МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Законність тримання осіб, взятих під варту у порядку запобіжного заходу.Оскільки взяття під варту є найбільш суттєвим втручанням у забезпечення державою принципу недоторканності громадянина, перевірка законності тримання осіб, взятих під варту, є одним з найголовніших обов’язків прокурора, він повинен знати порядок прийому та звільнення осіб із СІЗО, який регламентується Інструкцією про роботу відділів (груп, старших інспекторів) установ виконання покарань та слідчих ізоляторів по контролю за виконанням судових рішень, затвердженої наказом Держдепартаменту від 11.01.2008 року № 1. Прийом доставлених до СІЗО осіб здійснює черговий помічник начальника СІЗО або його заступник, який зобов’язаний прийняти особові справи та попутний список на осіб, які переміщаються під вартою (конвоюються). Перевірити наявність на попутному списку підпису представника конвойного підрозділу. Звірити кількість прибулих з кількістю осіб, зазначеною в попутному списку, та перевірити наявність їх особових справ. Встановити належність кожної особової справи конкретній особі шляхом її опитування та зіставлення відповідей з анкетними та іншими відомостями, які зазначаються в особовій справі, за фотокарткою, особистими прикметами, а в разі потреби - за дактилоскопічною картою. Прізвище кожної особи, яка прибула у СІЗО, вноситься в добову відомість обліку доставлених осіб, що складається черговим на кожну добу (з 8 до 8 години ранку). Відділи контролю за виконанням судових рішень СІЗО ведуть облік осіб: персональний - за особовою справою засудженого (особи, взятої під варту) та алфавітною карткою, з яких складається алфавітна картотека; кількісний -за добовими відомостями обліку доставлених осіб, які формуються у хронологічному порядку в окрему справу. У разі народження дитини в жінки, яка тримається в СІЗО, реєстрація цієї дитини проводиться в найближчому до установи органі реєстрації актів цивільного стану. Особи, взяті під варту, які вибули в інші установи, померли, звільнені, вчинили втечу знімаються з персонального та кількісного обліків. Особи, які направляються на лікування до медичних закладів Міністерства охорони здоров`я або які одержали дозвіл на короткостроковий виїзд за межі установи, з обліків не знімаються. На осіб, яких на підставі статті 89 Кримінально-виконавчого кодексу України за наказом начальника СІЗО залишено для виконання роботи з господарського обслуговування установи, ведуться облікові документи, встановлені для засуджених. Особова справа є основним обліковим документом засудженого (особи, взятої під варту). Вона складається з двох частин, вкладається в обкладинку встановленого зразка і комплектується документами, що засвідчують особу та підтверджують законність тримання її в установі, звільнення з неї, а також відображають процес її тримання в установі (СІЗО). Перелік документів, долучених до особової справи, зазначається в описі, який ведеться окремо для першої та другої частини справи. Дані про усі долучені до особової справи документи обов`язково заносяться до опису, який складається окремо на першу та другу частини особової справи. Тому прокурор повинен вивчити всі особові справи заарештованих, які надійшли до слідчого ізолятора за час, що минув після останньої прокурорської перевірки. Ознайомитися з процесуальними документами, на підставі яких ці особи тримаються у слідчому ізоляторі, з’ясувати доцільність взяття під варту як міри запобіжного заходу, з урахуванням вимог статей 14, 43-1, 148, 150, 155-159, 165 КПК України. Обов’язково перевірити матеріали щодо осіб, від яких надійшли скарги на необґрунтоване застосування запобіжного заходу. Крім цього, з’ясувати за весь період, що минув після попередньої перевірки, дані про кількість осіб, звільнених з-під варти з мотивів закриття справ, у тому числі з реабілітуючих підстав, засудження до покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, зміни запобіжного заходу. За наявними документами перевірити законність та своєчасність звільнення цих осіб. При перевірці особових справ, з урахуванням заяв і скарг, що надійшли, прокурор виявляє заарештованих, які тримаються під вартою понад строки, встановлені статтею 156 КПК України. При виявленні таких фактів він з’ясовує, за яким органом рахуються такі особи і з якого часу не продовжено строк тримання під вартою. Вживає заходів до негайного усунення порушень закону. У разі закінчення передбаченого законом строку тримання під вартою як запобіжного заходу, якщо цей строк не продовжено у встановленому законом порядку, начальник слідчого ізолятора зобов’язаний негайно звільнити з-під варти обвинуваченого, щодо якого постанова судді про продовження строку тримання під вартою не надійшла (стаття 20 Закону України “Про попереднє ув’язнення”), про що ним складається вмотивована постанова, яка оголошується ув’язненому та підлягає негайному виконанню. При цьому він надсилає повідомлення (копію постанови) особі чи органу, у провадженні яких перебуває кримінальна справа, та відповідному прокурору, який здійснює нагляд за її розслідуванням. Якщо прокурор виявить осіб, які тримаються незаконно, він у межах своєї компетенції або через прокурора вищого рівня, відповідно до пункту 3 частини 2 статті 44 Закону України “Про прокуратуру”, зобов’язаний негайно звільнити їх із слідчого ізолятора, а також поставити питання про притягнення до відповідальності винних посадових осіб. Про звільнення особи із слідчого ізолятора уповноважений на це прокурор складає вмотивовану постанову, у якій зазначає підстави для звільнення цієї особи. У разі необхідності вирішення питання про притягнення винних осіб, які допустили зазначені порушення, прокурор виносить постанову про порушення дисциплінарного провадження, а за наявності інших порушень, вносить відповідні документи прокурорського реагування (припис, протест, подання чи вказівку), передбачені ст. ст. 21, 22, 23, 45 Закону України „Про прокуратуру”. Слід мати на увазі, що початок строку тримання під вартою обчислюється з моменту фактичного позбавлення волі, тобто з часу затримання особи, який зазначено у протоколі затримання (статті 106, 156, 338 КПК України). Читайте також:
|
||||||||
|