МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Функції ДПС України.Застосування адміністративних стягнень за порушення законодавства про оподаткування. Порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби. Взаємодія органів ДПС з іншими контролюючими органами. Права органів ДПС у сфері контролю. Функції ДПС України. Державна податкова служба як спеціальний орган фінансового контролю, її правовий статус та завдання. Здійснення фінансового контролю органами ДПС України
Державна податкова служба здійснює свою діяльність відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні» До системи органів державної податкової служби належать: Державна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах (далі - органи державної податкової служби). У складі органів державної податкової служби знаходяться відповідні спеціальні підрозділи по боротьбі з податковими правопорушеннями (далі - податкова міліція). Державна податкова адміністрація України залежно від кількості платників податків та інших місцевих умов може утворювати міжрайонні (на два і більше районів), об'єднані (на місто і район) державні податкові інспекції та у їх складі відповідні підрозділи податкової міліції. Завданнями органів державної податкової служби є (ст. 2 ЗУ “ Про державну податкову службу в Україні ”): здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.
контрольна -одним із завдань органів державної податкової служби, яке визначено статтею 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі). Для виконання зазначених завдань на органи державної податкової служби покладено здійснення контрольної функції. Так, органи державної податкової служби здійснюють контроль за додержанням законодавства про податки, інші платежі, валютні операції, порядку розрахунків із споживачами з використанням реєстраторів розрахункових операцій лімітів готівки в касах та її використанням для розрахунків за товари, роботи, послуги, а також контроль за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій, патентів, інших спеціальних дозволів на здійснення окремих видів підприємницької діяльності; здійснюють контроль за додержанням виконавчими комітетами сільських і селищних рад порядку прийняття і обліку податків, інших платежів від платників податків, своєчасністю і повнотою перерахування цих сум до бюджету; здійснюють систематичний контроль за реалізацією державних програм у сфері боротьби з незаконним обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів; здійснюють контроль за погашенням податкової заборгованості платниками податків, інших платежів у тому числі, тими майно яких перебуває у податковій заставі; здійснюють у межах своїх повноважень контроль за обліком, зберіганням і реалізацією конфіскованого та іншого належного державі майна; здійснюють контроль за ефективністю використання і збереження закріпленого за підприємствами, установами і організаціями державного майна тощо. Крім цього державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об’єднані проводять перевірки фактів приховування і заниження сум податків, інших платежів; проводять перевірки своєчасності подання та достовірності документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, інших платежів; контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; здійснюють контроль за погашенням векселів, за наявністю марок акцизного збору на пляшках (упаковках) алкогольних напоїв і на пачках (упаковках) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання і реалізації. Здійснюючи контроль органи державної податкової служби встановлюють достовірність даних про повноту, своєчасність господарських операцій, законність дій платників податків та інших платежів, виявляють порушення діючого законодавства. організаціЙна -відповідно вищестоящі органи державної податкової служби організовують роботу пов’язану із здійсненням контролю нижчестоящими органами і перевіряють її проведення. Так, Державна податкова Адміністрація України державні податкові адміністрації в АРК, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в містах з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя) надають органам державної податкової служби методичну і практичну допомогу в організації роботи, проводять обстеження та перевірки її стану. Для належного здійснення контролю вони також здійснюють заходи щодо добору, розстановки, професійної підготовки та перепідготовки кадрів для органів державної податкової служби; організовують роботу по створенню інформаційної системи автоматизованих робочих місць та інших засобів автоматизації та комп'ютеризації робіт органів державної податкової служби; організовують у межах своїх повноважень роботу щодо забезпечення охорони державної таємниці в органах державної податкової служби та захисту інформації про платників податків. Крім цього ДПА України забезпечує виготовлення марок акцизного збору і відповідно організовує роботу пов’язану із здійсненням контролю за наявністю цих марок на пляшках (упаковках) алкогольних напоїв і на пачках (упаковках) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання і реалізації. реєстрації та обліку –Так державні податкові інспекції в районах, в містах без районного поділу, в районах у містах, міжрайонні та об’єднанні державні податкові інспекції забезпечують облік платників податку, інших платежів, а також реєстрацію фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів, ведуть облік векселів, що видаються суб'єктами підприємницької діяльності при здійсненні операцій з давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах; проводять роботу пов’язану з обліком безхазяйного майна, майна, що перейшло за правом успадкування до держави, скарбів і конфіскованого майна та інше. Виконуючи завдання формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб, відповідно до Закону України “Про Державний реєстр фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів” від 22.12.1994 року Державна податкова Адміністрація України здійснює функцію обліку – надає фізичним особам - платникам податків та інших обов'язкових платежів ідентифікаційні номери і направляє до державної податкової інспекції за місцем проживання фізичної особи або за місцем одержання нею доходів чи за місцезнаходженням об'єкта оподаткування документ, що засвідчує реєстрацію фізичної особи – платника податків та обов’язкових платежів, веде Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб. Створення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів забезпечує повний облік фізичних осіб, які сплачують податки та інші обов’язкові платежі з одночасною їх ідентифікацією; організацію автоматизованої обробки інформації про сплату податків та інших обов’язкових платежів фізичними особами у режимі комп’ютерної мережі; взаємодію державних податкових інспекцій з метою забезпечення контролю за правильністю і своєчасністю сплати податків та інших обов’язкових платежів та фізичними особами та інше. прогнозування та аналітична -вони прогнозують, аналізують надходження податків, інших платежів, джерела податкових надходжень. А спеціальні підрозділи органів державної податкової служби – податкова міліція – аналізують інформацію про порушення податкового законодавства, прогнозують тенденції розвитку негативних процесів кримінального характеру, пов’язаних з оподаткуванням. Здійсненню таких завдань як внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування потребує виконання відповідної функції яку можна назвати нормотворчою. Цю функцію реалізує Державна податкова адміністрація України, яка розробляє і видає у передбачених законах випадках нормативно-правові акти і методичні рекомендації з питань оподаткування, які до речі мають відношення до оподаткування, впливають на права і інтереси платників; розробляє основні напрями, форми і методи проведення перевірок за додержанням податкового та валютного законодавства; вносить пропозиції та розробляє проекти міжнародних договорів стосовно оподаткування. інформаційна -у разі виявленні фактів, що свідчать про організовану злочинну діяльність, або дій, що створюють умови для такої діяльності, направляють матеріали з цих питань відповідним спеціальним органам по боротьбі з організованою злочинністю; передають відповідним правоохоронним органам матеріали за фактами правопорушень, за які передбачено кримінальну відповідальність, якщо їх розслідування не належить до компетенції податкової міліції. Державна податкова адміністрація України інформує Президента України, Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України про основні показники мобілізації податків, інших платежів до Державного бюджету України; подає Міністерству фінансів України та Головному управлінню Державного казначейства України звіт про надходження податків, інших платежів. На відміну від інших органів фінансового контролю органи державної податкової служби виконують специфічне завдання – роз’яснюють законодавство з питань оподаткування серед платників податків інших платежів. Таке роз’яснення здійснюється через засоби масової інформації, через систему консультаційних пунктів, довідково-консультаційні служби 007, “телефони довіри” податкової служби. Платники податків можуть отримати усні консультації та письмові роз’яснення з будь-яких питань застосування податкового законодавства. У органах державної податкової служби для виконання такої консультативної функції створені управління (відділи, сектори) масово-роз’яснювальної роботи. Офіційним друкованим виданням ДПА України є “Вісник податкової служби” – в якому також публікується різноманітна інформація для платників податків. Проведення масово-роз’яснювальної та виховної роботи серед платників стимулює добровільну сплату податків, отже державна податкова служба менше затрачає адміністративних і фінансових ресурсів на виконання державної функції – формування дохідної частини бюджету. Це є одним із показників ефективності роботи державної податкової служби України. До основних завдань податкової служби по роботі з платниками податків також можна віднести: інформування платників податків про податкове законодавство, організація навчання платників податків і працівників податкових органів з питань його застосування, забезпечення зворотного зв’язку платників податків з органами влади. правоохоронна - у структурі ДПС діють спеціальні підрозділи по боротьбі з податковими правопорушеннями – податкова міліція. Саме наявність таких підрозділів, які приймають і реєструють заяви, повідомлення та іншу інформацію про злочини і правопорушення, віднесені до її компетенції, здійснюють в установленому порядку їх перевірку і приймають щодо них передбачені законом рішення; здійснюють відповідно до закону оперативно-розшукову діяльність, досудову підготовку матеріалів за протокольною формою, а також проводять дізнання та досудове (попереднє) слідство в межах своєї компетенції, вживають заходів до відшкодування заподіяних державі збитків; виявляють причини і умови, що сприяли вчиненню злочинів та інших правопорушень у сфері оподаткування, вживають заходів до їх усунення; забезпечують безпеку працівників органів державної податкової служби та їх захист від протиправних посягань, пов'язаних з виконанням ними посадових обов'язків; запобігають корупції та іншим службовим порушенням серед працівників державної податкової служби; збирають, аналізують, узагальнюють інформацію щодо порушень податкового законодавства, прогнозують тенденції розвитку негативних процесів кримінального характеру, пов'язаних з оподаткуванням, це і відрізняє органи державної податкової служби від інших органів фінансового контролю. правозастосовна - вони наділені правом застосовувати у встановленому Законом порядку до підприємств, установ, організацій і громадян фінансові санкції, накладати адміністративні штрафи тощо. Координації –підрозділи контролюючих органів узгоджують узагальнені проекти планів-графіків проведення планових виїзних перевірок за термінами з відповідною державною податковою адміністрацією (Автономної Республіки Крим, області, мм. Києва та Севастополя) і до 15 листопада поточного року подають ці плани-графіки відповідним органам виконавчої влади (Держмитслужбі, Державному казначейству, Голов КРУ). Органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право: 1) здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків); 2) здійснювати контроль за: додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку; наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів; 3) одержувати у платників податків (посадових осіб платників податків) пояснення з питань, що виникають під час перевірок та стосуються реалізації повноважень органів державної податкової служби, встановлених цим та іншими законами України; перевіряти під час проведення перевірок у фізичних осіб документи, що посвідчують особу; 4) запрошувати платників податків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) такими платниками податків. Письмові повідомлення про такі запрошення направляються не пізніше ніж за десять робочих днів до дня запрошення рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (посадова особа платника податків); 5) одержувати безоплатно від платників податків, а також від установ Національного банку України та комерційних банків у порядку, встановленому Законом України "Про банки і банківську діяльність", довідки та/або копії документів про наявність банківських рахунків, а на підставі рішення суду - про обсяг та обіг коштів на рахунках, у тому числі про ненадходження у встановлені терміни валютної виручки від суб'єктів підприємницької діяльності; 6) одержувати безоплатно необхідні відомості для формування інформаційного фонду Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та зборів (обов'язкових платежів) від платників податків, а також Національного банку України та його установ - про суми доходів, виплачених фізичним особам, і утриманих з них податків та зборів (обов'язкових платежів), від органів, уповноважених проводити державну реєстрацію суб'єктів, а також видавати ліцензії на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, - про видачу таких свідоцтв про державну реєстрацію та ліцензій суб'єктам господарської діяльності, від органів внутрішніх справ - про громадян, які прибули на проживання до відповідного населеного пункту чи вибули з нього, від органів реєстрації актів громадянського стану - про громадян, які померли; 7) одержувати безоплатно від митних органів щомісяця звітні дані про ввезення на митну територію України імпортних товарів і справляння при цьому податків та зборів (обов'язкових платежів) та інформацію про експортно-імпортні операції, що здійснюють резиденти і нерезиденти, за формою, погодженою з Державною податковою адміністрацією України, та від органів статистики - дані, необхідні для використання їх у проведенні аналізу фінансово-господарської діяльності підприємств, установ, організацій усіх форм власності; 8) вимагати від платників податків, діяльність яких перевіряється, усунення виявлених порушень податкового законодавства, контролювати виконання законних вимог посадових осіб органів державної податкової служби, а також припинення дій, які перешкоджають здійсненню повноважень посадовими особами органів державної податкової служби; 9) при проведенні перевірок вилучати у підприємств, установ та організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків та зборів (обов'язкових платежів), а при проведенні арешту активів платника податків на підставі рішення суду - вилучати оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів із складенням опису, який скріплюється підписами представника органу державної податкової служби та платника податків, і залишенням копій таких документів платнику податків. Забороняється вилучення у суб'єктів господарської діяльності документів, що не підтверджують факти порушення законів України про оподаткування; 10) надавати відстрочення та розстрочення податкових зобов'язань, вирішувати питання щодо податкового компромісу, а також приймати рішення про списання безнадійного боргу в порядку, передбаченому законом; 11) застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України; 12) застосовувати до платників податків, які у встановлений законом строк не повідомили про відкриття або закриття рахунків у банках, а також до установ банків, що не подали відповідним органам державної податкової служби в установлений законом строк повідомлень про закриття рахунків платників податків або розпочали здійснення видаткових операцій за рахунком платника податків до отримання повідомлення відповідного органу державної податкової служби про взяття рахунку на облік в органах державної податкової служби, фінансові (штрафні) санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 13) за несвоєчасне виконання установами банків та іншими фінансово-кредитними установами рішень суду та доручень платників податків про сплату податків та зборів (обов'язкових платежів) стягувати з установ банків та інших фінансово-кредитних установ пеню за кожний день прострочення (включаючи день сплати) у порядку та розмірах, встановлених законами України щодо таких видів платежів; 14) користуватися у службових справах засобами зв'язку, які належать підприємствам, установам та організаціям, з дозволу їх керівників; 15) вимагати від керівників підприємств, установ і організацій, що перевіряються в ході планових та позапланових виїзних перевірок, проведення інвентаризацій основних фондів, товарно-матеріальних цінностей та коштів, у разі відмови у проведенні таких інвентаризацій або при проведенні адміністративного арешту активів - звернутися до суду щодо спонукання до проведення таких інвентаризацій, а до ухвалення відповідного рішення судом - у присутності понятих та представників підприємств, установ і організацій, щодо яких проводиться перевірка, опечатувати каси, касові приміщення, склади та архіви на термін не більше 24 годин з моменту такого опечатування, зазначеного в протоколі. Порядок опечатування кас, касових приміщень, складів та архівів встановлюється Кабінетом Міністрів України; 16) надавати інформацію з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів іншим органам державної влади відповідно до закону; 17) звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності. Права, передбачені пунктами 1 - 9, 14 і 15 частини першої цієї статті, надаються посадовим особам органів державної податкової служби, а права, передбачені пунктами 10 - 13, 16 і 17, - головам державних податкових адміністрацій і начальникам державних податкових інспекцій та їх заступникам. Податкова міліція складається із спеціальних підрозділів по боротьбі з податковими правопорушеннями, що діють у складі відповідних органів державної податкової служби, і здійснює контроль за додержанням податкового законодавства, виконує оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну та охоронну функції. Завданнями податкової міліції є: запобігання злочинам та іншим правопорушенням у сфері оподаткування, їх розкриття, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення; розшук платників, які ухиляються від сплати податків, інших платежів; запобігання корупції в органах державної податкової служби та виявлення її фактів; забезпечення безпеки діяльності працівників органів державної податкової служби, захисту їх від протиправних посягань, пов'язаних з виконанням службових обов'язків. Взаємодія є необхідною умовою належного здійснення державного фінансового контролю, оскільки всі контрольні органи мають спільну мету. Але кожен орган має свої завдання, структуру, свої функції, повноваження, форми та методи, які вони застосовують для досягнення даної мети. Крім цього різні контролюючі органи по різному оформляють результати контрольних заходів, їх акти мають різну юридичну силу і відображають специфіку виконання завдань і функцій саме цим органом. Звичайно такий різний правовий статус означає, що все ж таки між контролюючими органами існують певні відмінності, які повністю ліквідувати не можливо, бо це приведе до повної підміни одним органом іншого, а це, в свою чергу, не сприятиме ефективності здійснення фінансового контролю. Неможливо забезпечити розрізненими силами тотальний контроль у державі. Це може привести до того, що деякі об’єкти перевірятимуться неодноразово, а інші взагалі можуть бути не включені в плани перевірок різних органів, тобто залишатимуться поза межами контролю. Отже, органи фінансового контролю повинні між собою тісно взаємодіяти, бо така взаємодія надасть змогу охопити контрольними заходами всі підконтрольні об’єкти, отримувати найбільш повну інформацію про підконтрольний об’єкт, про всі сфери його діяльності, допоможе виявити всі недоліки, які існують та сформулювати відповідні пропозиції по їх усуненню, що сприятиме в подальшому ефективній діяльності даного об’єкту. При об’єднанні зусиль контрольних органів підвищується результативність, ефективність та дієвість фінансового контролю. Недосконалість нашого діючого законодавства приводить до дублювання функцій органів фінансового контролю, паралельного виконання обов’язків по здійсненню контрольних заходів декількома суб’єктами. Найкращих результатів даватиме контроль, що проводять комплексно різні органи фінансового контролю. У даному випадку метою взаємодії органів фінансового контролю є також скорочення перевірок, що позитивно впливатиме на функціонування об’єкта перевірки. Мета контролю в цілому може бути найбільш повно реалізована при умові комплексної перевірки об’єктів контролю. Це потребує необхідності взаємного узгодження планів контрольної діяльності різних органів контролю, організації комплексних бригад по перевірці об׳єктів контролю і інших організаційних моментів, завдяки чому досягатиметься найбільша ефективність контролю. Форми взаємодії: 1. Однією із форм співпраці є обмін інформацією, документами і матеріалами. Дана форма співпраці здійснюється до проведення контрольних дій відповідними органами. Для належної взаємодії необхідно, щоб обмін інформацією, документами та матеріалами здійснювався автоматизовано – це, в свою чергу, сприятиме швидкому і зручному користуванню ними. А з метою нерозголошення певних відомостей доцільно визначити основні напрямки захисту відповідної інформації. Необхідно створити постійно діючу базу для обміну цією інформацією. ДПА держує безоплатно від митних органівщомісяця звітні дані про ввезення на митну територію України імпортних товарів і справляння при цьому податків, інших платежів та інформацію про експортно-імпортні операції, що здійснюють резиденти і нерезиденти, за формою, погодженою з Державною податковою адміністрацією України, та від органів статистики - дані, необхідні для використання їх у проведенні аналізу фінансово-господарської діяльності підприємств, установ, організацій всіх форм власності (ЗУ “Про ДПС в Україні”). ДПС може одержувати від НБУ та його установ на письмову вимогу інформацію з питань оподаткування або валютного контролю стосовно операцій за рахунками конкретної юридичної особи або фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності за конкретний проміжок часу (ст. 62 ЗУ “Про банки і банківську діяльність”). 2. Наступною формою співпраці між органами, що здійснюють фінансовий контроль є спільне виконання нормотворчої функції, зокрема, підготовка проектів законодавчих актів щодо захисту інтересів держави, підвищення ефективності господарювання підприємницьких структур, раціонального використання бюджетних коштів, підготовка пропозицій щодо удосконалення законодавства та усунення суперечностей між нормативно-правовими актами. 3. Формами співпраці є координація планових перевірок і погодження основних планів роботи (Указу Президента України “Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності”), а також організація і проведення планових виїздних перевірок з метою виявлення порушень законодавства, їх профілактики і припинення. 4. Однією із форм співпраці органів фінансового контролю є надання у межах компетенції певної допомоги, зокрема, правових висновків і здійснення консультацій за зверненням зацікавлених. 5. Органи державного фінансового контролю проводять спільні конференції, колегії, семінари, наради, інші заходи для обговорення та вирішення питань, що становлять спільний інтерес; готують спільні накази з окремих питань та аналітичні довідки про можливу злочинну діяльність у сфері повноважень органів. Читайте також:
|
||||||||
|