Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ВИДИ НАВІЮВАНЬ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ЇХ ВМІСТУ

Хоче ВСЕЛИТИ.

Неумисне і навмисне навіювання

По критерію наявності мети і зусиль, вживаних суггестором, виділяється 1 неумисне і навмисне навіювання. Останнє є иг- 1 ленаправленное і свідомо організовувана психологічна дія. У«- 1 гестора є конкретна мета, якою він прагне Досягти. Він знає, що і кешу 1

Другою істотною особливість» навмисного навіювання є на-^ личие зусиль суггестора для досягнення планованих цілей.

Неумисне навіювання характеризується, по-перше, тим, що суггестор не ставить перед собою мети вселити даному суггеренду ту або іншу думку, дію, вчинок і тому подібне Можна вважати, що вчитель не має наміру вну­шить вихованцеві невіра в свої сили, думку про непоправність недоліків, своєрідну покірливість «долі». Проте його зауваження (наприклад: «Ти як все­гда упертий і говориш лише дурощі»; «Ну, я бачу, ти просто непоправний») всупереч бажанням педагога можуть вселити учневі багато негативних психи­ческие станів. Коли батьки надмірно переживають з приводу майбутніх іспитів своїх дітей, посилено готують їх до перевірки знань, то, самі того не бажаючи, можуть вселити дітям страх перед іспитами, невпевненість, які паралізують їх розумові сили і здібності». Батьки і вихователі, засуджуючи провину дитяти словами «ти поганий», вселяють йому тим самим соответствую­щую установку. Не можна переходити наличность* якщо не бажаєш нашкодити.

Невірно, проте, вважати, що неумисне навіювання впливає лише негативно, Воно може формувати і багато позитивних якостей лично­сти: працьовитість, чесність, старанність. Але не моралями, а особистим

Прикладом.- | |' | . ||' ":"' _|..<:-;-',;,.:. .

Другою особливістю неумисного навіювання є те, що суггестор не докладає жодних зусиль сугестій. Взагалі при неумисному вну­шении суггестор може і не знати, що на когось надає дію.

Спостереження показують, що істотною детермінантою ненавмисного навіювання є наявність в сугеренда схильності до того, що вселяється. Тим самим сфера дії неумисного навіювання ограничива­ется тими випадками, коли спрямованість особі суггеренда і вміст навіювань збігаються. Лише за цих умов слова і дії що говорить, окрім його наміру і зусиль, можуть придбати вселяючу силу, оскільки падають на підготовлений грунт.

По критерію вмісту, характеру того, що вселяється, навіювання можна ділити на специфічне і неспецифічне. Перший різновид складають дії, які вселяють суггеренду конкретні ідеї, думки, дії і вчинки. Другий різновид складають дії, які вселяють лич­ности або групі ті або інші психічні стани: хороше або погане на­строение, емоційний підйом або спади т.д. г

Навіювання можна ділити на положитеАНое і негативне. Перше характе­ризуется положительной танравлениосіроі свого содержания. Воно щепить лич­ности і соціальній спільності позитивні психологічні якості, свой­ства і стани (звички, інтереси, погляди, стосунки і тому подібне).

До отрицательнымвнушениям відносяться такі, які своїм вмістом со­знательно або несвідомо, навмисно або ненавмисно щеплять людям отри­цательные (сточування зору нашої моралі):псих0логИческие якості, властивості і стани (нечесність, лінощі і ін.). Якщо, наприклад, вчитель постійно говорить учневі про невдачі в навчанні, то цим він може ненавмисно вселити школяру невпевненість в своїх силах, що приведе до спаду розумової активності.

 


Читайте також:

  1. Аверсивную терапію використовують, як правило, при лікуванні алкоголізму, нікотиновій залежності і деяких інших захворювань.
  2. Аналіз фінансової незалежності підприємства
  3. Аспекти незалежності аудиторської професії
  4. Аспекти незалежності аудиторської професії.
  5. В залежності від джерел сплати
  6. В залежності від мети та характеру угоди, які лежать в основі випуску векселів, а також їх забезпечення розрізняють комерційні, фінансові та фіктивні векселя.
  7. В залежності від обстановки та бойового завдання, наявності сил та засобів, а також від характеру місцевості, оборона може бути позиційною, маневреною .
  8. В залежності від обстановки та бойового завдання, наявності сил та засобів, а також від характеру місцевості, оборона може бути позиційною, маневреною .
  9. В залежності від підстав укладеннядоговори поділяються на вільні та обов'язкові.
  10. В залежності від того, хто може вимагати виконання договору,останні поділяються на договори, що укладаються на користь їх учасників, та договори на користь третьої особи.
  11. Введення даних до клітинок і редагування їх вмісту.




Переглядів: 856

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Взаємодія невербальних і вербальних засобів | Навіюваність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.