Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Соціологічне дослідження – система логічно послідовних методологічних, методичних і організаційно – технічних процедур для отримання наукових знань про соціальне явище, процес.

Конкретно – соціологічне дослідження: поняття, етапи, види

Методи збору соціалістичної інформації

Програма і робочий план конкретно – соціологічного дослідження

Конкретно – соціологічне дослідження: поняття, етапи, види

Пізнання, осмислення соціальних процесів, вироблення і реалізація соціальної політики, управління соціальними процесами потребують об’єктивної інформації, отримати яку можна в результаті соціологічних досліджень.

Основне завдання конкретно – соціологічних досліджень (КСД) – це здобуття соціальних фактів.

Основними функціями соціологічного дослідження є:

- пізнавальна;

- методологічна;

- практична;

- інформаційна;

- управлінська.

КСД має ряд етапів свого здійснення, які різняться один від одного характером і змістом, формами і процедурами дослідницької діяльності.

Етапи конкретно – соціологічного дослідження

1. Розробка програми і робочого плану

2. Підготовка до збору інформації

3. Збір інформації

4. Обробка інформації

5. Оцінка результатів

6. Реалізація результатів дослідження

Специфіка кожного етапу обумовлена конкретним видом соціологічного дослідження.

Вид КСД визначається характером поставлених завдань й мети, глибиною аналізу соціального процесу.

Розрізняють такі види КСД:

- за метою проведення – теоретичні і емпіричні. Для теоретичного соціологічного дослідження вирішальне значення має глибоке узагальнення нагромадженого матеріалу в галузі соціального життя, а в центрі емпіричних досліджень знаходиться само нагромадження, збір фактичного матеріалу і його первинна обробка, включаючи і початковий рівень узагальнення;

- за частотою проведення:

а) разове;

б) повторне.

Дослідження бувають:

- за глибиною вивчення проблеми:

а) розвідувальні;

б) описові;

в) аналітичні.

Розвідувальні застосовують тоді, коли проблема, об’єкт або предмет дослідження є маловивченими або не вивченими взагалі.

Описові дослідження покликані створити відносно цілісну уяву про досліджувальні явища, процеси.

Аналітичні дослідження полягають не тільки в описуванні соціальних явищ, процесів, а й у встановленні причин їх виникнення, механізмів функціонування, виокремленні факторів, що зумовлюють їх.

- за масштабом проведення:

а) міжнародне;

б) загальнонаціональне;

в) регіональне;

г) галузеве.

- за затратами часу:

а) довгострокові (3 роки і більше);

б) середньострокові (від 6 міс. до 3 років);

в) короткострокові (від 2 до 6 міс.);

г) експрес – дослідження.

Зважаючи на тип відносин між замовником і виконавцем виділяють держбюджетні і госпрозрахункові. Держбюджетні дослідження виконуються на замовлення державних установ і оплачуються ними госпрозрахункові – на замовлення окремих підприємств, організацій, фірм, які й оплачують їх виконання.

Пілотажні (пробні) соціологічні дослідження, - дають змогу оцінити якість інструментарію (анкет, опитувальних документів), а також внести необхідні корективи до нього.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  6. III. Актуалізація набутих знань
  7. III. Контроль знань
  8. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  9. IV. Закріплення й узагальнення знань
  10. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  11. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  12. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО




Переглядів: 520

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання для самоперевірки | Методи збору соціологічної інформації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.