МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПЛАНУВАННЯ І ДОСЯГНЕННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ МЕТИ НА ЗАНЯТТЯХ ТЕХНОЛОГІЇ
Навчання повинне бути таким, що виховує — цей постулат є фундаментальним, бо визначає одну з найважливіших сфер професійної діяльності вчителя технології. При підготовці до занять, незалежно від їх організаційної форми, вчителю необхідно уміти чітко визначати цілі завдання як всього розділу учбової програми, так і окремого заняття. Під метою в учбовому процесі мають на увазі конкретне учбово-виховне завдання, що вимагає рішення спільно з учнями. Щоб чітко визначити мету, потрібно уміти уявити собі кінцевий результат, з'ясувати, якими знаннями, уміннями і навиками повинні збагатитися учні після уроку, які якості особи при цьому формуються. Вчителю на кожному уроці доводиться вирішувати, як правило, декілька навчально-виховних завдань. У зв'язку з цим він зобов'язаний уміти визначати завдання даного заняття і на їх основі формулювати головні цілі уроку. У планах-конспектах занять слід указувати не вузькі виробничі цілі, а комплекс навчально-виховних завдань, виходячи з сформульованого нами принципу розвитку творчої особи учня. Серед комплексу навчально-виховних завдань визначають освітні, виховні і розвиваючі завдання. Освітні завдання розуміються як загально інтелектуальний розвиток школяра, формування і розширення його уявлень про досягнення науки і техніки, особливості вживаних технологій і можливості додатку загальнокультурних і загально технічних знань на виробництві. Пояснимо це на конкретному прикладі. Припустимо, темою заняття є введення в деревообробку. Що, школяр ніколи не бачив дерева або не стикався з якимись способами обробки пиломатеріалів? Але можна розповісти про надзвичайні якості дерева, яке легше за пробку, або про міцність самшиту, про карликові породи, чий вік вимірюється сторіччями, а висота — всього лише десятками сантиметрів. Це розширить уявлення школярів про такий звичайний, здавалося б, матеріал, як дерево. Потрібно говорити і про різноманітні хімічні продуктів, що виробляється з деревини. А ще, наприклад, — про нову технологію, розроблену в Японії, для виготовлення з колоди квадратних балок, замість звичного обтісування колоду пропускають через мікрохвильову установку при 100-градусній температурі, а потім через валяння: так можна одержати не тільки квадратний, а будь-який самий хитромудрий профіль. Такі приклади розширюють уявлення про сучасні технології. Формулювання освітніх завдань можуть бути найрізноманітнішими: - дати початкове представлення (дати первинне уявлення) о...; забезпечити засвоєння...; - сформувати (продовжити формування)...; - закріпити...; - узагальнити (або систематизувати) наступні наукові знання, виробничі поняття...; - розширити наступні спеціальні виробничі уявлення...; - поглибити (закріпити) наступні загально трудові знання о... і т.д.
Виховні завдання покликані формувати у школярів етичні, особові якості, які можуть і повинні складати стержень людської суті майбутнього члена суспільства.На уроках технології створюються особливо сприятливі умови для трудового виховання, розвитку розумових здібностей загальної культури. Уроки технології дозволяють розвивати у школяра сприйнятливість до нового, бажання брати участь в майбутньому в створенні небувалої техніки, але одночасно дають можливість розвивати екологічне мислення. Читайте також:
|
||||||||
|