Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Робота з казкою, варіанти зміни казки

Принципи психологічного аналізу казок

Казка інформативна. Через аналіз придуманої дитиною казки психолог отримує інформацію про її життя, стан, способи подолання труднощів

Казка екологічна. Як дитина, так і психолог, пе­ребуваючи в незвичайній, драматичній реальності, емоційно захищені. Тому зменшується ризик «вигорання», підвищується довіра дитини.

Казка необмежена. Дитина (психолог), змінюючи казку, змінює та збагачує своє життя.

Казка феєрична. Звертаючись до казкотерапії, пси­холог отримує можливість використовувати різноманітні костюми, ляльки, музичні інструменти, чим збагачує демонстративність своєї роботи.

Казка емоційна. За допомогою казкотерапевтичних сеансів дитина накопичує позитивний емоційний заряд, зміцнює свій соціальний імунітет.

Казка мудра. За допомогою казки психолог дає можливість дітям та дорослим обрати різноманітні способи розв'язання проблемної ситуації.

Ще однією перевагою казки є відсутність вікових обмежень, тому що вона ефективна не тільки з до­шкільниками, для яких є «рідною мовою», але і з підлітками «групи ризику» та з дорослими людьми.

Найпоширеніші теми казок:

v любов;

v дитячо-батьківські взаємини і стосунки у сім'ї;

v особисте зростання;

v основні життєві цінності;

v дружба.

n Калькування. На основі відомої казки пишеться нова, в якій діють усі герої оригінальної казки. Наприклад, із казки створюється мультфільм, детектив, мелодрама тощо.

n Перефантазування. Казку перефантазовують: не Червона Шапочка, а Жовта тощо.

n Фантастичний біном. Головні герої казки шикуються, до них приєднується герой з іншої казки та епохи. Наприклад, Червона Шапочка, Бабуся, Вовк, Літак. Потім складається нова казка з використанням нових героїв, що сприяє зняттю стереотипів мислення, вчить знаходити нові засоби вирішення проблеми.

n Казка навиворіт. Наприклад, Червона Шапочка — лиха, а Вовк— добрий; Баба Яга — добра, а Василина Премудра — зла, підступна.

n Заміна автора розповіді. Розповідь казки ведеться від імені негативного героя, камінця на перехресті доріг, від імені голки, в якій смерть Кощія тощо.

Казка за змішаними картами Проппа карта казок, за допомогою яких можна складати свої казкові історії.

ü Відсутність кого-небудь із членів сім'ї.

ü Заборона, звернення до персонажа (або героя).

ü Порушення заборони.

ü Вивідування.

ü Видавання.

ü Підстава.

ü Мимовільне сприяння.

ü Шкідництво або нестача.

ü Посередництво.

ü Протидія.

ü Персонаж (або герой) покидає домівку.

ü Дарувальник випробовує героя.

ü Герой реагує надії майбутнього дарувальника.

ü Отримання чарівного засобу.

ü Герой переноситься, доставляється або приводиться до місця знаходження предмета пошуку.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  3. IV. Практична робота.
  4. VI. Домашня робота.
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота .
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 855

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічний аналіз казок | ПОНЯТТЯ ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНОЇ ГРУПИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.