Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Економіка в системі наук

Тема 1. Економіка як наука

 

 

Зародження категорії “економіка” в епоху античності:

 

ойкос (дім чи господарство) + номос (закон, вчення) → економіка – закони ведення господарства;

 

Виокремлення економічної науки в окрему навчальну дисциплінуА.Монкретьєн “Трактат про політичну економію” (від polithea – державний, суспільний)

 

Багатоваріантність визначень поняття “економічна наука”:

 

· наука про національне багатство і способи його збільшення;

· наука про види діяльності, пов’язані з грошовими угодами між людьми;

· наука про діяльність у сфері виробництва і обміну;

· наука про рух економічного життя: тенденції зміни цін, виробництва, зайнятості та ін.

 

Причини неоднозначності у тлумаченнях:

 

v А.Маршалл: «Це стосується майже кожної науки: чим довше її вивчаєш, тим ширшою здається її сфера, хоча фактично вона залишилась незмінною»;

v А.Маршалл: «Предмет економіки швидко зростає».

 

Сучасний погляд на предмет економічної науки:

 

· Людські потреби є безмежними ↓

· Дармових благ у готовому вигляді природа рідко здатна забезпечити в достатньому обсязі ↓

· Життєві блага потрібно виробляти ↓

· Ресурси для виробництва життєвих благ – обмежені ↓

· Слід обрати найкращий спосіб використання обмежених ресурсів для задоволення потреб ↓

· Економічна наука повинна відшукати способи з максимальним ефектом !!!

 

▲ Звідси: економічна наука (теорія) – це наука про вибір суспільством раціональних способів використання обмежених ресурсів для задоволення своїх потреб у товарах та послугах у сучасному і майбутньому

 

Технічне зауваження: “економічна теорія” ≈ “економічна наука” ≈ “economics” ≈ “аналітична економія”

 

v А.Маршалл: “Економічна наука … вивчає ту сферу індивідуальних та суспільний дій, яка найтісніше пов’язана із створенням та використанням матеріальних основ добробуту. Отже, це, з одного боку, дослідження багатства, а з іншого, що важливіше, - частина дослідження самої людини”.

 

Економіка як наука про людину:

 

v У центрі – не ресурси і багатство, а людська поведінка;

v Модель homo economicus як абстрактна конструкція;

v Важливість інституційного середовища – сукупності фундаментальних політичних, правових та соціальних правил і норм, у межах яких будуть використані економічні й технічні умови.

 

Взаємозв’язок економічної теорії з іншими науками:

 

Ø Точними, природничими, технічними (математика, географія, інженерні науки);

Ø Суспільними (історія, право, соціологія, психологія, політологія);

Ø Прикладними економічними.

 

Макро- та мікроекономічний рівні дослідження:

 

макроекономіка – наука, яка досліджує національну економіку загалом, як економічну систему, й оперує агрегатними показниками (валовий внутрішній продукт, інфляція, грошовий обіг тощо);

▲ мікроекономіка – наука про поведінку окремих економічних одиниць (галузь, фірма, домогосподарство).

 


Читайте також:

  1. Адресація в системі ЕП НБУ.
  2. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.
  3. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.
  4. Акціонерна власність в економічній системі
  5. Алгоритми арифметичних операцій над цілими невід’ємними числами у десятковій системі числення.
  6. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  7. Аналіз посередників в системі розподільчої політики
  8. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  9. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  10. Бухгалтерський облік у системі наук
  11. Бюджетування в системі оперативного фінансовго планування
  12. В системі вищої освіти і науки України




Переглядів: 1288

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Методи економічної науки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.