Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мета та завдання навчання фізики.

Мета освіти обумовлена потребами суспільства на сучасному етапі його розвитку і обумовлена соціальним замовленням. Існує декілька класифікацій цілей навчання фізиці. Одна з них прийнята в дидактиці, згідно з якою цілі поділяються на:


Інша класифікація цілей навчання основана соціально-особистісному підході.

Цей підхід базується на тому, що однією із основних цілей навчання є розвиток особистості.

Соціальна мета - формування інтелектуальних, моральних, професійних якостей, які дозволять людині служити суспільству і в той же час:

особистісна мета - формування таких якостей, які найбільше відповідають їх здібностям, інтересам і які б могли знадобитися їм в житті.

Отже, мета навчання має 2 аспекти: соціальний - показує вимоги суспільства до освіти, особистісний - потреби учня.

Виділяють 4 групи соціально-особистісних цілей загальної освіти:

1) засвоєння особистістю досвіду попередніх поколінь;

2) розвиток функціональних механізмів психіки;

3) формування узагальнених властивостей особистості;

4) розвиток здібностей, інтересів, схильностей.

 

Група цілей Конкретна мета навчання фізиці
1. Засвоєння особистістю досвіду попередніх поколінь знання основ фізики: фактів, понять, законів, теорій, ФКС; формування знань про методи пізнання у фізиці; знання про основи НТП; формування експериментальних вмінь, навичок; формування світогляду; підготовка до вибору професії
2. Розвиток функціональних механізмів психіки розвиток сприйняття, мови, пам'яті, уяви, мислення (абстрактного)
3. Формування узагальнених типологічних властивостей особистості формування самостійності; розвиток загальних здібностей; формування моральних якостей, естетичного сприйняття світу; формування уміння оцінювати свої дії
4. Розвиток індивідуальних рис особистості розвиток здібностей до фізики; розвиток інтересу до фізики; формування мотивів навчання

 

Цілі навчання учнів класів різних профілів мають свою специфіку, яка визначається майбутньою професією.

Наприклад учні фізико-математичних класів свою подальшу діяльність будуть пов'язувати з фізикою. Тому їх необхідно познайомити із специфічними фізичними методами пізнання, з апаратом вищої математики при розв'язанні фізичних задач; формувати у них дослідницькі експериментальні вміння.

Учнів класів технічного профілю необхідно знайомити з тим, що фізика є основою техніки, формувати конструкторські вміння.

У учнів біолого-хімічного профілю необхідно сформувати уявлення про те, що фізичні, хімічні і біологічні явища пов'язані між собою, що закони фізики лежать в основі біологічних і хімічних явищ, а також необхідно сформувати у них дослідницькі експериментальні вміння.

Учні гуманітарних класів у подальшому фізику вивчати не будуть, тому у задачі навчання входить формування у них знань і умінь на рівні базовому, тобто формування у них уявлень про те, що фізика є елементом загальнолюдської культури і несе в собі гуманітарний потенціал.

Мета навчання у вигляді кінцевих результатів формулюється у навчальних програмах.

Завдання навчання фізики випливають із мети і полягають у наступному:

1. Дати учням систему знань, що включає в себе основи фізики на сучасному етапі її розвитку; явища; важливі закони для різних форм руху матерії; головні фізичні теорії; фундаментальні досліди; методи дослідження фізичних явищ і практичне використання їх.

2. У процесі вивчення навчального матеріалу не тільки
збагатити пам'ять, але й розвинути мислення і творчі
здібності.

3. Формувати науковий світогляд: матеріальність фізичних
явищ, розкриття причинно-наслідкових зв'язків між
явищами і об'єктивного характеру фізичних законів,
можливість пізнання їх та практичного використання;
створення уявлень про сучасну наукову картину світу.

4. Політехнічна освіта учнів.

5. Екологічне виховання.

Ці завдання виконуються по різному на І та II ступені навчання фізики. Що це означає?

Наприклад, якщо ми ставимо перед собою завдання повідомити учням деякий об'єм знань, то це можна виконати на емпіричному рівні: одержати з експерименту набір фактів, ввести відповідні поняття і сформулювати закон, що описує взаємозв'язки між цими поняттями.

Але цілі освіти, розвитку і виховання вимагають формування теоретичного мислення. А це можливо лише на теоретичному рівні пізнання.

Якщо емпіричний рівень зупиняється на рівні законів, то це означає, що учневі необхідно засвоїти основні закони (Ома, Ньютона, Фарадея...) і вміти розв'язувати задачі, цим самим будуть досягнуті цілі освіти.

Для теоретичного рівня пізнання характерно зростання евристичної ролі теорії, яка вивчалась. При цьому значно зростає роль фізичної теорії.

Наприклад: перехід до теоретичного рівня пізнання спостерігається введенням елементів МКТ і електронної теорії вже

на І ступені навчання фізиці. Це дозволило знайти єдиний стрижень, навколо якого об'єднати весь фізичний матеріал.


Читайте також:

  1. V Засоби навчання
  2. V. Завдання.
  3. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  4. Адаптації та навчання
  5. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  8. Активний метод навчання
  9. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  10. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  11. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  12. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.




Переглядів: 2866

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиток методики викладання фізики на Україні | У ЗОШ як елемент знань, навколо якого об'єднується навчальний матеріал, вибрано фізичну теорію.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.