Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи стратегічної діагностики

Для точної оцінки стратегічної позиції підприємства в різних напрямах його діяльності використовуються спеціальні методи діагностики.

Діагностика фінансово-господарського положення в рамках стратегічного контролінгу включає перш за все аналіз стратегічної позиції підприємства на ринку.

Для цього застосовують спеціальні методи, які розглянуті в темі 5 підрозділ 5.4.

Стратегічна діагностика дозволяє:

1. оцінити ефективність стратегій підприємства;

2. зрозуміти стратегічну позицію підприємства в кожному із напрямів його діяльності;

3. оцінити сильні і слабкі сигнали, які надходять із внутрішнього та зовнішнього середовища.

Інформація стратегічної діагностики – це основа для прийняття стратегічних рішень. Але підприємство щодня здійснює поточну оперативну діяльність, а тому, крім стратегічної, йому необхідна оперативна діагностика фінансово-господарського стану.

 

6.4. Методи оперативної діагностики

 

Оперативна діагностика фінансово-господарської діяльності підприємства служить базою для прийняття поточних, оперативних управлінських рішень. Вона відслідковує й оцінює головні сфери діяльності підприємства і, насамперед, аналізує фінансовий стан, беззбитковість, матеріальні й інформаційні потоки, оцінює ризик і виробляє рекомендації з управління ризиками.

Аналіз фінансового стану дозволяє визначити, наскільки стійке підприємство, чи здатне воно вчасно розплатитися зі своїми кредиторами, який прибуток воно одержало і чому.

Мета фінансового аналізу – оцінка минулої діяльності підприємства, його становища на певний момент і його майбутнього потенціалу, а також визначення і аналіз прибутку.

Основні коефіцієнти, які розраховуються для аналізу та діагностики стану підприємства, це:

- коефіцієнти ліквідності;

- коефіцієнти ділової активності або оборотності;

- коефіцієнти рентабельності;

- коефіцієнти платоспроможності або структури капіталу;

- коефіцієнти ринкової активності.

1. Коефіцієнти ліквідності дозволяють визначити здатність підприємства вчасно і в повному обсязі сплатити свої короткострокові зобов’язання протягом звітного періоду. Найважливішими серед них є наступні: коефіцієнт загальної (поточної) ліквідності (%); коефіцієнт термінової ліквідності (%); коефіцієнт абсолютної ліквідності (%); чистий оборотний капітал (грош. од.).

2. Коефіцієнти ділової активності дозволяють проаналізувати, наскільки ефективно підприємство використовує свої засоби. Як правило, до цієї групи відносяться різні показники обіговості (оборотності): коефіцієнт оборотності матеріально-виробничих запасів (рази); коефіцієнт оборотності дебіторської заборгованості (дні); коефіцієнт оборотності кредиторської заборгованості (дні); коефіцієнт оборотності робочого капіталу (рази); коефіцієнт оборотності основних засобів (рази); коефіцієнт оборотності активів (рази).

3. Показники структури капіталу (або коефіцієнти платоспроможності підприємства) характеризують ступінь захищеності інтересів кредиторів і інвесторів, що мають довгострокові вкладення в підприємство. Вони відображають здатність підприємства погашати довгострокову заборгованість. Коефіцієнти цієї групи називаються також коефіцієнтами платоспроможності: сума зобов’язань до активів (%); довгострокові зобов’язання до активів (%); довгострокові зобов’язання до позаоборотних активів (%); коефіцієнт фінансової незалежності (%); коефіцієнт покриття відсотків або коефіцієнт захищеності кредиторів (рази).

4. Коефіцієнти рентабельності показують, наскільки прибуткова діяльність підприємства. Показниками, що часто використовуються, є: коефіцієнт рентабельності по валовому прибутку (%); коефіцієнт рентабельності по операційному прибутку (%); рентабельність оборотних активів (%); рентабельність позаоборотних активів (%); коефіцієнт рентабельності активів (рентабельність інвестицій) (%); рентабельність власного капіталу (%).

5. Коефіцієнти ринкової активності включають різні показники, що характеризують вартість і прибутковість акцій компанії. Основними показниками в цій групі є: прибуток на одну акцію; співвідношення ринкової ціни акції і прибутку на одну акцію; балансова вартість однієї акції; співвідношення ринкової вартості однієї акції і її балансової вартості; прибутковість однієї акції частка дивідендів, що виплатили.

 


Читайте також:

  1. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  2. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  3. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  4. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  5. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  6. Адміністративні методи управління
  7. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  8. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  9. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  10. Аерометоди
  11. Активні групові методи
  12. Алгоритм діагностики при травмах живота.




Переглядів: 1106

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види стратегій підприємства | Оцінка ризиків і управління ними

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.