Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ВИДИ НАВІЮВАНЬ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ЇХ ВМІСТУ

Хоче ВСЕЛИТИ.

Неумисне і навмисне навіювання

По критерію наявності мети і зусиль, вживаних суггестором, виділяється 1 неумисне і навмисне навіювання. Останнє є иг- 1 ленаправленное і свідомо організовувана психологічна дія. У«- 1 гестора є конкретна мета, якою він прагне Досягти. Він знає, що і кешу 1

Другою істотною особливість» навмисного навіювання є на-^ личие зусиль суггестора для досягнення планованих цілей.

Неумисне навіювання характеризується, по-перше, тим, що суггестор не ставить перед собою мети вселити даному суггеренду ту або іншу думку, дію, вчинок і тому подібне Можна вважати, що вчитель не має наміру вну­шить вихованцеві невіра в свої сили, думку про непоправність недоліків, своєрідну покірливість «долі». Проте його зауваження (наприклад: «Ти як все­гда упертий і говориш лише дурощі»; «Ну, я бачу, ти просто непоправний») всупереч бажанням педагога можуть вселити учневі багато негативних психи­ческие станів. Коли батьки надмірно переживають з приводу майбутніх іспитів своїх дітей, посилено готують їх до перевірки знань, то, самі того не бажаючи, можуть вселити дітям страх перед іспитами, невпевненість, які паралізують їх розумові сили і здібності». Батьки і вихователі, засуджуючи провину дитяти словами «ти поганий», вселяють йому тим самим соответствую­щую установку. Не можна переходити наличность* якщо не бажаєш нашкодити.

Невірно, проте, вважати, що неумисне навіювання впливає лише негативно, Воно може формувати і багато позитивних якостей лично­сти: працьовитість, чесність, старанність. Але не моралями, а особистим

Прикладом.- | |' | . ||' ":"' _|..<:-;-',;,.:. .

Другою особливістю неумисного навіювання є те, що суггестор не докладає жодних зусиль сугестій. Взагалі при неумисному вну­шении суггестор може і не знати, що на когось надає дію.

Спостереження показують, що істотною детермінантою ненавмисного навіювання є наявність в сугеренда схильності до того, що вселяється. Тим самим сфера дії неумисного навіювання ограничива­ется тими випадками, коли спрямованість особі суггеренда і вміст навіювань збігаються. Лише за цих умов слова і дії що говорить, окрім його наміру і зусиль, можуть придбати вселяючу силу, оскільки падають на підготовлений грунт.

По критерію вмісту, характеру того, що вселяється, навіювання можна ділити на специфічне і неспецифічне. Перший різновид складають дії, які вселяють суггеренду конкретні ідеї, думки, дії і вчинки. Другий різновид складають дії, які вселяють лич­ности або групі ті або інші психічні стани: хороше або погане на­строение, емоційний підйом або спади т.д. г

Навіювання можна ділити на положитеАНое і негативне. Перше характе­ризуется положительной танравлениосіроі свого содержания. Воно щепить лич­ности і соціальній спільності позитивні психологічні якості, свой­ства і стани (звички, інтереси, погляди, стосунки і тому подібне).

До отрицательнымвнушениям відносяться такі, які своїм вмістом со­знательно або несвідомо, навмисно або ненавмисно щеплять людям отри­цательные (сточування зору нашої моралі):псих0логИческие якості, властивості і стани (нечесність, лінощі і ін.). Якщо, наприклад, вчитель постійно говорить учневі про невдачі в навчанні, то цим він може ненавмисно вселити школяру невпевненість в своїх силах, що приведе до спаду розумової активності.

 


Читайте також:

  1. Аверсивную терапію використовують, як правило, при лікуванні алкоголізму, нікотиновій залежності і деяких інших захворювань.
  2. Аналіз фінансової незалежності підприємства
  3. Аспекти незалежності аудиторської професії
  4. Аспекти незалежності аудиторської професії.
  5. В залежності від джерел сплати
  6. В залежності від мети та характеру угоди, які лежать в основі випуску векселів, а також їх забезпечення розрізняють комерційні, фінансові та фіктивні векселя.
  7. В залежності від обстановки та бойового завдання, наявності сил та засобів, а також від характеру місцевості, оборона може бути позиційною, маневреною .
  8. В залежності від обстановки та бойового завдання, наявності сил та засобів, а також від характеру місцевості, оборона може бути позиційною, маневреною .
  9. В залежності від підстав укладеннядоговори поділяються на вільні та обов'язкові.
  10. В залежності від того, хто може вимагати виконання договору,останні поділяються на договори, що укладаються на користь їх учасників, та договори на користь третьої особи.
  11. Введення даних до клітинок і редагування їх вмісту.




Переглядів: 943

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Взаємодія невербальних і вербальних засобів | Навіюваність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.