МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ціна продукціїі прибутокЦіна - це грошове вираження вартості товару (продукту праці). У загальному випадку в структурі ціни товару можна виділити З складові частини. По-перше, це вартість спожитих для виробництва товару матеріальних ресурсів. По-друге, витрати на заробітну плату працівників підприємства, які брали участь у виробництві товару, по-третє, - прибуток. Роль ціни в ринковій економіці надзвичайно велика. Ціна впливає на структуру й обсяг виробництва, на рух матеріальних і грошових потоків, на розподіл товарної маси і, врешті-решт, на рівень життя суспільства. До найбільш значимих ціноутворюючих чинників можна віднести: попит і пропозицію товарів, еластичність попиту, реакцію покупців на ціну, систему державного регулювання цін. Попит - це бажання і можливість споживача купити товар у певний час і в певному місці. Пропозиція товару - це та його кількість, яку продавці можуть і бажають запропонувати для продажу в певний час і в певному місці.
Рисунок 2 – Криві попиту і пропозиції П П- функція попиту на товар. ПР - функція пропозиції товару.
Еластичність. При аналізі попиту і пропозиції найбільший інтерес викликають не їх абсолютні рівні, а зміна попиту і пропозиції як наслідок зміни ціни товару або іншого, визначаючого їх чинника. Кількісно виміряти чутливість попиту і пропозиції до зміни того чи іншого чинника дозволяє еластичність, яка є мірою реагування одної перемінної величини на зміну іншої величини. Іншими словами, еластичність - це число, яке показує, на скільки відсотків зміниться одна змінна в результаті зміни іншої змінної. Якщо попит на товар нееластичний, то можна дати відповідним службам підприємства підвищити ціни продажу. Виручка від продажу при цьому буде збільшуватись. Коли попит на товар еластичний, то ціни краще не підвищувати, оскільки виручка від продажу буде зменшуватись. У даному випадку доцільніше розглянути пропозицію щодо зниження рівня цін. Виручка при цьому буде зростати. Не менш важливим чинником, який впливає на ціну і на всю підприємницьку діяльність, є державне регулювання цін. Існують прямі і непрямі методи впливу держави на ціни. Прямі методи здійснюються шляхом регламентації порядку ціноутворення. Непрямі спрямовані на зміну кон'юнктури ринку, створення особливих механізмів у сфері фінансів, валютних, податкових відносин , у системі оплати праці. Розрізняють наступні види знижок: • за оплату товарів готівкою. В залежності від суми покупки такі знижки складають від 3 до 6% її вартості; • кількісна - зменшення ціни при закупці великої партії товару; • дилерська - надається виробником дилеру або посереднику за послуги, пов'язані з переміщенням товарів до кінцевого споживача; • спеціальна - надається покупцям, в яких зацікавлені продавці; • сезонна надається покупцям за покупку несезонного товару або ж у період сезонного розпродажу товарів. Розмір такої знижки іноді сягає від 50 до 80% вартості товару; • бонусна - надається постійним покупцям, коли вони за певний період купують заздалегідь обумовлену кількість товару, може досягати 7 - 8 % вартості обігу; • закрита - надається у внутрішньофірмових поставках товарів; • неявна - додаткові безоплатні послуги продавця для покупця товару. Наприклад, надання пільгової позики.
Ціноутворення на підприємстві - це складний багатоетапний процес. Етапи цього процесу наступні: • Вибір мети. • Визначення попиту. • Аналіз витрат. • Аналіз цін конкурентів. • Вибір методу утворення. • Остаточне визначення ціни.
Прибуток підприємства - це частина знову створеної на підприємстві вартості, яка реалізується в ціні виробленого товару. В Україні, відповідно до чинного законодавства, розрізняють прибуток за бухгалтерським обліком (бухгалтерський прибуток) і прибуток за податковим обліком. В свою чергу, відповідно до стандартів бухгалтерського обліку в Україні, в бухгалтерському обліку розрізняють валовий прибуток, прибуток до оподаткування, чистий прибуток і прибуток, який залишається в розпорядженні підприємства. Валовий прибуток - це прибуток, який одержує підприємство за всіма видами його діяльності. Прибуток до оподаткування - це прибуток підприємства до сплати податку на прибуток і інших податків, джерелом сплати яких є прибуток підприємства. Чистий прибуток підприємства - це прибуток, який залишається в розпорядженні підприємства після сплати податку на прибуток та інших податків, джерелом сплати яких є прибуток. Прибуток, що залишається в розпорядженні підприємства, це прибуток, який залишається на підприємстві після сплати доходів власникам (власнику) підприємства. Зокрема, для акціонерного товариства - це прибуток після сплати дивідендів. Скоригований валовий дохід - це валовий дохід, який зменшено на суму низки специфічних доходів. Валові витрати виробництва й обігу (в подальшому - валові витрати) - це сума любих витрат платника податку в грошовій, матеріальній і нематеріальній формах, здійснених як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які купуються (або виробляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності. Прибуток, як одна із фундаментальних категорій ринкової економіки, виконує низку важливих функцій. По-перше, прибуток є показником ефекту діяльності підприємства. Факт одержання прибутку є позитивним результатом (ефектом) діяльності підприємства. По-друге, прибуток виконує стимулюючу функцію. Виступаючи кінцевим результатом діяльності підприємства, він визначає економічну поведінку господарюючих суб'єктів, благополуччя яких повністю залежить від маси отриманого прибутку і нормативів його розподілу. Прибуток у ринковій економіці - рушійна сила і джерело оновлення виробничих фондів і підвищення конкурентоспроможності продукції. Він також є джерелом соціальних благ для членів виробничого колективу підприємства. По-третє, прибуток є основним джерелом формування бюджетів, за рахунок яких фінансується соціальний розвиток суспільства, здійснюється державне регулювання економічного розвитку, фінансуються заходи щодо забезпечення екологічної безпеки і оборони держави. Таким чином, прибуток підприємств це - основний чинник економічного і соціального розвитку суспільства. Прибуток розподіляється між державою, власником підприємства і самим підприємством. Розподільчі відносини між державою і підприємством регламентуються Законом «Про оподаткування прибутку підприємств». Хоча одержання прибутку і засвідчує, що виробництво функціонує ефективно, проте маса прибутку не може характеризувати ефективність його діяльності, ефективність використання виробничих фондів підприємства (ефективність інвестицій у підприємство). Для цього використовують відносні показники, які в економічній теорії прийнято називати показниками рентабельності. При прийнятті рішень щодо управління процесами управління прибутком, здійснення інвестицій і т.ін. використовують показники рентабельності виробництва, активів (капіталу), власного капіталу, витрат і продажу.
Читайте також:
|
||||||||
|