Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет і завдання курсу

Тема №1:СИСТЕМА КОНКУРЕНТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

ЗАТВЕРДЖЕНО

Кафедра права

Завідувач кафедри права

____________М.М. Бурбика

 

 

Лекція №1

Дисципліна : Конкурентне право і антімонопольне законодавство

Тема: Система конкурентного законодавства

 

 

Розробив: викладач

кафедри права Денисенко С.І.

 

Суми 2013

Питання 1. Предмет і завдання курсу

Питання 2. Склад конкурентного законодавства

Питання 3. Еволюція конкурентного законодавства

Питання 4. Основні поняття конкурентного права

Один із основоположних принципів ринкової економі­ки — це вільна конкуренція товаровиробників.

Термін «конкуренція» (competition, concurrence) похо­дить від латинського слова «concurentia» (від concurrere) — стикатися.

Конкуренція виникла одночасно з товарним виробниц­твом, проте лише при капіталізмі вона перетворилася на головний важіль ринкового регулювання суспільного вироб­ництва. До середини XIX ст. одержав широкий розвиток ринок з вільною конкуренцією, який не регулюється дер­жавою. Такий ринок впливав на товаровиробників виключ­но через механізм попиту і пропозиції і коливання цін, по­стійно примушуючи зважати на вимоги споживачів, покра­щувати якість, підвищувати продуктивність праці, розширювати виробництво, знижувати витрати.

Конкуренція — це економічна бо­ротьба між підприємцями за кращі умови господарювання: за найбільш вигідні умови виробництва і реалізації продук­ту і отримання максимального доходу. Конкуренція є ефек­тивно діючим механізмом змагання на ринку. Саме дія механізму конкуренції примушує всіх учасників ринково­го господарства не зупинятися на досягнутому, а перебува­ти в постійному пошуку нових можливостей. Конкуренція діє як примусова сила, примушуючи підприємців боротися за збільшення прибутку шляхом пошуку нових форм і методів виробництва, використання новітньої технології, но­вих способів організації й управління.

Ціллю діяльності суб´єктів господарювання на ринку є реалізація своєї продукції з метою отримання прибутку і задоволення свого попиту.

Ринок за допомогою трьох ринкових механізмів — кон­куренції, попиту і пропозиції, ціноутворення приводить систему господарства в рух і дає стимули для подальшого розвитку. Ринок залучає господарюючих суб´єктів вступа­ти у конкурентні відносини і постійно підтримувати кон­куренцію між собою. Дія ринкового механізму стимулює підприємців безперервно створювати нові продукти.

Наслідком вільної конкурентної боротьби між окреми­ми товаровиробниками в другій половині XIX ст. було ство­рення трестів і монополізація ними окремих товарних ринків. Це привело до необхідності втручання держави в процеси ринкової економіки. Так, вперше в США в 1890 р. з´явилося антитрестове законодавство (Закон Шермана), яке започаткувало формування конкурентного права.


Читайте також:

  1. II. Мета вивчення курсу.
  2. V. Завдання.
  3. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  4. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  5. Абетково-предметний покажчик
  6. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  7. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  8. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  9. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  10. Актуальність курсу історіософії історії України
  11. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  12. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.




Переглядів: 508

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Об'єктового рівня визнається надзвичайна ситуація, яка не підпадає під названі вище визначення. | Склад конкурентного законодавства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.