МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методи стратегічної діагностикиДля точної оцінки стратегічної позиції підприємства в різних напрямах його діяльності використовуються спеціальні методи діагностики. Діагностика фінансово-господарського положення в рамках стратегічного контролінгу включає перш за все аналіз стратегічної позиції підприємства на ринку. Для цього застосовують спеціальні методи, які розглянуті в темі 5 підрозділ 5.4. Стратегічна діагностика дозволяє: 1. оцінити ефективність стратегій підприємства; 2. зрозуміти стратегічну позицію підприємства в кожному із напрямів його діяльності; 3. оцінити сильні і слабкі сигнали, які надходять із внутрішнього та зовнішнього середовища. Інформація стратегічної діагностики – це основа для прийняття стратегічних рішень. Але підприємство щодня здійснює поточну оперативну діяльність, а тому, крім стратегічної, йому необхідна оперативна діагностика фінансово-господарського стану.
6.4. Методи оперативної діагностики
Оперативна діагностика фінансово-господарської діяльності підприємства служить базою для прийняття поточних, оперативних управлінських рішень. Вона відслідковує й оцінює головні сфери діяльності підприємства і, насамперед, аналізує фінансовий стан, беззбитковість, матеріальні й інформаційні потоки, оцінює ризик і виробляє рекомендації з управління ризиками. Аналіз фінансового стану дозволяє визначити, наскільки стійке підприємство, чи здатне воно вчасно розплатитися зі своїми кредиторами, який прибуток воно одержало і чому. Мета фінансового аналізу – оцінка минулої діяльності підприємства, його становища на певний момент і його майбутнього потенціалу, а також визначення і аналіз прибутку. Основні коефіцієнти, які розраховуються для аналізу та діагностики стану підприємства, це: - коефіцієнти ліквідності; - коефіцієнти ділової активності або оборотності; - коефіцієнти рентабельності; - коефіцієнти платоспроможності або структури капіталу; - коефіцієнти ринкової активності. 1. Коефіцієнти ліквідності дозволяють визначити здатність підприємства вчасно і в повному обсязі сплатити свої короткострокові зобов’язання протягом звітного періоду. Найважливішими серед них є наступні: коефіцієнт загальної (поточної) ліквідності (%); коефіцієнт термінової ліквідності (%); коефіцієнт абсолютної ліквідності (%); чистий оборотний капітал (грош. од.). 2. Коефіцієнти ділової активності дозволяють проаналізувати, наскільки ефективно підприємство використовує свої засоби. Як правило, до цієї групи відносяться різні показники обіговості (оборотності): коефіцієнт оборотності матеріально-виробничих запасів (рази); коефіцієнт оборотності дебіторської заборгованості (дні); коефіцієнт оборотності кредиторської заборгованості (дні); коефіцієнт оборотності робочого капіталу (рази); коефіцієнт оборотності основних засобів (рази); коефіцієнт оборотності активів (рази). 3. Показники структури капіталу (або коефіцієнти платоспроможності підприємства) характеризують ступінь захищеності інтересів кредиторів і інвесторів, що мають довгострокові вкладення в підприємство. Вони відображають здатність підприємства погашати довгострокову заборгованість. Коефіцієнти цієї групи називаються також коефіцієнтами платоспроможності: сума зобов’язань до активів (%); довгострокові зобов’язання до активів (%); довгострокові зобов’язання до позаоборотних активів (%); коефіцієнт фінансової незалежності (%); коефіцієнт покриття відсотків або коефіцієнт захищеності кредиторів (рази). 4. Коефіцієнти рентабельності показують, наскільки прибуткова діяльність підприємства. Показниками, що часто використовуються, є: коефіцієнт рентабельності по валовому прибутку (%); коефіцієнт рентабельності по операційному прибутку (%); рентабельність оборотних активів (%); рентабельність позаоборотних активів (%); коефіцієнт рентабельності активів (рентабельність інвестицій) (%); рентабельність власного капіталу (%). 5. Коефіцієнти ринкової активності включають різні показники, що характеризують вартість і прибутковість акцій компанії. Основними показниками в цій групі є: прибуток на одну акцію; співвідношення ринкової ціни акції і прибутку на одну акцію; балансова вартість однієї акції; співвідношення ринкової вартості однієї акції і її балансової вартості; прибутковість однієї акції частка дивідендів, що виплатили.
Читайте також:
|
||||||||
|