МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Філософія РеформаціїНова наукова картина світу Пізнього Відродження У період Пізнього Відродження (XVI — XVII ст.) у Європі одержали поширення ідеї, що прагнули відокремити філософію від теології, створювали нову наукову картину світу, у якій Бог, природа і космос єдині, а Земля не є центром Всесвіту. Філософи цієї епохи вважали, що світ пізнаваний і в першу чергу завдяки почуттєвому пізнанню і розуму, а не Божественному одкровенню. Найбільш яскравими представниками філософії пізнього Відродження були Леонардо да Вінчі, Микола Коперник, Джордано Бруно, Галілео Галілей. Микола Коперник(1473 — 1543), спираючись на астрономічні дослідження, висунув принципово іншу картину буття, де Земля не є центром Всесвіту (відкидався геоцентризм), а обертається навколо Сонця; космос нескінченний, всі процеси, що відбуваються в космосі, пізнавані з погляду природи і позбавлені священного змісту. Джордано Бруно(1548 — 1600) розвив філософські ідеї Коперника і вважав, що Сонце є центром тільки стосовно Землі, але не центром Всесвіту, тоді як Всесвіт не має центра і нескінченний, складається з галактик (скупчень зірок), де зірки – це небесні тіла, подібні до Сонця. Число світів у Вселеної нескінченно, а Всесвіт і Бог — одне ціле. Ідеї Джордано Бруно не були прийняті католицькою церквою, і він був спалений в 1600 р. Галілео Галілей(1564 — 1642) винайшов телескоп і за допомогою телескопа досліджував небесні тіла. Так він знайшов плями на Сонці ірізноманітний ландшафт (гори і пустелі ) на Місяці, відкрив супутники навколо інших планет, довів множинність світів у Всесвіті. Галілеем також був висунутий метод наукового дослідження,що полягав у спостереженні, висуванні гіпотези, розрахунках втілення гіпотези на практиці, експериментальної перевірки на практиці висунутої гіпотези. Для епохи Відродження було характерно не тільки підвищення інтересу до людини, але і великий інтерес до проблеми держави, устрою суспільства. Дана проблематика знайшла відображення в соціально-політичній філософії епохи Відродження, зокрема у філософії Реформації, якамала своєю метою реформу католицизму. Передумовами виникнення даного напрямкубули як криза феодалізму, зародження і зміцнення класу торгово-промислової буржуазії, становлення європейських держав, незацікавленість керівників даних держав, політичної еліти в надмірній, владі католицької церкви, так і криза самої католицької церкви, а також поширення вЄвропі ідей гуманізму, ріст самосвідомості особистості, індивідуалізм. Основоположником Реформації був доктор богослов'я Мартін Лютер(1483 - 1546). Ним 31 жовтня 1517 року на дверях Віттенбергської замкової церкви в Німеччині були вивішені 95 тез, які були проголошені (“протестум” від лат. “проголошувати”) як початок реформації католицизму. Основні ідеї М. Лютера: • між Богом і віруючими не повинно бути посередника • необхідне спрощення обрядів, а самі обряди мають стати зрозумілими людям • необхідне зменшення впливу на політику інших держав з боку Папи Римського і католицького духівництва; • повинний бути відновлений авторитет державних інститутів і світської влади; • справа служіння Богу — не тільки професія, яку монополізувало духівництво, але і функція всього життя віруючих християн; • необхідно звільнити культуру від засилля католицьких догм; • необхідно заборонити індульгенції. Іншим лідером Реформації був Жан Кальвін(1509 — 1564). Відповідно до Кальвіна,людям споконвічно визначено Богом або бути врятованим, або загинути, і усі люди повинні сподіватися, що саме вони визначені до порятунку. Вираженням сенсу життя на Землі для людини є професія, де професія — це не тільки спосіб заробляння грошей, але і місце служіння Богу, тому сумлінне відношення до своєї справи — шлях до порятунку, а успіх у роботі — ознака боговибраності. Необхідно реформувати не тільки церкву, але суспільство у цілому, а ціль зміни суспільства — досягнення загальної справедливості, Божого царства на землі. Результатом теоретичних ідей Кальвіна і його практичної діяльності стала універсалізація Реформації, перетворення її в міжнародне явище. На відміну від філософії Реформації, предметом якої були відносини між Богом, церквою, людиною і державою, політична філософіядосліджувала проблеми керування державою, методи впливу на людей, прийоми політичної боротьби. Читайте також:
|
||||||||
|