Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Класифікація методів педагогічного менеджменту згідно теоретичного та емпіричного підходів

Метод може розглядатися і на теоретичному, і на емпіричному рівнях.

Метод на теоретичному рівнірозглядається як проектування суб'єктом ідеального уявлення (моделі) його діяльності для досягнення мети.

Процес проектування передбачає наявність знань про мету і ре­зультатдіяльності (мету, яку можна виміряти), спосіб діяльності, за­соби, об'єкт управління.

На емпіричному рівніметоди управління — це конкретні засоби, прийоми, вибір яких також вимагає перелічених вище знань.

Ю.Конаржевський наголошує на тому, що функції управління, які об'єктивно виділені як складові змісту управлінського процесу, можуть розглядатися і як методи управління з точки зору способів, за допомо­гою яких цей процес здійснюється.

Відповідно до цього автори довідника адміністративного праців­ника розрізняють організаційні, економічні, соціально-психологічні методи і методи правового регулювання.

Основним призначенням організаційних методівє підтримка функціонування установи на відповідному рівні, запобігання дестабілізу­ючим впливам, усунення порушень. До цих методів належать дисци­плінарні, розпорядчі, стабілізаційні.

Економічні методивключають планування, госпрозрахунок, ма­теріальне стимулювання, використання фонду розвитку, розподіл ка­пітальних внесків тощо.

Соціально-психологічні методи— це методи формування колек­тиву, встановлення соціальних норм поведінки, вироблення управлін­ської культури і культури взаємовідносин, введення системи соціаль­ного регулювання та стимулювання тощо.

Загальний менеджмент пропонує три групи методів:

1. економічні,

2. організаційно-розпорядчі та

3. соціальні.

Серед економічних методіврозрізняють методи, зорієнтовані на економічні інтереси людей: централізоване планування, госпрозраху­нок, цільові комплексні програми, фінансування, кредитування, ціно­утворення, стимулювання.

Організаційно-розпорядчі методиє стрижнем управлінського впливу.Вони включають: організацію нових структур управління, ре­гламентацію діяльності, визначення оптимального співвідношення між різними методами і групами методів управління тощо.

Соціальні методискладаються з методів соціального прогнозуван­ня, соціального регулювання та соціального планування.

Для успішного досягнення поставленої мети необхідно застосову­вати методи всіх трьох груп, компонуючи їх залежно від реальних об­ставин, конкретного завдання, наявності відповідних ресурсів тощо.

Цей підхід до виділення груп методів управління використовують автори робіт з управління загальноосвітніми навчальними закладами.

Збийте спантелику опозицію, нав'язавши опо­нентам проблеми, які забиратимуть більше їхнього часу.

Вони виділяють такі групи методів:

§ організаційно-розпорядчі,

§ організа­ційно-педагогічні,

§ соціально-психологічні,

§ адміністративно-господар­чі, або фінансово-господарчі, та економічні.

Окрему групу становлять методи управління навчально-виховним персоналом.

Так, організаційно-розпорядчіметоди управління включають під­бір персоналу, визначення конкретних функцій діяльності кожного пра­цівника, створення нормативних документів, встановлення способів взаємозв'язку в ієрархії та горизонтальних шарах управління тощо.

Організаційно-педагогічніметоди управління охоплюють роз­робку єдиного режиму праці, формування організаційної структури шкільного колективу, організацію суспільно корисної праці, вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду тощо.

Соціально-психологічніметоди передбачають використання соці­ально-ідеологічних методів, методів соціального регулювання та роз­витку соціальної активності, формування сприятливого мікроклімату, соціального, матеріального, морального стимулювання тощо.

Фінансово-господарчі та економічні методи— це створення і роз­виток матеріально-технічної бази навчання, забезпечення ремонту, до­будови приміщень, розподіл коштів між різними ділянками школи для регулювання динаміки її розвитку, поповнення фінансів за рахунок по­забюджетних коштів тощо.

3. СИСТЕМА МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ (за В. М. Колпаковим)

§ Методи управління організацією.

§ Методи управління діяльністю.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. V. Класифікація рахунків
  5. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  8. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
  9. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  10. Аналіз методичних підходів до оцінки конкурентоспроможності фірми
  11. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  12. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ




Переглядів: 640

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Менеджмент, маркетинг и економика образования / Под ред.А.П.Егоршина. – Нижний Новгород:НИМБ, 2001. – 620 С. | Від чого залежить вибір методів управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.