Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ціна продукціїі прибуток

Ціна - це грошове вираження вартості товару (продукту праці). У загальному випадку в структурі ціни товару можна виділити З складові частини. По-перше, це вартість спожитих для виробництва товару матеріальних ресурсів. По-друге, витрати на заробітну плату працівників підприємства, які брали участь у виробництві товару, по-третє, - прибуток.

Роль ціни в ринковій економіці надзвичайно велика. Ціна впли­ває на структуру й обсяг виробництва, на рух матеріальних і грошо­вих потоків, на розподіл товарної маси і, врешті-решт, на рівень жит­тя суспільства.

До найбільш значимих ціноутворюючих чинників можна віднести: попит і пропозицію товарів, еластичність попиту, реакцію покупців на ціну, систему державного регулювання цін.

Попит - це бажання і можливість споживача купити товар у пе­вний час і в певному місці. Пропозиція товару - це та його кількість, яку продавці можуть і бажають запропонувати для продажу в певний час і в певному місці.

 

Рисунок 2 – Криві попиту і пропозиції

П П- функція попиту на товар. ПР - функція пропозиції товару.

 

Еластичність. При аналізі попиту і пропозиції найбільший інте­рес викликають не їх абсолютні рівні, а зміна попиту і пропозиції як наслідок зміни ціни товару або іншого, визначаючого їх чинника. Кі­лькісно виміряти чутливість попиту і пропозиції до зміни того чи ін­шого чинника дозволяє еластичність, яка є мірою реагування одної перемінної величини на зміну іншої величини. Іншими словами, ела­стичність - це число, яке показує, на скільки відсотків зміниться одна змінна в результаті зміни іншої змінної.

Якщо попит на товар нееластичний, то можна дати відповідним службам підприємства підвищити ціни продажу. Виручка від прода­жу при цьому буде збільшуватись. Коли попит на товар еластичний, то ціни краще не підвищувати, оскільки виручка від продажу буде зменшуватись. У даному випадку доцільніше розглянути пропози­цію щодо зниження рівня цін. Виручка при цьому буде зростати.

Не менш важливим чинником, який впливає на ціну і на всю підприємницьку діяльність, є державне регулювання цін.

Існують прямі і непрямі методи впливу держави на ціни. Прямі методи здійснюються шляхом регламентації порядку ціноутворення. Непрямі спрямовані на зміну кон'юнктури ринку, створення особли­вих механізмів у сфері фінансів, валютних, податкових відносин , у системі оплати праці.

Розрізняють наступні види знижок:

• за оплату товарів готівкою. В залежності від суми покупки такі знижки складають від 3 до 6% її вартості;

• кількісна - зменшення ціни при закупці великої партії товару;

• дилерська - надається виробником дилеру або посереднику за по­слуги, пов'язані з переміщенням товарів до кінцевого споживача;

• спеціальна - надається покупцям, в яких зацікавлені продавці;

• сезонна надається покупцям за покупку несезонного товару або ж у період сезонного розпродажу товарів. Розмір такої знижки іноді сягає від 50 до 80% вартості товару;

• бонусна - надається постійним покупцям, коли вони за певний пе­ріод купують заздалегідь обумовлену кількість товару, може дося­гати 7 - 8 % вартості обігу;

• закрита - надається у внутрішньофірмових поставках товарів;

• неявна - додаткові безоплатні послуги продавця для покупця то­вару. Наприклад, надання пільгової позики.

 

Ціноутворення на підприємстві - це складний багатоетапний процес. Етапи цього процесу наступні:

• Вибір мети.

• Визначення попиту.

• Аналіз витрат.

• Аналіз цін конкурентів.

• Вибір методу утворення.

• Остаточне визначення ціни.

 

Прибуток підприємства - це частина знову створеної на підприємстві вартості, яка реалізується в ціні ви­робленого товару. В Україні, відповідно до чинного законодавства, розрізняють прибуток за бухгалтерським обліком (бухгалтерський прибуток) і прибуток за податковим обліком.

В свою чергу, відповідно до стандартів бухгалтерського обліку в Україні, в бухгалтерському обліку розрізняють валовий прибуток, прибуток до оподаткування, чистий прибуток і прибуток, який зали­шається в розпорядженні підприємства.

Валовий прибуток - це прибуток, який одержує підприємство за всіма видами його діяльності.

Прибуток до оподаткування - це прибуток підприємства до сплати податку на прибуток і інших податків, джерелом сплати яких є прибуток підприємства.

Чистий прибуток підприємства - це прибуток, який залишається в розпорядженні підприємства після сплати податку на прибуток та інших податків, джерелом сплати яких є прибуток.

Прибуток, що залишається в розпорядженні підприємства, це прибуток, який залишається на підприємстві після сплати доходів власникам (власнику) підприємства. Зокрема, для акціонерного това­риства - це прибуток після сплати дивідендів.

Скоригований валовий дохід - це валовий дохід, який зменшено на суму низки специфічних доходів.

Валові витрати виробництва й обігу (в подальшому - валові ви­трати) - це сума любих витрат платника податку в грошовій, матеріальній і нематеріальній формах, здійснених як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які купуються (або виробляються) таким пла­тником податку для їх подальшого використання у власній господар­ській діяльності.

Прибуток, як одна із фундаментальних категорій ринкової еко­номіки, виконує низку важливих функцій.

По-перше, прибуток є по­казником ефекту діяльності підприємства. Факт одержання прибутку є позитивним результатом (ефектом) діяльності підприємства.

По-друге, прибуток виконує стимулюючу функцію. Виступаю­чи кінцевим результатом діяльності підприємства, він визначає еко­номічну поведінку господарюючих суб'єктів, благополуччя яких по­вністю залежить від маси отриманого прибутку і нормативів його розподілу. Прибуток у ринковій економіці - рушійна сила і джерело оновлення виробничих фондів і підвищення конкурентоспроможнос­ті продукції. Він також є джерелом соціальних благ для членів виро­бничого колективу підприємства.

По-третє, прибуток є основним джерелом формування бюдже­тів, за рахунок яких фінансується соціальний розвиток суспільства, здійснюється державне регулювання економічного розвитку, фінан­суються заходи щодо забезпечення екологічної безпеки і оборони держави.

Таким чином, прибуток підприємств це - основний чинник еко­номічного і соціального розвитку суспільства.

Прибуток розподіляється між державою, власником підприємс­тва і самим підприємством. Розподільчі відносини між державою і підприємством регламентуються Законом «Про оподаткування при­бутку підприємств».

Хоча одержання прибутку і засвідчує, що виробництво функці­онує ефективно, проте маса прибутку не може характеризувати ефек­тивність його діяльності, ефективність використання виробничих фондів підприємства (ефективність інвестицій у підприємство). Для цього використовують відносні показники, які в економічній теорії прийнято називати показниками рентабельності. При прийнятті рі­шень щодо управління процесами управління прибутком, здійснення інвестицій і т.ін. використовують показники рентабельності вироб­ництва, активів (капіталу), власного капіталу, витрат і продажу.

 


Читайте також:

  1. V. Підриємницький дохід і прибуток
  2. Аналіз відхилень від нормативів та їх впливу на прибуток
  3. Бухгалтерський і податковий прибуток
  4. Види витрат і прибуток
  5. Визначення понять: виручка від реалізації, дохід підприємства, прибуток та збиток підприємства. Методи визначення виручки від реалізації продукції
  6. Виправлення помилок в податковій декларації з податку на прибуток
  7. Витрати виробництва і прибуток
  8. Витрати виробництва та прибуток фірми
  9. Витрати виробництва. Прибуток.
  10. ВИТРАТИ ВИРОБНИЦТВА. ПРИБУТОК. РЕНТА.
  11. Витрати операційної діяльності як складова об’єкта оподаткування податком на прибуток
  12. Де, р.100.ф.№2 – “Прибуток” – Фінансові результати від операційної




Переглядів: 796

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація витрат на виробництво | IV. Закріплення й узагальнення знань

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.