МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ВИДИ НАВІЮВАНЬ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ЇХ ВМІСТУХоче ВСЕЛИТИ. Неумисне і навмисне навіювання По критерію наявності мети і зусиль, вживаних суггестором, виділяється 1 неумисне і навмисне навіювання. Останнє є иг- 1 ленаправленное і свідомо організовувана психологічна дія. У«- 1 гестора є конкретна мета, якою він прагне Досягти. Він знає, що і кешу 1 Другою істотною особливість» навмисного навіювання є на-^ личие зусиль суггестора для досягнення планованих цілей. Неумисне навіювання характеризується, по-перше, тим, що суггестор не ставить перед собою мети вселити даному суггеренду ту або іншу думку, дію, вчинок і тому подібне Можна вважати, що вчитель не має наміру внушить вихованцеві невіра в свої сили, думку про непоправність недоліків, своєрідну покірливість «долі». Проте його зауваження (наприклад: «Ти як всегда упертий і говориш лише дурощі»; «Ну, я бачу, ти просто непоправний») всупереч бажанням педагога можуть вселити учневі багато негативних психические станів. Коли батьки надмірно переживають з приводу майбутніх іспитів своїх дітей, посилено готують їх до перевірки знань, то, самі того не бажаючи, можуть вселити дітям страх перед іспитами, невпевненість, які паралізують їх розумові сили і здібності». Батьки і вихователі, засуджуючи провину дитяти словами «ти поганий», вселяють йому тим самим соответствующую установку. Не можна переходити наличность* якщо не бажаєш нашкодити. Невірно, проте, вважати, що неумисне навіювання впливає лише негативно, Воно може формувати і багато позитивних якостей личности: працьовитість, чесність, старанність. Але не моралями, а особистим Прикладом.- | |' | . ||' ":"' _|..<:-;-',;,.:. . Другою особливістю неумисного навіювання є те, що суггестор не докладає жодних зусиль сугестій. Взагалі при неумисному внушении суггестор може і не знати, що на когось надає дію. Спостереження показують, що істотною детермінантою ненавмисного навіювання є наявність в сугеренда схильності до того, що вселяється. Тим самим сфера дії неумисного навіювання ограничивается тими випадками, коли спрямованість особі суггеренда і вміст навіювань збігаються. Лише за цих умов слова і дії що говорить, окрім його наміру і зусиль, можуть придбати вселяючу силу, оскільки падають на підготовлений грунт. По критерію вмісту, характеру того, що вселяється, навіювання можна ділити на специфічне і неспецифічне. Перший різновид складають дії, які вселяють суггеренду конкретні ідеї, думки, дії і вчинки. Другий різновид складають дії, які вселяють личности або групі ті або інші психічні стани: хороше або погане настроение, емоційний підйом або спади т.д. г Навіювання можна ділити на положитеАНое і негативне. Перше характеризуется положительной танравлениосіроі свого содержания. Воно щепить личности і соціальній спільності позитивні психологічні якості, свойства і стани (звички, інтереси, погляди, стосунки і тому подібне). До отрицательнымвнушениям відносяться такі, які своїм вмістом сознательно або несвідомо, навмисно або ненавмисно щеплять людям отрицательные (сточування зору нашої моралі):псих0логИческие якості, властивості і стани (нечесність, лінощі і ін.). Якщо, наприклад, вчитель постійно говорить учневі про невдачі в навчанні, то цим він може ненавмисно вселити школяру невпевненість в своїх силах, що приведе до спаду розумової активності.
Читайте також:
|
||||||||
|