Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕМА 8. АНАЛІЗ ПРОДАЖУ ТА ЗАКУПІВЛІ ТОВАРІВ

Аналіз продажу продукції дозволяє більш глибоко зрозуміти намітилися тенденції спаду чи зростання продажів.

Крім того, аналіз продажів дозволяє виявити перспективні і безперспективні види продукції (товарів), а також такі товари, для просування на ринок яких слід докласти певних зусиль. Проведення такого аналізу дозволяє формувати більш конкретні і цілеспрямовані управлінські рішення в частині продажу продукції.

Аналіз продажів продукції проводиться в певній послідовності:

I етап - аналіз динаміки та структури продажів продукції. В ході цього етапу аналізу проводиться оцінка динаміки продажів продукції в цілому по підприємству і в розрізі окремих груп продукції, а також оцінка структури продажів і структурної динаміки.

В рамках даного етапу необхідно відстежити тенденції, що складаються щодо продажу продукції (зростання, стабільність, спад), а також оцінити частку продажів у кредит, необхідність і обгрунтованість кредитування покупців, визначити ефект від кредитування.

Основні показники:

Темп зростання виручки від продажів: TpN = N1 / N0, про де Nl - виручка від продажів у звітному періоді, N0 - виручка від продажів у попередньому (базисному) періоді. Коефіцієнт показує, скільки відсотків становить оборот (виручка від продажів) звітного періоду відносно до попереднього (базисного) періоду.

Частка продажів у кредит: УВКР = Nкр / N, де Nкр - виручка від продажів по продукції, реалізованої в кредит. Коефіцієнт аналізується в динаміці; відбиває питома вага продукції, реалізованої в кредит (на умовах наступної оплати), в загальній виручці від продажу.

II етап - оцінка рівномірності продажів продукції. Визначається коефіцієнт варіації і робляться висновки щодо причин, що викликають нерівномірність продажів. Якщо нерівномірність обумовлена внутрішніми причинами, то розробляються заходи по їх усуненню та підвищенню ритмічності.

Основні показники:

Коефіцієнт варіації (нерівномірності) продажів: kВ = {√ Σ (xi - Xср) 2 / n} / Xср, де xi - відсоток реалізації продукції за i-й період у ставленні до підсумкової величиною продажів, i - порядковий номер періоду, хср - середній відсоток продажів, n-число аналізованих періодів. Коефіцієнт аналізується в динаміці; відображає ступінь нерівномірності продажів (чим вище коефіцієнт варіації, тим менш рівномірні продажу за окремими періодами, і навпаки).

III етап - визначається критичний обсяг продажів і оцінюється запас міцності (ЗП = N - NE).

Основні показники:

Критичний обсяг продажів: NБ = Зпост / Умд, де Зпост - постійні витрати на виробництво і збут продукції, Умд - рівень маржинального доходу (МД / N, де МД = N - Зпер). Показник аналізується в динаміці; відображає беззбитковий обсяг продажів, при якому підприємство вже не має збитків, але ще не має прибутку.

IV етап - з метою оцінки ефективності функціонування організації визначається прибутковість (рентабельність) продажів.

Основні показники:

Рентабельність продажів: кРпр = ПП / N, де ПП - прибуток від продажів, N - виручка від продажів. Показник аналізується в динаміці. Показує, скільки прибутку приносить кожен карбованець виручки від продажів. Зазвичай розраховується у відсотках.

Як і багато інших показників, темпи зростання, середні темпи росту продажів і рентабельність продажів доцільно аналізувати не тільки в динаміці, але і в порівнянні з середньогалузевими показниками та показниками конкурентів, що дозволяє оцінити ділову активність і ефективність профілюючих видів діяльності підприємства і його конкурентоспроможність.

Управлінські рішення

При негативній динаміці виручки (або зниження темпів її зростання) дії фінансового менеджера повинні бути спрямовані на вивчення причин, що викликали спад обсягів продажів. Серед основних причин виділяють наступні:

· життєвий цикл товару наближається до спаду. Відділу маркетингу спільно з виробничими відділами потрібно розробити новий вид продукції;

· посилюється конкуренція. Необхідно оцінити конкурентоспроможність пропонованої продукції, а також конкурентоспроможність підприємства в цілому; визначити сильні і слабкі напрямки діяльності, останні - скоротити, а сильні - розвивати;

· ринок перенасичений. Відділ маркетингу повинен розглянути можливість виходу на нові ринки збуту.

Дане дослідження слід проводити в цілому по підприємству, а також по окремих групах товарів.

Важливою складовою аналізу є оцінка рівномірності продажів. У разі зниження ритмічності продажів, а також якщо ритмічність продажів залишається на низькому рівні, необхідно оцінити причини, що викликають зниження ритмічності. Для нейтралізації подібних причин рекомендується:

· оцінити якість роботи відділу маркетингу;

· якщо зниження ритмічності обумовлено невиконанням виробничої програми, то необхідно з'ясувати конкретні причини, що викликали дане зниження (ремонт обладнання, прогули працівників, недопоставки матеріальних ресурсів і т.д.), і усунути їх;

· якщо зниження ритмічності продажів викликано збільшенням питомої ваги продукції, що має сезонний характер продажів, то при розрахунку показників ритмічності фінансовому менеджеру слід зробити коригування: розрахунок проводити не за середніми, а по плановим значенням продажів і оцінити відповідність фактичних значень продажів плановим;

· зниження ритмічності може бути наслідком скорочення обсягу продажів в цілому.

Зниження прибутковості (рентабельності) продажів може бути обумовлене двома основними причинами:

· неправильної ціновою політикою;

· значним збільшенням (перевитратою) витрат.

Неправильно обрана цінова політика (заниження цін) веде до непропорційного збільшення собівартості по відношенню до продажними цінами. В даному випадку керівництво підприємства, відділ маркетингу повинні вивчити можливості підвищення цін. Однак підвищення цін має бути послідовним, тому що різке збільшення цін може викликати зниження натурального обсягу продажів і, виграючи в ціні, підприємство втратить у загальному обороті, знизить оборотність готової продукції.



Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  4. SWOT-аналіз у туризмі
  5. SWOT-аналіз.
  6. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  7. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  8. V. Нюховий аналізатор
  9. VII. За видами товарів і послуг
  10. АВС (XYZ)-аналіз
  11. Автомати для продажу гарячих напоїв
  12. Автомати для продажу гарячих страв




Переглядів: 1069

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 7. ЗВІТНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА | ТЕМА 9. КОНТРОЛЬ ЗА ТЕРМІНОМ ПОСТАВКИ ТА ОПЛАТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.