, розслабляє і створює романтичний настрій. Для того, щоб зробити його затишнішим і теплішим, потрібні кольорові "плями" — подушки, картини, килими тощо. Якщо вас мучить безсоння, постеліть темно-синю білизну і одягніть нічну сорочку чи піжаму синього кольору. Темно-синій знижує кров'яний тиск, заспокоює розум. Проте при надлишку тнмно-синього можуть бути нічні жахи (рис.27).

 

.

Рисунок 27 - Інтер’єр спальні.

Синій колір повинен оточувати жінок в період клімаксу. Це зменшує спалахи дратівливості і коливання настрою. При алергії зменшує свербіння.

У дитячій кімнаті краще використовувати улюблені дитячі кольори.У похмуру холодну погоду блакитний колір покращує настрій і нагадує, що на світі є небо, морські простори.

На кухні незамінним є оранжевий колір. Він стимулює апетит, але в кольоротерапії його використовують при лікуванні пацієнток з надлишковою вагою. Дитячому апетиту сприяють шпалери з малюнками фруктів, ягід та інших апетитних про­дуктів (рис.28).

 

Рисунок 28 - Інтер’єр кухні.

 

Відсутність сонячного світла нічим замінити не можна, але щоб хоч трохи це компенсувати, можна пофарбувати стіни приміщен­ня, в якому ви найчастіше перебуваєте, в жовтий колір. Жовтий колір найбільш підходить для швидкого зорового сприйняття, стійкості яскравого бачення і гостроти зору. Стиму­люючи цим діяльність мозку, він викликає у людини інтелекту­альний інтерес до оточення. Жовтий колір підтримує розумову активність, тому його корисно використовувати в оформленні кабінету. Жовті фільтри, закріплені на віконному склі, допомо­жуть вам зберегти бадьорість, підвищити працездатність і ясність думок. Здатність жовтого кольору покращувати настрій і викликати дружні почуття виражають жовті квіти: тюльпани і нарци­си, кульбаба, соняшники...

Стіни приємних жовтих тонів, насичений жовтий одяг, по­стільна білизна з жовтими чи оранжевими акцентами в кімнаті хворого надають йому мужності і надії на одужання.

Людям, які зранку часто бувають не в гуморі, рекомендовано оформити свою ванну кімнату в жовті тони. Жовтий кахель, занавіска для ванни з жовтим малюнком, жовті шпалери — все це допоможе одержати заряд бадьорості, добро­душності і здобути внутрішню рівновагу (рис.29).

 

Рисунок 29 - Інтер’єр ванної кімнати.

 

Жовтий колір сприяє розумінню, тому його використовують для оптимізації навчального процесу. Жовті штори, шпалери з жовтими візерунками в кімнаті вашої дитини не лише зроблять атмосферу дитячої світлішою і сонячною, але й підтримають учня в його намірах вчитися, особливо рахувати.

Не варто використовувати багато жовтого людям, які надто високо цінять інтелект і в усьому опираються виключно на свій розум.

Як і блакитний, зелений колір заспокоює і оздоровлює нервову систему. Якщо ваші очі втомились, подивіться на що-небудь зе­лене, наприклад, на гарну фотографію лісу, галявини з квітами, водоспаду... А ще краще вийти в ліс чи на луг. Очі відпочивають, якщо дивитись на зелене чи лимонне світло. Для відпочинку ви­користовуйте кімнатні квіти, які також збагачують кімнату кис­нем.

Натуральна зелень корисна для відпочинку очей.

Допомагає розслабленню зелений килим на підлозі, а одну із стін можна оформити фотошпалерами з красивим рослинним сюжетом.

Бірюзовий колір сприяє релаксації, протистоїть руйнівному впливу електромагнітних випромінювань побутової радіотехніки. Тому якщо стіна, біля якої стоїть телевізор, буде бірюзовою, то вона частково нейтралізуватиме електромагнітні випромінювання.

Бірюзовий колір, що використовується в кімнатах, де доводить­ся багато працювати, знімає нервове напруження і допомагає, по­ряд із жовтим, втілити образи і думки в слова.

Коли ви змушені дуже довго вести розмови по телефону, постав­те телефонний апарат на "бірюзову" підставку чи серветку або повісьте над телефоном бірюзову картинку. Це допоможе замкну­тим, несміливим людям перемогти сором'язливість. Якщо чекає­те в гості сором'язливу людину, накрийте стіл бірюзовою скатер­тиною. Так ви допоможете своєму гостеві відчути себе вільно і впевнено, легко і невимушене висловлювати свої думки.

Коричневий колір дає відчуття впевненості і безпеки. Корич­невий килимок у кімнаті допомагає дітям відчути себе впевнено, перемогти страхи. Надмір коричневого кольору блокує творчий процес, сприяє появі покірності і конформізму.

Сірий колір у великій кількості віднімає сили і знижує ймовір­ність успіху, проте загострює розсудливість і критичність. Якщо ваша квартира оформлена в основному в світлих тонах, то сірі меблі гармонійно впишуться в інтер'єр, особливо для кабінету.

Золотистий колір прекрасний у будь-яких ситуаціях, він несе в собі енергію Сонця і не може зашкодити. В кольорову палітру вашого оточення прекрасно впишуться "золоті акценти": карти­ни і дзеркала в "золотих" рамах, "золоті" підсвічники і дверні ручки.

Кімната для творчої діяльності, де займаються, наприклад, "мозковим штурмом", повинна підтримувати творчу атмосферу під впливом кольорових імпульсів: декілька червоних деталей активізують працездатність і бажання перебороти перепони на шляху до успіху. Жовті акценти сприятимуть гостроті розуму і аналітичним здібностям, а фіолетові елементи підштовхнуть до осяяння.

У кімнаті, де панує метушня, де всі постійно рухаються, для фарбування стін доцільно використати спокійні тони синього, зеленого або бірюзового кольорів.

Приміщення, де одночасно працює багато людей, де гамірно, фарбують у ніжні рожеві кольори, що дозволяє легше переносити шум і не відволікає від своїх справ. Зважаючи на заспокійливий і седативний ефект, рожевий колір використовують для фарбу­вання стін на фабриках. Навіть сліпі люди в рожевих стінах заспокоюються. Але довге перебування у яскраво-рожевому ко­льорі викликає агресивність.

Якщо ви займаєтесь організаторською діяльністю, у вашому кабінеті необхідним є малиновий колір, який сприяє покращен­ню організаторських здібностей. Він загострює відчуття відпові­дальності, робить людину самостійнішою і впевненою у собі.

Якщо необхідна висока концентрація уваги і великі розумові зусилля, використовуйте енергію жовтого і бірюзового кольорів. У робочий чи навчальний час може виникнути надмірне збу­дження, тоді корисно подивитися на спокійні тони (зелений, голу­бий), наприклад, на картину з лісовим чи річковим пейзажем, помилуватись кімнатними рослинами.

Існують навіть рекомендації з використання квітучих рослин в місцях праці і відпочинку ділових людей. Наприклад, яскраво-червоні квіти — гвоздики, півонії, тюльпани, флокси - бажано ставити в кімнаті під час ділових переговорів, "розумового штур­му". Вони сприяють швидкому підвищенню працездатності, їх рекомендують вносити в офіс у кінці робочого тижня для про­філактики перевтоми. Вважають, що квіти рожевого кольору — троянди, айстри, левкої, герань, алтеї — запобігають меланхолії.

При поганому настрої, депресії, млявості рекомендується по­ставити в кабінеті оранжеві квіти — нагідки, настурції, які ма­ють тонізуючий вплив.

При напруженій зоровій роботі радять періодично переключа­тися на золотушник, рубдекію, хризантему. Це попереджає пере­втому очей.

Композицію із кольорів, які мають синій і голубий відтінки, — волошки, дзвіночки — використовують, коли потрібно зняти напруження під час наради, ділової зустрічі, а також після ро­боти.

Присутність фіолетових квітів — геліотропів, пролісків, дель­фіній — сприяє швидшому загоєнню ран і мікротравм, посилює процеси регенерації.

Для кольорового дизайну місць відпочинку ідеально підійдуть синій і зелений кольори, наприклад, блідо-голубі стіни кафе, сто­ли і крісла темно-синього кольору і багато зелених рослин.

Яскраве неонове світло в їдальнях і кафе знижує апетит, а за­палені свічки, навпаки, заспокоюють і дають відчуття затишку і комфорту.

У санаторіях і лікарнях треба враховувати, які недуги будуть лікуватись. Так, наприклад, кольори синього спектру (фіолето­вий, голубий, синій, бірюзовий) пом'якшують страждання, ви­кликані астмою, перенапруженням, безсонням. Кольори черво­ної частини спектру (оранжевий, червоний, жовтий) мають оздо­ровчий ефект, знімають втому й апатію. Інтер'єр, в якому багато чорних предметів, гнітюче впливає на психіку.

Підсумовуючи проблеми вибору кольору інтер'єру, можна зро­бити деякі висновки і узагальнення.

Фарбування приміщень в той чи інший колір певним чином впливає на людину. Наше житло, як енергетичну комірку, можна корегувати в по­трібному нам напрямі.

Особливу групу речей у квартирі чи офісі складають твори ми­стецтва (картини, статуетки, фарфор, килими старої роботи), які є своєрідними каталізаторами для людини.

У кожному творі мистецтва закладено великий заряд енергії. Ця енергія обов'язково викличе на контакт глядача. Сприйнят­ливі до енергетики люди при бажанні в картинній галереї можуть відчути пересування енергетичних полів. Важливо, щоб цей енер­гетичний потенціал співпадав з потенціалом людини, інакше буде завдаватися велика шкода здоров'ю.

Це ж стосується книг, особливо старих, куплених в букіністич­них магазинах. У будь-яку книгу закладена сильна енергетична інформація, яка може сприяти чи шкодити вашому здоров'ю, настрою, викликати певні емоції.

Леонардо да Вінчі, Рембрандт, Ван Гог — ці імена відомі міль­йонам. Вони закарбували на полотні загадкову усмішку, зворуш­ливий образ, фрагменти краси у творенні, що й досі привертають увагу глядачів. Ми, як і митець, роботою якого милуємося, наповнюємось відчуттям прекрасного. Відчуття прекрасного — це ще одна властивість з багатьох, яка відрізняє нас від тварин.

Людський мозок через певні процеси осягає прекрасне. Насам­перед, наші органи чуття передають у мозок інформацію про зву­ки, запахи, а також кольори та форми предметів, які полонять нашу увагу. Але краса є чимось значно більшим, ніж сукупність цих електрохімічних імпульсів, що просто передають інформа­цію про довкілля. В образотворчому мистецтві нас приваблює візе­рунок та форма, світло, колір і композиція.

Кольорова гармонія

Гармонія кольорів не може бути регламентована жодними пра­вилами. Кольорове коло — це першоджерело, в якому встановле­но основний порядок кольорів.

Коли говорять, що зелений і синій не підходять один одному, то забувають додати: "Як рівноцінні частини однієї площини". Коли споглядають зелений луг і над ним синє небо, то ніхто в цьо­му не бачить дисгармонії. Звичайно, невідповідні кольори можна зробити гармонійними, якщо змінити фактуру.

Активні кольори (жовтий і червоний) завжди мають перевагу над пасивними (синім і зеленим), тому вони бажані лише у неве­ликих дозах. Жовтий і червоний запам'ятовуються сильніше — можливо, це є наслідком спостереження над природою.

Не потрібно забувати, що геометричні форми пов'язані з фар­бами суворими законами гармонії, і що фарби можуть "висловлю­ватись", як і геометричні форми. Це стає зрозумілим із енерге­тичної концепції — випромінювання форми і хвильової природи кольороутворення. Тому, на наш погляд, трикутник символізує рух, сильне бажання вирватись, що е подібним до споглядання червоного кольору.

Синє намагається сконцентруватися чи замкнутися в ідеальну форму кола, а жовта квітка намагається вийти за свої межі.

Подібні зв'язки кольорів і форм зустрічаються в абстрактних мистецьких творах. Прив'язкою кольорів до протилежних форм створюється драматизм, що є, наприклад, у синьому трикутнику, у жовтій чи червоній кулі.

Відомо, що Ван Гог надавав додатковим кольорам великої ви­разності (червоно-зелений для весни, синьо-оранжевий для літа, жовто-фіолетовий для осені і чорно-білий для зими).

В. Кандінський стверджував, що живопис може впливати на людину так, як музика. Він називав жовте — ексцентричним, синє — концентричним.

Кольори взаємно впливають один на одного. У присутності доповнюючого зелено-синього кольору червоний набуває макси­мального вираження; в поєднанні з жовтим він стає крикливим і сприймається темнішим. На синьому червоне набуває теплішо­го оранжевого відтінку; на жовто-зеленому — стає пурпуровим. На чорному всі кольори здаються світлішими. Жовтий колір на білому фоні малопомітний, на чорному ж — навпаки.

Ми живемо у світі найрізноманітніших форм. Деякі з них лінійні чи кулеподібні, інші — геометричні, подібні до павутин­ня, ще інші — аморфні, як хмари, що постійно змінюються. Багато форм ваблять око, скажімо, екзотична орхідея, спіраль морської мушлі чи навіть віття дерев. Якщо якась форма повто­рюється, створюється візерунок, котрий також може мати дуже гарний вигляд.

Світло надає особливої принадності тілам різних форм. Воно підкреслює деталі, надає барв текстурі й створює у людини пев­ний настрій.

Колір оживляє довколишні предмети, хоча вони й подібні свої­ми формами, але унікальності їм надає забарвлення. До того ж, перерозподіл кольорів у гармонійний візерунок створює непов­торну красу. Нашу увагу полонять яскраві кольори, скажімо, оранжевий або ж заспокійливі барви синього й зеленого відтінків.

 

7.Чергування кольорів у часі

Для кольору має значення час дня. Ми переживаємо упродовж дня перехід кольорів від жовтого через оранжевий, пурпурово-червоний до темного.

У природі існує натуральний ряд розвитку кольорів. Якщо перед променем світла знаходиться що-небудь каламутне, то він здається жовтуватим; якщо ж каламутне розміщене перед тем­ним, то темне здається світло-голубим, який переходить у темно-синій. Тому небо здається нам голубим, незалежно від того, що в ньому немає нічого голубого. Перед чорним, без світла косміч­ним простором розміщена атмосфера Землі, світло-проникливість якої створює голубий фон.

Якщо ми входимо спочатку в жовту кімнату, а потім у черво­ну, то нас охоплює натхнення; при поверненні з червоної кімнати в жовту, нам здається, що ми стаємо легшими.

Порядок зміни кольорів у просторі дуже важливий для нашо­го настрою.

Сприйняття картин залежить від композиції, форми, освітлен­ня й кольорів. Проте слід мати на увазі, що твори мистецтва впли­вають на глядача також своєю енергетикою, яка залежить від ба­гатьох факторів.

Любителям мистецтва відомо, що біля однієї картини стояти приємно і легко, наче віє збуджуюче, свіже повітря, а інша ство­рює відчуття напруження і дискомфорту. На одній і тій же кар­тині можуть бути ділянки як з позитивною, так і з негативною енергетикою. Проте

сумарна енергетична багатошаровість різних елементів сюжету картини може створювати у глядача відчуття неземного випромінювання. Зокрема, екстрасенс С. Смірнов біолокаційним методом досліджував біополе картини (вже винайде­но прилади, але їх ще мало) А. Іванова "Явление Христа народу" в Російському музеї (Санкт-Петербург) і виявив, що енергетика Івана Хрестителя у декілька разів перевищувала енергетику всіх дійових осіб, крім Ісуса Христа, радіус біополя якого понад вісім метрів. Біополе Івана Хрестителя — близько п'яти метрів, незва­жаючи на те, що його фігура в три рази менша, ніж фігура Хри­ста. Вважається (С. Смірнов), що біополе не пов'язане з розміра­ми людини, а лише з її особистістю, точніше, що думав про свого героя художник в момент творчості. Фахівці вважають, що кар­тини А. Іванова мають високу біоенергетичність і володіють силь­ним позитивним психотерапевтичним впливом на здоров'я лю­дей. Причина такого впливу в тому, що картини А. Іванова були також написані фарбами, виготовленими з трав, зібраних у пері­од максимального резонування сил Космосу з рослинами. Тим же пояснюється лікувальний ефект багатьох святих ікон.

Як приклад магічного впливу живопису на людей можна наве­сти вплив картин В. Черноволенка. Глядачів у картинах худож­ника вражає своєрідне божественне світло. Створюється вра­ження, що вся картина наповнена якимось внутрішнім світлом, яке незрозумілим чином передає глядачу митець. Цікаво, що на багатьох картинах видно падаюче проміння незвичайного похо­дження. Але, без сумніву, це не світло, а тонка енергія. Весь про­стір картини наповнений рівним і м'яким світінням високого ду­ховного світу.

Багато дослідників музики і живопису вказують на проник­нення духу в матерію. На їх думку, музика і живопис беруть свою енергію з навколишнього середовища. І тільки силою високого духу художника ця енергія може бути перетворена в священну "музику сфер, образів, пейзажу".

Великі живописці, перебуваючи в стані творчого екстазу, пра­цювали на сильному сплескові біоенергетики, яка через кисть руки переходила на фарбу і полотно з накладанням думок і емоцій майстра. Це і є та магія мистецтва (вплив сумарної енергетики випромінювання всіх кольорів та накладеної біоенергетики на підсвідомість), яка сприяє духовному і часто фізичному оздоров­ленню людини.

Так може виникнути новий напрям в мистецтві — мистецтво лікувального живопису. Кажуть [В. М. Курик, 1997], що київські митці вже малюють картини під відповідну енергетику людини. Ще в 1989 і 1991 роках у Львівському музеї історії релігії експо­нувалась виставка високоенергетичних картин китайського ху­дожника Лі-Юна, що свідчить про практичне втілення мистецтва лікувального живопису.

 

8.Вампіризм художників

Історикам відомо багато випадків, коли зображені на портретах люди помирали передчасно чи насильницькою смертю.

Леонардо да Вінчі згодився написати для флорентійського гро­мадянина Франческо дель Джокондо портрет його дружини Мони Лізи, якій тоді було 24 роки. Леонардо працював над портретом чотири роки, але не встиг завершити: Мона Ліза Джоконда по­мерла (рис.30).

 

 

Рисунок 30 - Леонардо да Вінче. Джоконда. 1502

Дружина великого Рембрандта, Саскія (була моделлю "Данаї" і "Флори") померла в тридцять років. Рембрандт намалював пор­трети своїх дітей — троє померли в дитинстві, четвертий — в 27 ро­ків. Друга дружина Рембрандта, зображена на багатьох карти­нах, — також жила недовго (рис. 31).

 

 


Читайте також:

  1. БІОЕНЕРГЕТИКА:УТВОРЕННЯ АТФ
  2. БІОЕНЕРГЕТИКА:УТВОРЕННЯ АТФ
  3. Виділяють класичну наукову картину світу, і некласичну (сучасну) наукову картину світу.
  4. Воднева енергетика
  5. ГЛОБАЛЬНИЙ ЕВОЛЮЦІОНІЗМ І СУЧАСНА НАУКОВА КАРТИНА СВІТУ
  6. Добір матеріалу за картиною
  7. Електроенергетика
  8. Енергетика
  9. Енергетика
  10. ЕНЕРГЕТИКА І КІНЕТИКА РЕАКЦІЙ.
  11. Енергетика мовлення




Переглядів: 50281

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Контрасти, нюанси | Середовищем розуміння є мова, мовне спілкування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.