МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||
Мета та завдання навчання фізики.Мета освіти обумовлена потребами суспільства на сучасному етапі його розвитку і обумовлена соціальним замовленням. Існує декілька класифікацій цілей навчання фізиці. Одна з них прийнята в дидактиці, згідно з якою цілі поділяються на: Інша класифікація цілей навчання основана соціально-особистісному підході. Цей підхід базується на тому, що однією із основних цілей навчання є розвиток особистості. Соціальна мета - формування інтелектуальних, моральних, професійних якостей, які дозволять людині служити суспільству і в той же час: особистісна мета - формування таких якостей, які найбільше відповідають їх здібностям, інтересам і які б могли знадобитися їм в житті. Отже, мета навчання має 2 аспекти: соціальний - показує вимоги суспільства до освіти, особистісний - потреби учня. Виділяють 4 групи соціально-особистісних цілей загальної освіти: 1) засвоєння особистістю досвіду попередніх поколінь; 2) розвиток функціональних механізмів психіки; 3) формування узагальнених властивостей особистості; 4) розвиток здібностей, інтересів, схильностей.
Цілі навчання учнів класів різних профілів мають свою специфіку, яка визначається майбутньою професією. Наприклад учні фізико-математичних класів свою подальшу діяльність будуть пов'язувати з фізикою. Тому їх необхідно познайомити із специфічними фізичними методами пізнання, з апаратом вищої математики при розв'язанні фізичних задач; формувати у них дослідницькі експериментальні вміння. Учнів класів технічного профілю необхідно знайомити з тим, що фізика є основою техніки, формувати конструкторські вміння. У учнів біолого-хімічного профілю необхідно сформувати уявлення про те, що фізичні, хімічні і біологічні явища пов'язані між собою, що закони фізики лежать в основі біологічних і хімічних явищ, а також необхідно сформувати у них дослідницькі експериментальні вміння. Учні гуманітарних класів у подальшому фізику вивчати не будуть, тому у задачі навчання входить формування у них знань і умінь на рівні базовому, тобто формування у них уявлень про те, що фізика є елементом загальнолюдської культури і несе в собі гуманітарний потенціал. Мета навчання у вигляді кінцевих результатів формулюється у навчальних програмах. Завдання навчання фізики випливають із мети і полягають у наступному: 1. Дати учням систему знань, що включає в себе основи фізики на сучасному етапі її розвитку; явища; важливі закони для різних форм руху матерії; головні фізичні теорії; фундаментальні досліди; методи дослідження фізичних явищ і практичне використання їх. 2. У процесі вивчення навчального матеріалу не тільки 3. Формувати науковий світогляд: матеріальність фізичних 4. Політехнічна освіта учнів. 5. Екологічне виховання. Ці завдання виконуються по різному на І та II ступені навчання фізики. Що це означає? Наприклад, якщо ми ставимо перед собою завдання повідомити учням деякий об'єм знань, то це можна виконати на емпіричному рівні: одержати з експерименту набір фактів, ввести відповідні поняття і сформулювати закон, що описує взаємозв'язки між цими поняттями. Але цілі освіти, розвитку і виховання вимагають формування теоретичного мислення. А це можливо лише на теоретичному рівні пізнання. Якщо емпіричний рівень зупиняється на рівні законів, то це означає, що учневі необхідно засвоїти основні закони (Ома, Ньютона, Фарадея...) і вміти розв'язувати задачі, цим самим будуть досягнуті цілі освіти. Для теоретичного рівня пізнання характерно зростання евристичної ролі теорії, яка вивчалась. При цьому значно зростає роль фізичної теорії. Наприклад: перехід до теоретичного рівня пізнання спостерігається введенням елементів МКТ і електронної теорії вже на І ступені навчання фізиці. Це дозволило знайти єдиний стрижень, навколо якого об'єднати весь фізичний матеріал. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||
|