Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття про знакові системи

Дані як знакові конструкції. Форми подання даних

Інформатика як наука не вивчає природу інформаційних сигналів, що рецепіюються з матеріального світу, – її цікавить лише факт їх реєстрації. Результат реєстрації сигналів у знаковій формі інформатика визначає як дані.

Дані розглядалися у п.2.2 з точки зору утворення ними знакового середовища існування інформації. Як знакові носії інформації дані є її невід’ємною складовою частиною – синтаксичною компонентою інформації.

Пов’язуючи термін “дані” із синтаксичним аспектом інформації, дані роглядають як сформовані за певними правилами знакові конструкції.

Знакове подання інформації базується на використанні властивостей тих чи інших знакових систем.

У цьому розділі дається поняття про знакові системи, розглядаються основні форми подання інформації у вигляді даних, а також двійкова форма даних як спосіб комп’ютерного подання інформації.

Базовим поняттям знакових систем є знак.

Знак –цеоб’єкт або подія, які здатні, по-перше, що-небудь позначати (тобто вказувати на деяку іншу сутність – об’єкт або явище) і, по-друге, що-небудь виражати (тобто мати деякий смисл). Наприклад, знак „p” позначає число 3,14... і має смисл „відношення довжини кола до діаметра”; знак „Місяць” позначає конкретний фізичний об’єкт і має смисл „природний супутник Землі”.

Сутність, яку знак позначає, називаютьденотатом,а смисл, який знак виражає, –концептом. Отже, для знаку „p” число 3,14... є його денотатом, а твердження „відношення довжини кола до діаметра” – концептом.

З формальної точки зору, знак– це елемент деякого скінченого набору попарно різних елементів довільної природи, кожному з яких поставлено у відповідність деяке певне смислове значення. Розрізняють знаки мовні і немовні. До немовних відносять знаки сигналізації у спілкуванні людей, тварин.

Впорядковані набори мовних знаків називають алфавітами, наприклад, латинський, український алфавіти, алфавіт десяткових чисел А10 = {0, 1, …, 9}, двійковий алфавіт А2 = {0, 1}.

Довільну скінченну лінійно-впорядковану послідовність знаків заданого алфавіту, яка має змістовне значення, називають словом у даному алфавіті. Так, послідовності „літо”, „тіло” є словами в українському алфавіті, послідовності 10856 і 11011011 – словами у десятковому і двійковому алфавітах відповідно.

Один і той же знак, у відповідності з метою його вживання, може мати різний смисл. Наприклад, знак „ : ” в арифметиці означає операцію ділення, а в мовних текстах – знак пунктуації. Має місце і зворотній факт: різні знаки можуть мати один і той же зміст. Наприклад, операція множення може бути представленою знаками ´, ×, *.

Смислове значення знаку називають семантичною інтерперетацією або семантикою знака.

Знак разом із його семантикоюназиваютьсимволом. Так, якщо знаку „:” приписати семантику „операція ділення” , то він стає символом.

Дані утворюються із знаків і символів за певними правилами їх сполучення, що відповідають тій знаковій системі, яка використовуються для подання даних.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. IV. Розподіл нервової системи
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. Філогенез кровоносної системи
  8. POS-системи
  9. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  10. VI. Філогенез нервової системи
  11. А/. Поняття про судовий процес.
  12. Автокореляційна характеристика системи




Переглядів: 895

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Якісні властивості інформації | Форми знакового подання інформації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.