МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація методів педагогічного менеджменту згідно теоретичного та емпіричного підходівМетод може розглядатися і на теоретичному, і на емпіричному рівнях. Метод на теоретичному рівнірозглядається як проектування суб'єктом ідеального уявлення (моделі) його діяльності для досягнення мети. Процес проектування передбачає наявність знань про мету і результатдіяльності (мету, яку можна виміряти), спосіб діяльності, засоби, об'єкт управління. На емпіричному рівніметоди управління — це конкретні засоби, прийоми, вибір яких також вимагає перелічених вище знань. Ю.Конаржевський наголошує на тому, що функції управління, які об'єктивно виділені як складові змісту управлінського процесу, можуть розглядатися і як методи управління з точки зору способів, за допомогою яких цей процес здійснюється. Відповідно до цього автори довідника адміністративного працівника розрізняють організаційні, економічні, соціально-психологічні методи і методи правового регулювання. Основним призначенням організаційних методівє підтримка функціонування установи на відповідному рівні, запобігання дестабілізуючим впливам, усунення порушень. До цих методів належать дисциплінарні, розпорядчі, стабілізаційні. Економічні методивключають планування, госпрозрахунок, матеріальне стимулювання, використання фонду розвитку, розподіл капітальних внесків тощо. Соціально-психологічні методи— це методи формування колективу, встановлення соціальних норм поведінки, вироблення управлінської культури і культури взаємовідносин, введення системи соціального регулювання та стимулювання тощо. Загальний менеджмент пропонує три групи методів: 1. економічні, 2. організаційно-розпорядчі та 3. соціальні. Серед економічних методіврозрізняють методи, зорієнтовані на економічні інтереси людей: централізоване планування, госпрозрахунок, цільові комплексні програми, фінансування, кредитування, ціноутворення, стимулювання. Організаційно-розпорядчі методиє стрижнем управлінського впливу.Вони включають: організацію нових структур управління, регламентацію діяльності, визначення оптимального співвідношення між різними методами і групами методів управління тощо. Соціальні методискладаються з методів соціального прогнозування, соціального регулювання та соціального планування. Для успішного досягнення поставленої мети необхідно застосовувати методи всіх трьох груп, компонуючи їх залежно від реальних обставин, конкретного завдання, наявності відповідних ресурсів тощо. Цей підхід до виділення груп методів управління використовують автори робіт з управління загальноосвітніми навчальними закладами. Збийте спантелику опозицію, нав'язавши опонентам проблеми, які забиратимуть більше їхнього часу. Вони виділяють такі групи методів: § організаційно-розпорядчі, § організаційно-педагогічні, § соціально-психологічні, § адміністративно-господарчі, або фінансово-господарчі, та економічні. Окрему групу становлять методи управління навчально-виховним персоналом. Так, організаційно-розпорядчіметоди управління включають підбір персоналу, визначення конкретних функцій діяльності кожного працівника, створення нормативних документів, встановлення способів взаємозв'язку в ієрархії та горизонтальних шарах управління тощо. Організаційно-педагогічніметоди управління охоплюють розробку єдиного режиму праці, формування організаційної структури шкільного колективу, організацію суспільно корисної праці, вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду тощо. Соціально-психологічніметоди передбачають використання соціально-ідеологічних методів, методів соціального регулювання та розвитку соціальної активності, формування сприятливого мікроклімату, соціального, матеріального, морального стимулювання тощо. Фінансово-господарчі та економічні методи— це створення і розвиток матеріально-технічної бази навчання, забезпечення ремонту, добудови приміщень, розподіл коштів між різними ділянками школи для регулювання динаміки її розвитку, поповнення фінансів за рахунок позабюджетних коштів тощо. 3. СИСТЕМА МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ (за В. М. Колпаковим) § Методи управління організацією. § Методи управління діяльністю. Читайте також:
|
||||||||
|