Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклади формулювань виховних завдань.

· Удосконалювати: ідейно-світоглядне; правове; економічне; етичне виховання учнів;

· естетичне; екологічне виховання учнів.

· продовжити формування: активної життєвої позиції; усвідомленої потреби в праці; творчого початку у що вчаться; розуміння значення мобільності професійних знань.

· прививати: відчуття повноправного і відповідального господаря; критичне відношення до тих, що існують технологіям, бажання раціоналізувати процес і т.п.

· Виховувати ініціативу і самостійність в трудовій діяльності.

Зрозуміло, що пропоновані формулювання жодною мірою не охоплюють весь круг виховних завдань. Стосовно вже названої вище теми уроку в V класі виховна мета в учбовому плані може бути виражена так: «Продовжити формування якостей ощадливості і економії при розмітці заготовок з тонколистового металу».

Але ж не можна відводити строго певний час актуалізації виховних цілей на уроці. Довести їх до свідомості школярів вчитель може в той період уроку, який він визнає найвдалішим (на початку або в ході заняття). Тут єдиний помічник — власний досвід і знання учнів.

Розвиваючі завдання припускають формування у школярів професійних умінь і навиків. Мається на увазі, що атмосфера заняття, цілеспрямована спільна діяльність вчителя учнів утворюють сприятливі умови для трудової майстерності, вироблення у учнів свідомого відношення до праці.

Розвиваючі завдання при умові систематичної діяльності вчителя технології можна планувати так:

· розвивати у школярів уміння: виділяти головне в проблемі..., аналізувати робити узагальнення, робити висновки, ставити питання формулювати завдання, формулювати відповіді, ухвалювати самостійні рішення, контролювати свої дії, вирішувати проблемні ситуації, застосовувати наявні знання з практики і т.п.;

· розвивати у учнів професійні інтереси;

· сприяти розвитку спеціальних здібностей;

· готувати учнів до свідомого вибору професії;

· сприяти розвитку необхідних особових якостей (волі, цілеспрямованості, акуратності, відповідальності, зібраності і т.д.).

Стосовно вже згадуваного уроку розвиваюча мета може бути виражена так:«Продовжити розвиток навиків саме контролю при розмітці тонколистового металу».

Разом з тим необхідно застерегти молодих викладачів від невірного трактування запропонованих формулювань. Наприклад, в плані уроку вчитель робить запис: «Сформувати усвідомлену потребу в праці». Зрозуміло, що немає таких педагогічних прийомів, які миттєво порушили б у школярів непереборну тягу до праці. Тільки тривалий процес виховання породжує у майбутнього члена суспільства бажання опановувати життєво необхідними уміннями і навиками, формує розуміння того, що високий рівень трудової підготовки буде затребуваний суспільством, дозволить зайняти гідне місце в ньому. Тому правильніше буде сформулювати мету уроку так: «Продовжити формування усвідомленої потреби в праці», — хоч би тому, що позначається важлива мету і прагнення переслідувати її від уроку до уроку.

Важливо також, щоб вчитель технології з'ясував одну домище ту з багатого досвіду вітчизняної системи трудової підготовки. Досвід показав: трудове навчання дає велику педагогічну віддачу, якщо не зводиться тільки до трудової діяльності дітей, а реалізується у вигляді комплексу різних напрямів учбово-виховного процесу, об'єднаних загальними цілями. От чому представляється, що при плануванні учбово-виховних цілей слідує чіткіше їх позначати.

Якщо мета — освітня, вона повинна розширювати уявлення про виробничі процеси, сучасні технології, техніці сьогоднішнього дня, що має відношення до розділів програми, що вивчаються.

Якщо мета — виховна, вона розумно може впливати на світогляд школяра, цілеспрямовано формуючи екологічні, економічні та інші уявлення і переконання члена суспільства, що йде.

Якщо мета — що розвиває, вона повинна орієнтуватися на практичну спрямованість трудової підготовки, ця якість у вирішальному ступені визначає її педагогічну цінність.

Всі організаційні аспекти викладання технології, у всьому різноманітті їх зв'язків впливають на процес формування особи починаючи з того, наскільки методично грамотно організована праця школярів, і закінчуючи тим, наскільки цілеспрямовано поєднується виховання з навчанням. Це ще раз показує значущість, важливість методичної підготовленості, професіоналізму вчителя.

 


Читайте також:

  1. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  2. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  3. В чому полягає явище тунелювання через потенціальний бар’єр, наведіть приклади.
  4. Вивчення вогнепальної зброї і наслідків її застосування для вирішен­ня діагностичних та ідентифікаційних завдань.
  5. Визначення і приклади
  6. Визначення та планування навчальних, оздоровчих і виховних задач
  7. Деякі практичні підходи до вирішення багатокритерійних завдань.
  8. Деякі приклади застосування ППП
  9. Загальне формулювання і приклади задач лінійного програмування
  10. І. Визначення мети і завдань.
  11. Інформаційне забезпечення розв’язання завдань.
  12. Конст-правовий звичай як джерело конст права в ЗК,поняття та ознаки,приклади.




Переглядів: 710

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЛАНУВАННЯ І ДОСЯГНЕННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ МЕТИ НА ЗАНЯТТЯХ ТЕХНОЛОГІЇ | Методичні заходи, що впливають на ефективність трудового виховання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.