Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КОРОТКИЙ ВИКЛАД НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

А. Усі види пренатальної діагностики.

Б. Заходи, які включають методи профілактики спадкових захворювань;

В. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення;

Г. Профілактика вторинних ускладнень з диспансеризацією.

9. Що включає постнатальний метод профілактики спадкових захворювань?

А. Профілактика вторинних ускладнень з диспансеризацією;

Б. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення;

В. Заходи, які включають пренатальні методи профілактики спадкових захворювань;

Г. Всі види пренатальної діагностики.

10. Оберіть правильне твердження поняття “проспективний генетичний прогноз”.

А. Визначення ризику народження дитини з патологією до вагітності;

Б. Визначення ризику народження дитини з патологією в період вагітності;

В. Визначення ризику народження дитини з патологією в перші тижні вагітності;

Г. Визначення ризику народження дитини з патологією в першій половині вагітності.

11. Коли виникають перші прояви целіакії у дітей?

А. При введенні до раціону каш;

Б. При призначенні дитині соків;

В. При вживанні дитиною коров’ячого молока;

Г. При захворюванні дитини на ГРВІ.

12. У чому особливість випорожнень при целіакії?

А. Великий об’єм, пінисті, блідуваті, жирні, смердючі;

Б. Часті закрепи;

В. Часте послаблення випорожнень, відмічаються неперетравлені рештки;

Г. Нагадують рисовий відвар.

13. Який зовнішній вигляд дитини, хворої на целіакією?

А. Худа, тонкі руки та ноги, великий, здутий живіт;

Б. Наявне ожиріння, облисіння;

В. Дитина худа, тонкі руки та ноги і запалий живіт;

Г. Худа, тонкі руки та ноги, запалий живіт, облисіння.

14. Які зміни в крові характерні для целіакії?

А. Гіпокальціємія, гіпофосфатемія, анемія;

Б. Лейкоцитоз при нормальній ШОЕ;

В. Лейкопенія, гіпонатріємія;

Г. Лейкоцитоз, зрушення формули вліво.

15. Який основний принцип лікування целіакії?

А. Агліадінова дієта;

Б. Зменшити кількість білкових продуктів тваринного походження;

В. Зменшити в меню овочі та солодощі;

Г. Вилучити з меню цитрусові, малину, горіхи.

16. Які продукти необхідно вилучити із раціону хворих целіакією?.

А. Борошняні із злаків;

Б. Овочі та свіжі фрукти;

В. Цитрусові, солодощі;

Г. Сою, бобові.

 

Муковісцидоз (МВ) - це найбільш поширене моногенне спадкове захворювання з аутосомно - рецесивним типом успадкування, яке можна характеризувати як екзокринопатію. Основними проявами МВ є: хронічний обструктивний процес в дихальних шляхах, що супроводжується бактеріальною інфекцією, порушення системи травлення з недостатністю екзокринної функції підшлункової залози, підвищений вміст електролітів у потовій рідині.

Частота захворювання серед новонароджених 1:1000-3500. Частота гетерозиготного носійства 5% і більше. Ген муковісцидозу розташований в 7-й хромосомі.

Етіологія МВ.Причиною характерних патологічних змін в організмі хворого на МВ є наявність мутацій в обох алелях гена, локалізованого на довгому плечі хромосоми 7 (далі - 7q31). Цей ген контролює синтез трансмембранного регуляторного білка муковісцидозу (ТРБМ), який функціонує як регульований циклічним аденозинмонофосфатом хлорний канал на апікальній поверхні епітеліальних клітин.

Патогенез МВ.Порушення транспорту іонів хлору через апікальну мембрану епітеліальних клітин внаслідок мутації гена ТРБМ збільшує реабсорбцію натрію клітинами, змінює електролітний склад та зневоднює секрет екзокринних залоз, що і виступає причиною патофізіологічних процесів в організмі і розвитку основних клінічних проявів. Спостерігається згущення секрету залоз, що утруднює евакуацію їх секрету та вторинні зміни. Бронхолегеневі зміни домінують у клінічній картині та визначають прогноз захворювання. Мукостаз та хронічна бронхіальна інфекція стають фоном для повторних респіраторних захворювань. Крім того, у хворих муковісцидозом порушена гуморальна система місцевого імунітету, як противірусного так і протибактеріального. Патоморфологічні зміни при муковісцидозі найбільш виражені також у підшлунковій залозі, кишечнику, печінці, репродуктивній системі. Панкреатична недостатність у вигляді порушення асиміляції жиру і стеатореї певним чином спостерігається у 85-90% хворих.

Класифікація МВ:

Практичні лікарі ще продовжують користуватися старими класифікаціями, згідно з якими виділяли основні форми захворювання: 1) змішана, з ураженням шлунково-кишкового тракту і бронхолегеневої системи (75-80%), 2) переважно легенева (15-20%), 3) переважно кишкова (5%). Деякі автори виділяють також печінкову з явищами цирозу, портальної гіпертензії і асцитом, ізольовану електролітну (псевдосиндром Баррета); меконієву непрохідність, атипові і стерті форми муковісцидозу.

Відповідно до сучасного протоколу виділяють:

- МВ з панкреатичною недостатністю;

- МВ без панкреатичної недостатності, в т. ч. генітальна форма з вродженою білатеральною аплазією сім'явиносних протоків (далі - ВБАСП);

- атипові форми МВ (до атипової форми МВ відносять випадки хронічного захворювання дихальної системи різного ступеня тяжкості з характерними для МВ проявами у випадку нормальної екзокринної функції підшлункової залози та нормальних (< 40 ммоль/л) чи такими, що межують з нормою за рівнем хлоридів поту).

Тяжкість перебігу МВ.Ступінь тяжкості стану визначається за шкалою Швахмана - Кульчицького на момент обстеження хворого.


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  7. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  8. IV. План навчального процесу.
  9. IV. Подання нового матеріалу
  10. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  11. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  12. V. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 704

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення. | Бальна оцінка стану хворих на муковісцидоз

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.