МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Економіка в системі наукТема 1. Економіка як наука
♫ Зародження категорії “економіка” в епоху античності:
ойкос (дім чи господарство) + номос (закон, вчення) → економіка – закони ведення господарства;
♫ Виокремлення економічної науки в окрему навчальну дисципліну – А.Монкретьєн “Трактат про політичну економію” (від polithea – державний, суспільний)
♫ Багатоваріантність визначень поняття “економічна наука”:
· наука про національне багатство і способи його збільшення; · наука про види діяльності, пов’язані з грошовими угодами між людьми; · наука про діяльність у сфері виробництва і обміну; · наука про рух економічного життя: тенденції зміни цін, виробництва, зайнятості та ін.
♫ Причини неоднозначності у тлумаченнях:
v А.Маршалл: «Це стосується майже кожної науки: чим довше її вивчаєш, тим ширшою здається її сфера, хоча фактично вона залишилась незмінною»; v А.Маршалл: «Предмет економіки швидко зростає».
♫ Сучасний погляд на предмет економічної науки:
· Людські потреби є безмежними ↓ · Дармових благ у готовому вигляді природа рідко здатна забезпечити в достатньому обсязі ↓ · Життєві блага потрібно виробляти ↓ · Ресурси для виробництва життєвих благ – обмежені ↓ · Слід обрати найкращий спосіб використання обмежених ресурсів для задоволення потреб ↓ · Економічна наука повинна відшукати способи з максимальним ефектом !!!
▲ Звідси: економічна наука (теорія) – це наука про вибір суспільством раціональних способів використання обмежених ресурсів для задоволення своїх потреб у товарах та послугах у сучасному і майбутньому
Технічне зауваження: “економічна теорія” ≈ “економічна наука” ≈ “economics” ≈ “аналітична економія”
v А.Маршалл: “Економічна наука … вивчає ту сферу індивідуальних та суспільний дій, яка найтісніше пов’язана із створенням та використанням матеріальних основ добробуту. Отже, це, з одного боку, дослідження багатства, а з іншого, що важливіше, - частина дослідження самої людини”.
♫ Економіка як наука про людину:
v У центрі – не ресурси і багатство, а людська поведінка; v Модель homo economicus як абстрактна конструкція; v Важливість інституційного середовища – сукупності фундаментальних політичних, правових та соціальних правил і норм, у межах яких будуть використані економічні й технічні умови.
♫ Взаємозв’язок економічної теорії з іншими науками:
Ø Точними, природничими, технічними (математика, географія, інженерні науки); Ø Суспільними (історія, право, соціологія, психологія, політологія); Ø Прикладними економічними.
♫ Макро- та мікроекономічний рівні дослідження:
▲ макроекономіка – наука, яка досліджує національну економіку загалом, як економічну систему, й оперує агрегатними показниками (валовий внутрішній продукт, інфляція, грошовий обіг тощо); ▲ мікроекономіка – наука про поведінку окремих економічних одиниць (галузь, фірма, домогосподарство).
Читайте також:
|
||||||||
|