РЕЗУЛЬТАТИ ОБРОБКИ ЕКСПЕРТНИХ ОЦІНОК ПІДПРИЄМСТВ-КОНКУРЕНТІВ
№ п/п
Конкуренти
Підсумки оцінок за групами показників
«Управління підприємством»
«Вироб- ництво»
«Марке- тинг»
«Кадри»
«Продукт»
«Фінанси»
...
...
...
...
...
...
...
...
Фірма
Рис. Порівняння результатів обробки експертних оцінок підприємств, що аналізуються за групами показників
Загальний показник конкурентоспроможності потенціалу підприємства буде дорівнювати середньостатистичній сумі зважених числових показників по кожній із груп.
Це синтезований метод визначення конкурентоспроможності потенціалу підприємства, побудований на засновку, що конкурентоспроможність продукції підприємства є її головною складовою.
Алгоритм методу такий:
1. Перш за все формується перелік індикаторів (INDj, де j = 1, ..., m), які слугують базою оцінки конкурентоспроможності конкретного виду продукції, що оцінюється.
2. Експертним шляхом для кожного індикатора встановлюється його вага (Vagaj, де j = 1, ..., m) у загальній оцінці за умови, що ΣVagaj = 1.
3. Службою маркетингу підприємства-об’єкта оцінки пропонується n-вибір підприємств з аналогічною продукцією, які є найближчими конкурентами.
4. За отриманою інформацією будується матриця визначення конкурентоспроможності одиниці продукції підприємства, що слугує об’єктом оцінки (табл. 3.8).
5. За допомогою абсолютних значень обраних індикаторів визначаються ранги одиниці продукції (Rij).
6. Знаходиться зважений відносно індикатора загальний ранг одиниці продукції кожного підприємства, що бере участь у масиві оцінки за формулою:
Rangi =Σ Rij ´ Vagaj.
7. Після встановлення загальних рангів знаходиться підприємство-лідер (L) та підприємство-аутсайдер (A) за даною одиницею продукції, а також діапазон відстані аутсайдера від лідера (Dv) за формулою: