На цьому рівні управління є управлінням проблемами:
- витратами;
- якістю;
- часом.
Глибинне управління - нижня частина айсберга :
На цьому рівні відбувається управління змінами і впровадженнями :
- управління сприйняттям і переконаннями;
- управління владними і політичними повноваженнями.
На думку Кругера управляючи на верхньому рівні можна досягти тільки поверхневих результатів. Реальні зміни вимагають глибинних змін в поведінці співробітників, їх цінностях, зачіпаючи перерозподіл владних повноважень.
Два види логічних міркувань і мотивація змін(J.March)
Jim March із Стэнфордского коледжу виділяє два види логічних міркувань при ухваленні рішень :
Логіка наслідку.
Той, що в цьому випадку управляє зміною поведінки вказує наслідки, які чекають виконавця. Т. е. в результаті за поведінку послідує покарання або заохочення. Такий підхід до ухвалення рішень у бізнесі і, зокрема, в управлінні змінами поширеніший.
Логіка ідентичності.
Найглибші рішення в житті приймаються виходячи з особових особливостей. До останніх можна віднести ідентичність себе(наприклад, "я керівник" або "я аналітик"), цінності людини(наприклад, "господарським бути добре"). В цьому випадку виконавець здійснює дії не з урахуванням очікуваних наслідків, а виходячи з внутрішньої потреби(іноді навіть усупереч наслідкам).
При управлінні змінами необхідно враховувати обидва підходи, але пам'ятати, що перший звужує можливості, менш гнучкий. Другий, більше сприяє творчому рішенню питань, тим самим, дозволяє знайти оптимальні шляхи змін.
Найкращим способом формування ідентичності є приклад. Для цього в організаціях проводять святкування успіхів співробітників, які мають необхідні особові особливості.
Для успішного управління змінами Э. Гроу пропонує враховувати наступні причини опору організації стратегічним змінам :