Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Огородження дорожні і напрямні пристрої.

3.5.1. Огородження дорожні і напрямні пристрої установлюються згідно з вимогами ДСТУ 2735-94 "Огородження дорожні і напрямні пристрої" і поділяються на дві групи:

Перша група - огородження бар'єрного та парапетного типів, призначені для запобігання вимушеним з'їздам транспортних засобів із земляного полотна дороги, проїзної частини мостів, шляхопроводів, естакад, зіткненню із зустрічними транспортними засобами, наїздам на масивні предмети та споруди, які розташовані у смузі відводу дороги. Висота огородження - 0,75- 0,8 м (рисунок 3.7 а).

Друга група - сітки, конструкції поручневого типу і т. ін., призначені для упорядкування руху пішоходів та запобігання виходу на проїзну частину диких і свійських тварин. Висота огородження - 0,8-1,5 м.

3.5.2. Напрямні пристрої поділяються на напрямні стовпчики, тумби із штучним освітленням або світлоповертальною поверхнею, напрямні острівці.

Напрямні стовпчики і тумби призначені для забезпечення видимості зовнішнього краю узбіч і небезпечних перешкод у темну пору доби та за несприятливих метеорологічних умов. Висота напрямних стовпчиків і сигнальних тумб - 0,75-0,8 м.

Напрямні острівці призначені для розподілювання руху транспортних потоків за напрямками. Підняті над проїзною частиною острівці повинні бути заввишки 0,1-0,15 м.

3.5.3. Установлення дорожніх огороджень і напрямних пристроїв, а також відповідальність за їх правильне розміщення та експлуатацію покладається на власників автомобільних доріг або уповноважених ними органів у сфері дорожнього руху чи на організацію, яка виконує роботи на дорогах.

3.5.4. Дорожні огородження першої групи поділяються на бар'єрні і парапетні. Бар'єрні огородження, у свою чергу, можуть бути:

- металеві з прокату спеціального профілю; установлені на металевих стояках (рисунок 3.7. а), ГОСТ 26804-86;

- гнучкі тросові огородження на залізобетонних стояках (рисунок 3.7. б), відповідно ДСТУ 2734-94.

Парапетні огородження являють собою стінки, з розривами або отворами, з монолітного або збірного залізобетону.

Правила використання дорожніх огороджень та вимоги безпеки дорожнього руху при їх застосуванні обумовлені ДСТУ 2735-94.

3.5.5. Огородження першої групи можуть бути установлені:

- на мостах, шляхопроводах, естакадах;

- на підходах до штучних споруд у межах довжини ділянок доріг з висотою насипу 3 м і більше, а якщо висота насипу менша - на відстані не менше ніж 18 м у кожний бік від початку і кінця перехідної плити споруди;

- на центральній розділювальній смузі автомобільних доріг поза населеними пунктами, якщо ширина цієї смуги менша ніж 5 м;

- на узбіччях і тротуарах, якщо висота насипу:

- 3 м і більше;

- 2,5 м і більше на ділянках із поздовжнім ухилом понад сорок відсотків або на ввігнутих кривих у поздовжньому профілі, що сполучають зустрічні ухили з алгебраїчною різницею п'ятдесят відсотків і більше;

- 2 м і більше на ділянках кривих у плані радіусом ніж 600 м;

- на узбіччях і тротуарах доріг, які розташовані паралельно залізничним коліям, болотам та водним потокам глибиною понад 1,5 м, ярам та гірським ущелинам, на відстані до 35 м від краю проїзної частини;

- на узбіччі або розділювальній смузі доріг поза населеними пунктами біля опор шляхопроводів та освітлення, консольних або рамних опор інформаційно-вказівних дорожніх знаків, дерев які розташовані менше ніж на 4 м від краю проїзної частини;

Рисунок 3.7.

а - огородження з металу спеціального профілю

б - трьохтросові огородження на залізобетонних стояках

(Графічне зображення не надається)

- у разі необхідності на узбіччях, тротуарах та розділювальних смугах аварійно-небезпечних ділянок доріг та місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод;

- на розділювальній смузі віднесених лівих поворотів;

- на узбіччях, тротуарах та розділювальних смугах, коли інші технічні рішення щодо забезпечення безпеки руху неможливо здійснити.

3.5.6. Пішохідні огородження (друга група) - поручневі і сітчасті і т. ін. при цьому поручневі огородження можуть бути виконані як з металу (труб, профільованих стрічок та ін.), так і з дерев'яних брусів, і в останньому випадку вони повинні бути ретельно грунтовані та пофарбовані.

Стояки для поручневих і сітчастих огороджень можуть бути виконані з різних матеріалів в залежності від місцевих умов.

3.5.7. Огородження другої групи повинні встановлюватись:

- на центральній чи боковій розділювальній смузі завширшки не менш ніж 1 м навпроти зупинок маршрутних транспортних засобів у межах зупиночного майданчика і на відстані не менш ніж 50 м у кожний бік за його межі;

- на тротуарах у транспортному тунелі;

- біля пішохідних переходів на відстані не менш ніж 50 м у кожний бік пішохідного переходу на тротуарі, узбіччі або розділювальній смузі, на розділювальних смугах віднесених лівих поворотів (у разі необхідності);

- на тротуарах, узбіччях або розділювальних смугах, де з урахуванням забезпечення безпеки руху необхідно заборонити рух пішоходів через проїзну частину дороги.

3.5.8. Напрямні та утримуючі пристрої огороджень можуть бути виготовлені з залізобетонних балок спеціального перерізу, металевого профілю, тросів, які закріплюються на стояках через компенсатори.

Компенсатори конструктивні елементи огороджень, які призначаються для погашення енергії удару при наїзді автомобіля з метою зведення до мінімуму пошкоджень транспортного засобу і огородження.

3.5.9. Дорожні огородження та напрямні стовпчики повинні бути обладнані світлоповертальними елементами відповідно до ДСТУ 2587-94.

3.5.10. При використанні тросових огороджень, правила застосування яких викладено в ДСТУ 2734-94 "Огородження дорожні тросового типу", максимальна довжина пліті сталевих канатів не повинна перевищувати 50 м. Для пліті тросового огородження довжиною 15-50 м виконується сезонне регулювання провісів. Сезонне регулювання провисання полягає в зміні стріли провисання на необхідну величину відповідно до мінімальної (максимальної) температури за СНиП 2.01.01-82 (у квітні виконується відпущення). Величина провисання тросів огородження в одному прогоні довжиною 5 м після регулювання навесні і восени наведена в табл. 3.4, 3.5.

Таблиця 3.4. Припустимі величини провисання після весняного підтягування тросів

------------------------------------------------------------------------------------

| Температура, град. C | 0 - 5 | 6 - 10 | 11 - 15 | 16 - 20 | 21 - 25 | 26 - 30 |

|----------------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|

| Величина провисання, | 15 - 37 | 39 - 46 | 47 - 53 | 54 - 58 | 59 - 63 | 64 - 68 |

| мм | | | | | | |

------------------------------------------------------------------------------------

Таблиця 3.5. Припустимі величини провисання після осіннього відпускання тросів.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

| Область та регіон | Величина провисання (мм) при температурі повітря., град. C |

| України |------------------------------------------------------------------------|

| | 10 ... 6 | 5 ... 0 | -1 ... -5 | -6 ... -0 | -11 ... -15 | -16 ... -20 |

|------------------------+----------+---------+-----------+-----------+-------------+-------------|

| Вінницька, Рівненська, | | | | | | |

| Сумська, Харківська | 70 - 63 | 62 - 58 | 57 - 54 | 53 - 50 | 49 - 50 | 44 - 39 |

|------------------------+----------+---------+-----------+-----------+-------------+-------------|

| Волинська, | | | | | | |

| Дніпропетровська, | | | | | | |

| Запорізька, | | | | | | |

| Івано-Франківська, | | | | | | |

| Одеська, Тернопільська,| | | | | | |

| Чернігівська | 65 - 62 | 61 - 57 | 56 - 53 | 52 - 48 | 47 - 42 | 41 - 37 |

|------------------------+----------+---------+-----------+-----------+-------------+-------------|

| Луганська | 70 - 67 | 66 - 63 | 62 - 59 | 58 - 55 | 54 - 51 | 50 - 46 |

|------------------------+----------+---------+-----------+-----------+-------------+-------------|

| Донецька, Полтавська, | | | | | | |

| Черкаська | 67 - 64 | 63 - 59 | 58 - 55 | 54 - 51 | 50 - 46 | 45 - 40 |

|------------------------+----------+---------+-----------+-----------+-------------+-------------|

| Житомирська, | | | | | | |

| Кіровоградська | 65 - 62 | 61 - 58 | 57 - 53 | 52 - 49 | 48 - 43 | 42 - 38 |

|------------------------+----------+---------+-----------+-----------+-------------+-------------|

| Закарпатська | 60 - 57 | 56 - 52 | 51 - 47 | 46 - 41 | 40 - 35 | 34 - 28 |

|------------------------+----------+---------+-----------+-----------+-------------+-------------|

| Київська, Херсонська, | | | | | | |

| Хмельницька, | | | | | | |

| Чернівецька | 63 - 80 | 59 - 55 | 54 - 51 | 50 - 46 | 45 - 40 | 39 - 34 |

|------------------------+----------+---------+-----------+-----------+-------------+-------------|

| Автономна Республіка | | | | | | |

| Крим, Миколаївська | 62 - 58 | 57 - 53 | 52 - 49 | 48 - 44 | 43 - 38 | 37 - 31 |

|------------------------+----------+---------+-----------+-----------+-------------+-------------|

| Львівська | 64 - 61 | 60 - 56 | 55 - 52 | 51 - 47 | 46 - 41 | 40 - 35 |

---------------------------------------------------------------------------------------------------

3.5.11. Тип огороджень вибирають з урахуванням інтенсивності руху, геометричних параметрів дороги, розмірів розділювальних смуг, наявності на ній елементів дорожніх споруд, кліматичних умов району прокладання дороги.

3.5.12. Огородження першої групи повинні бути розташовані:

- із зовнішнього боку запобіжної смуги мостів, шляхопроводів, естакад на відстані не менш ніж 1 м від краю проїзної частини;

- у разі відсутності перешкод - на осі розділювальної смуги;

- на відстані 0,5 м від лицьової поверхні бордюру;

- за наявності на розділювальній смузі опор шляхопроводів, освітлення, консольних або рамних опор інформаційно-вказівних дорожніх знаків - паралельно осі розділювальної смуги, на відстані не менш ніж 1 м від краю проїзної частини;

- на узбіччі - огородження бар'єрного типу - на відстані 1 м від краю земляного полотна, а огородження парапетного типу - на відстані 05 м;

- за наявності на узбіччі опор шляхопроводу та освітлення, інформаційновказівних дорожніх знаків, огородження бар'єрного типу - на відстані не менш ніж 1 м від краю проїзної частини і не ближче 1 м від перешкоди, а огородження парапетного типу - відповідно на відстанях 1 м і 0,5 м.

3.5.13. Огородження другої групи повинні бути розташовані:

- на відстані не менш ніж 0,3 м від лицьової поверхні бордюру;

- на розділювальній смузі абоузбіччі на відстані не менш ніж 1 м від краю проїзної частини.

3.5.14. При ширині розділювальної смуги 3-4 м на ділянках, що заносяться снігом, доцільно установлювати огородження парапетного типу; кінцеві елементи цих огороджень слід сполучати з поверхнею розділювальної смуги і позначати вертикальною розміткою, виконаною з світлоповертальних матеріалів. На розділювальних смугах шириною 5-6 м, на ділянках, що не підлягають снігозанесенню, дозволяється також установлювати металеві огородження спеціального профілю.

Якщо на розділювальній смузі розташовані опори шляхопроводів, стояки штучного освітлення, дорожні знаки, то їх огородження повинні відповідати вимогам ДСТУ 2735-94.

3.5.15. Стояки дорожніх огороджень можуть виготовлятися із залізобетону та металу.

Стояки заглиблюють на 100-105 см в залежності від їх віддаленості від краю земляного полотна, умов руху, складу транспортного потоку. На мостах і шляхопроводах стояки або є частиною елементів прольотної будови, або кріпляться до закладних деталей блоків цієї будови.

У разі відсутності на розділювальній смузі перешкоди, огородження розташовуються у середній її частині, при цьому поздовжні елементи огородження закріплюються з обох боків стояків.

З метою забезпечення безпеки у торці огороджень установлюють кінцеві елементи, що мають світлоповертальну поверхню.

3.5.16. У районах, де можливе снігозанесення, при ширині розділювальної смуги 3,5 м і більше установлюють тросові огородження, що мають підвищену пружність при наїзді транспортного засобу.

Якщо відсутні огородження з сталевих профільованих планок або тросові, на розділювальній смузі допускається установлення збірних залізобетонних огороджень. На дорогах I-II категорій необхідно обов'язково передбачати планову заміну тросових огороджень бар'єрними металевими огородженнями за ДСТУ 2735-94.

3.5.17. Напрямні стовпчики повинні установлюватись на дорогах без штучного освітлення за умови, коли не потребується установлення огороджень першої групи:

- у межах кривих у поздовжньому профілі і на підходах до них (по три стовпчики з кожного боку дороги) - на відстанях, які зазначені в таблиці 3.6 та на рис. 3.8 а;

Таблиця 3.6. Залежність відстані між стовпчиками від радіусу вертикальних кривих, м

----------------------------------------------------------------

| Радіус кривої | Відстані між | Відстань між стовпчиками |

| в поздовжньому | стовпчиками в | на підходах до кривої, м |

| профілі, R | межах кривої, L0 |--------------------------|

| | | L1 | L2 | L3 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 100 | 5 | 8 | 17 | 34 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 200 | 7 | 12 | 23 | 47 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 300 | 9 | 15 | 30 | 50 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 400 | 11 | 17 | 33 | 50 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 500 | 12 | 19 | 37 | 50 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 1000 | 17 | 27 | 50 | 50 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 2000 | 25 | 40 | 50 | 50 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 3000 | 30 | 47 | 50 | 50 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 4000 | 35 | 50 | 50 | 50 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 5000 | 40 | 50 | 50 | 50 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 6000 | 45 | 50 | 50 | 50 |

|----------------+------------------+--------+--------+--------|

| 8000 і більше | 50 | 50 | 50 | 50 |

----------------------------------------------------------------

- у межах кривої в плані і на підходах до неї (по три стовпчики з кожного боку), якщо висота насипу не менш ніж 1 м, - на відстанях, які зазначені в таблиці 3.7. та рис. 3.8 б;

- на підходах до кривих на перехрестях - по три стовпчики з обох боків головної дороги, які встановлюють на відстані 10 м один від одного;

- на ділянках доріг, які розташовані паралельно залізничним коліям, болотам, водним потокам, ярам та гірським ущелинам, на відстані від 35 м до 50 м від краю проїзної частини - через кожні 25 м;

- на підходах до дорожніх огороджень першої групи - по три стовпчики з обох боків, які встановлюють на відстані 10 м один від одного;

- біля водопропускних труб - по одному з кожного боку дороги вздовж осі труби.

Таблиця 3.7. Залежність відстані між стовпчиками від радіусу кривих у плані, м

--------------------------------------------------------------

| | Відстані між | Відстань між стовпчиками на |

| | стовпчиками | підходах до кривої |

| Радіус кривої | в межах | |

| в плані, R | кривої, | |

| |--------------+-----------------------------|

| | L0 | L1 | L2 | L3 | L4 |

|---------------+-------+------+--------+---------+----------|

| 20 і менше | 3 | 6 | 6 | 10 | 20 |

|---------------+-------+------+--------+---------+----------|

| 30 | 3 | 6 | 7 | 11 | 21 |

|---------------+-------+------+--------+---------+----------|

| 40 | 4 | 8 | 9 | 15 | 31 |

|---------------+-------+------+--------+---------+----------|

| 50 | 5 | 10 | 12 | 20 | 40 |

|---------------+-------+------+--------+---------+----------|

| 100 | 10 | 20 | 25 | 42 | 50 |

|---------------+-------+------+--------+---------+----------|

| 200 | 15 | 30 | 30 | 45 | 50 |

|---------------+-------+------+--------+---------+----------|

| 300 | 20 | 40 | 36 | 50 | 50 |

|---------------+-------+------+--------+---------+----------|

| 400 | 30 | 50 | 50 | 50 | 50 |

|---------------+-------+------+--------+---------+----------|

| 500 | 40 | 50 | 50 | 50 | 50 |

|---------------+-------+------+--------+---------+----------|

| 600 і більше | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |

--------------------------------------------------------------

3.5.18. Напрямні стовпчики повинні установлюватись на узбіччі на відстані 0,35 м від бровки земляного полотна, при цьому відстань від краю проїзної частини до стовпчика повинна становити не менше 0,75 м. Стовпчики позначають похилою, під кутом 30 град., чорною смугою шириною 15 см (у верхній частині) у відповідності до вимог стандарту "Розмітка дорожня". До напрямних стовпчиків прикріплюють світлоповертальні елементи розмірами 4 x 10 см, червоного кольору - назустріч руху, жовтого або білого - із зворотнього боку, а самі стовпчики фарбують білою фарбою. Цементобетонні стовпчики, установлені на дорогах III-V категорій дозволяється фарбувати цементним молоком.

3.5.19. Роботи по утриманню дорожніх огороджень і напрямних пристроїв полягають у своєчасній заміні і ремонті пошкоджених елементів, очищенні їх від пилу і бруду, заміні і підтягуванні болтів кріплення, фарбуванні.

Залізобетонні стояки дорожніх огороджень, установлені на дорогах III-V категорій дозволяється фарбувати цементним молоком.

Виявлені механічні пошкодження і руйнування мають бути негайно (протягом 1 доби з моменту виявлення) усунені шляхом виконання ремонтних робіт на місці або заміні елементів огороджень, що підлягають ремонту.

При заміні елементів вони мають відповідати вимогам технічних умов на виготовлення або проектно-технічній документації.

При заміні окремих пошкоджених стовпчиків та стояків огороджень їх треба фарбувати таким же матеріалом, як і сусідні.


Читайте також:

  1. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  2. Акумуляторні батареї та зарядні пристрої.
  3. Вивішування плакатів безпеки огородження робочого місця.
  4. Виконавчі пристрої. Регулюючі органи. Виконавчі механізми. Гідравлічні виконавчі механізми.
  5. ВИМОГИ ДО ТИМЧАСОВИХ ДОРОЖНІХ ЗНАКІВ І СВІТЛОФОРНОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ
  6. Гра – завдання „У королівстві Дорожніх знаків”.
  7. Дорожні знаки.
  8. Дорожні умови
  9. Жорсткі дорожні покриття
  10. Загальні положення і вимоги при розміщенні дорожніх знаків
  11. Захисні пристрої.
  12. Матеріали для виготовлення дорожніх знаків




Переглядів: 3960

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розмітка автомобільних доріг. | Загальні положення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.033 сек.