МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Приклади формулювань виховних завдань.· Удосконалювати: ідейно-світоглядне; правове; економічне; етичне виховання учнів; · естетичне; екологічне виховання учнів. · продовжити формування: активної життєвої позиції; усвідомленої потреби в праці; творчого початку у що вчаться; розуміння значення мобільності професійних знань. · прививати: відчуття повноправного і відповідального господаря; критичне відношення до тих, що існують технологіям, бажання раціоналізувати процес і т.п. · Виховувати ініціативу і самостійність в трудовій діяльності. Зрозуміло, що пропоновані формулювання жодною мірою не охоплюють весь круг виховних завдань. Стосовно вже названої вище теми уроку в V класі виховна мета в учбовому плані може бути виражена так: «Продовжити формування якостей ощадливості і економії при розмітці заготовок з тонколистового металу». Але ж не можна відводити строго певний час актуалізації виховних цілей на уроці. Довести їх до свідомості школярів вчитель може в той період уроку, який він визнає найвдалішим (на початку або в ході заняття). Тут єдиний помічник — власний досвід і знання учнів. Розвиваючі завдання припускають формування у школярів професійних умінь і навиків. Мається на увазі, що атмосфера заняття, цілеспрямована спільна діяльність вчителя учнів утворюють сприятливі умови для трудової майстерності, вироблення у учнів свідомого відношення до праці. Розвиваючі завдання при умові систематичної діяльності вчителя технології можна планувати так: · розвивати у школярів уміння: виділяти головне в проблемі..., аналізувати робити узагальнення, робити висновки, ставити питання формулювати завдання, формулювати відповіді, ухвалювати самостійні рішення, контролювати свої дії, вирішувати проблемні ситуації, застосовувати наявні знання з практики і т.п.; · розвивати у учнів професійні інтереси; · сприяти розвитку спеціальних здібностей; · готувати учнів до свідомого вибору професії; · сприяти розвитку необхідних особових якостей (волі, цілеспрямованості, акуратності, відповідальності, зібраності і т.д.). Стосовно вже згадуваного уроку розвиваюча мета може бути виражена так:«Продовжити розвиток навиків саме контролю при розмітці тонколистового металу». Разом з тим необхідно застерегти молодих викладачів від невірного трактування запропонованих формулювань. Наприклад, в плані уроку вчитель робить запис: «Сформувати усвідомлену потребу в праці». Зрозуміло, що немає таких педагогічних прийомів, які миттєво порушили б у школярів непереборну тягу до праці. Тільки тривалий процес виховання породжує у майбутнього члена суспільства бажання опановувати життєво необхідними уміннями і навиками, формує розуміння того, що високий рівень трудової підготовки буде затребуваний суспільством, дозволить зайняти гідне місце в ньому. Тому правильніше буде сформулювати мету уроку так: «Продовжити формування усвідомленої потреби в праці», — хоч би тому, що позначається важлива мету і прагнення переслідувати її від уроку до уроку. Важливо також, щоб вчитель технології з'ясував одну домище ту з багатого досвіду вітчизняної системи трудової підготовки. Досвід показав: трудове навчання дає велику педагогічну віддачу, якщо не зводиться тільки до трудової діяльності дітей, а реалізується у вигляді комплексу різних напрямів учбово-виховного процесу, об'єднаних загальними цілями. От чому представляється, що при плануванні учбово-виховних цілей слідує чіткіше їх позначати. Якщо мета — освітня, вона повинна розширювати уявлення про виробничі процеси, сучасні технології, техніці сьогоднішнього дня, що має відношення до розділів програми, що вивчаються. Якщо мета — виховна, вона розумно може впливати на світогляд школяра, цілеспрямовано формуючи екологічні, економічні та інші уявлення і переконання члена суспільства, що йде. Якщо мета — що розвиває, вона повинна орієнтуватися на практичну спрямованість трудової підготовки, ця якість у вирішальному ступені визначає її педагогічну цінність. Всі організаційні аспекти викладання технології, у всьому різноманітті їх зв'язків впливають на процес формування особи починаючи з того, наскільки методично грамотно організована праця школярів, і закінчуючи тим, наскільки цілеспрямовано поєднується виховання з навчанням. Це ще раз показує значущість, важливість методичної підготовленості, професіоналізму вчителя.
Читайте також:
|
||||||||
|