Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Черевної порожнини та заочеревинного простору

ДУЖИЙ І.Д.

Закриті ушкодження черепа, грудної клітки,

1 Пошкодження черепа і головного мозку.

2 Пошкодження хребта.

3 Травма грудної клітки.

4 Травма живота.

5 СТС – синдром травного стискання.

 

1 Пошкодження черепа і головного мозку. Поєднані пошкодження – до 85-90%, при них смертність » 60%, ізольовані - 10-15%, смертельні – 40%.

Головна причина – ДТП (40%) та падіння з висоти (25%).

Причини летальності в гострому періоді – пошкодження життєво важливих структур мозку; на пізніх етапах – гнійно-запальні ускладнення та нейротравми.

При наданні допомоги таким хворим треба виявити такі пошкодження, які вимагають невідкладної допомоги:

- м¢які тканини - кровотеча;

- лицевий скелет та основа черепа - кровотеча;

- перелом склепіння черепа наростаюче здавлення

(із вдавленням кісток) - головного мозку;

- важкі забої головного мозку - наростаюче здавлення

головного мозку;

- рани шлуночків - лікворея.

Особливу увагу надають таким простим тестам: положення очних яблук,величинатарівномірність зіниць,порівняння сухожильних рефлексів (справа, зліва).

Діагностику черепно-мозкових пошкоджень в ургентних обставинах проводять одноразово з реанімацією. При цьому треба виділити супутні пошкодження. Серед них за частотою треба виділити: травми грудної клітки (50%), травми нижніх кінцівок (5%), таза (40%), живота (3%), верхніх кінцівок (30%), хребта і спинного мозку (10%). Для цього застосовують: рентгенографію черепа у 2-х проекціях – лінійні переломи констатувати не важко. Найнебезпечніші з них – переломи в ділянці середньої мозкової артерії (можлива значна епідуральна кровотеча), та зони великого венозного синуса (нерідко смертельна кровотеча).

Вдавлені переломи – травмують тверду мозкову оболонку – речовину мозку.

В усіх випадках - необхідна спино-мозкова пункція: вивчають характер рідини, тиск (в N 80-120 мм рт ст).

При пункції ліквор видаляють дуже повільно, інакше можливе вклинення мозочка у великий потиличний отвір. Пункція окрім діагностичного значення має велике лікувальне, а іноді і єдино можливе для нормалізації життєво важливих функцій: дихання, кровообігу, температури тіла. Закінчують пункцію введенням антибіотиків.

УЗД – має відносне значення, значно більше – електроенцефалографія.

Лікування ЧМТ (черепно-мозкова травма) можливе при вирішенні 3-х завдань: нормалізації порушення дихання, екстренний гемостаз, стабілізація АТ (артеріального тиску) та гемодинаміки в цілому.

Головним все ж залишається боротьба з набряком головного мозку. Останній при ЧМТ починає розвиватися у найближчі години і досягає максимума за добу. Класичні симптоми набряку: блювота, набряк диска головного нерва (через 1-2 доби), збільшення АТ та брадикардія, ритм дихання порушується.

Розрізнити набряк і гематому клінічно неможливо. - отже: спино-мозкова пункція.

Лікування: форсований діурез

- манітол (0,5-1,5 г/кг маси) у вигляді 20% розчину за 20-30 хв. (швидко).

- фуранмід(лазикс) – 1 мг/кг

Гормони – недоцільні.

ШВЛ + оксібуткрат (10-15 мг/кг), але дуже повільно (можлива зупинка дихання, зниження АТ).

Добре: реланіум, седуксен.


Читайте також:

  1. I. Оболонки та підоболонкові порожнини головного мозку
  2. V. Антропогенне забруднення навколоземного простору.
  3. Аналіз паралельного інтерейсу з DSP-процесорами: запис даних в ЦАП, що під’єднаний до адресного простору пам’яті
  4. Аналіз паралельного інтерфейсу з DSP-процесорами: читання даних з АЦП, що під’єднаний до адресного простору пам’яті
  5. Бар’єри простору і часу.
  6. Векторного простору
  7. Відношення органів черевної порожнини до очеревини.
  8. Властивості простору і часу у класичній механіці
  9. Вплив кольору на сприйняття простору
  10. Доповнення простору.
  11. Єдність матерії, руху, простору і часу.
  12. Єдність матерії, руху, простору і часу.




Переглядів: 696

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція № 15 | У 25% поєднаних травм травми грудної клітки ведуть до смерті.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.