![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Практикум за темоюВСТУП
Для ведення ефективної підприємницької діяльності в сучасних умовах необхідний відповідний інструментарій, тобто сукупність способів, методів, за допомогою яких можливо діяти на покупців та інших суб’єктів ринку для досягнення поставлених цілей. Таким інструментарієм є комплекс маркетингу, який розвиває стратегію підприємницького успіху завдяки орієнтації на знання ринку. Теорія загального маркетингу розглядає основні моменти концепції маркетингу, його еволюцію та понятійний апарат, розкриває роль товару, ціни, товаруху і просування в маркетинговій діяльності, вплив базових ринкових факторів. Зв’язок між маркетингом і загальним менеджментом розкриває маркетинговий менеджмент. Для висвітлення управлінського аспекту важливо зрозуміти відмінності між маркетингом і менеджментом. Тут треба зазначити, що в маркетингу об’єкт управління поза підприємством. Особливістю управлінських процесів менеджменту є персонал, ресурси, фінанси, тобто внутрішні процеси, а в маркетингу – споживач, його поведінка і готовність здійснити купівлю. Під терміном «маркетинговий менеджмент» розуміють маркетинг з акцентом на кібернетичний підхід до нього як системи управління. Він має два рівні. На першому рівні – це управління попитом, споживачем, відношенням і навіть потребами. На другому рівні – це управління параметрами комплексу маркетингу, власне параметрами продукту, товарорухом, ціною, просуванням. Маркетинг сам по собі – це своєрідна кантівська «річ у собі». Його активізація виводить процес пізнання на площину управління. З цих позицій маркетинговий менеджмент є доцільною діяльністю, що здійснюється з точки зору перетину попиту і пропозиції в напрямі виробництва продуктів і послуг на умовах вимог ринку. Маркетинговий менеджмент вивчає методи аналізування бізнес-середовища, методологію розроблення маркетингових стратегій, досліджує можливі підходи до маркетингових рішень. Він пов’язує концепцію сучасного маркетингу з принципами побудови системи менеджменту на підприємстві через тлумачення всіх аспектів на базі класичного менеджменту: методологія маркетингового менеджменту, маркетинговий аналіз і синтез, стратегічне і тактичне планування маркетингу, маркетинговий контроль. Зростання ролі маркетингового менеджменту і його поширення потребує звернення особливої уваги навчальних інституцій на формування у майбутніх менеджерів і маркетологів якостей «засновників» маркетингу в системі менеджменту підприємства. Уміння засновників маркетингу мають виявлятися насамперед у визначенні цілей підрозділу маркетингу, термінів і умов, за яких їх можна досягти. Менеджер-маркетолог повинен уміти виокремлювати частину своїх завдань, що вимагають виконання функцій маркетингового менеджменту. Вивченню дисципліни «Маркетинговий менеджмент» повинно передувати освоєння суміжних курсів – мікро- та макроекономіки, загальної теорії менеджменту і маркетингу, стратегічного менеджменту.
Тема 1. Методологія маркетингового менеджменту Кульгавий каліка, який іде по вірній дорозі, може обігнати рисака, що біжить по неправильному шляху Френсіс Бекон Верулемський (1561-1626р.р.) План 1.1 Сутність, мета і завдання маркетингового менеджменту. 1.2 Функція та технологія маркетингового менеджменту. 1.3 Концепції маркетингового менеджменту. 1.4 Тенденції та пріоритети розвитку маркетингового менеджменту.
1.1Сутність, мета і завдання маркетингового менеджменту
Запам’ятайте: Залежно від місця маркетингу в управлінській філософії та практиці підприємства виокремлюють управління маркетингом і маркетинговий менеджмент (рис. 1.1.).
Мета маркетингового менеджменту – дія на рівень, час і характер попиту для досягнення цілей підприємства.
Перша група
Друга група
1.2 Функції та технологія маркетингового менеджменту
Маркетинговий менеджмент реалізується через виконання таких основних функцій:
Рис. 1.1. Управління маркетингом і маркетингове управління
Запам’ятайте: Технологія управління маркетингом – логічна послідовність у досягненні підприємством поставлених цілей.
Етапи технології процесу управління маркетингом:
1.3 Концепція маркетингового менеджменту
Запам’ятайте: Концепція маркетингового менеджменту –це система цілей і методів управління, які покладені в основу роботи підприємства, орієнтована на певний спосіб діяльності на ринку і досягнення цілей підприємства.
Виокремлюють п’ять класичних концепцій маркетингу:
Характеристики виробничої концепції:
1. Зосередження зусиль підприємства на виробництво максимального обсягу товарів (послуг) з метою досягнення економії на масштабі виробництва, і як наслідок, можливості зниження собівартості та ціни. 2. Підвищення ефективності виробництва для зниження собівартості.
Характеристики продуктової концепції: 1. Концентрація зусиль підприємства на виробництві високоякісних товарів і послуг. 2. У розвитку товару підприємство зосереджує зусилля на функціональних особливостях, якості, новизні та репутації «найкращого» товару. Таке відбувається за умови незначної значущості ціни для споживача. 3. Концепція ефективна у випадку широкого розповсюдження товару (послуги) на ринку, а також при застосуванні стратегії «ніша якості» (робота на невеликій частці ринку).
Характеристики торговельної концепції:
1. Концентрація зусиль підприємства на стимулюванні бажання покупців придбати товар (послугу). 2. Зосередження зусиль на збуті товару (послуги), а не на задоволенні запитів споживачів. 3. Використання для досягнення заданого обсягу збуту цінових інструментів і різних методів просування.
Характеристики традиційної концепції: 1. Дослідження бажань і потреб покупців. 2. Виявлення ринкових сегментів, концентрація на яких надає сприятливі ділові можливості. 3. Планування основних виробничих і збутових функцій на основі ринкової інформації. 4. Забезпечення успішності функції збуту через продукування товарів (послуг), які мають високу імовірність купівлі на цільовому ринку.
Характеристики концепції соціально-етичного маркетингу: 1. Визначення нужд, потреб та інтересів цільових ринків і забезпечення максимальної задоволеності ефективнішими способами з одночасним збереженням і укріпленням добробуту споживачів і суспільства в цілому. 2. Концепція – наслідок розвитку бізнесу, так як актуалізується проблема його впливу на екологію, обмеженість природних ресурсів і питання розвитку соціальної сфери. 3. Еволюція концепції включає в сферу маркетингу різні групи людей, які зацікавлені і/або можуть впливати на підприємство, знижуючи імовірність соціальних конфліктів.
1.2 Тенденції та пріоритети розвитку маркетингового менеджменту
Сучасні проблеми маркетингового менеджменту: постійна потреба в удосконаленні товарів та послуг, їх інновації;
Тенденції розвитку маркетингового менеджменту:
Зміни в світовому маркетинговому середовищі:
; зростання очікувань споживачів;
Вплив бізнес-процесів на маркетинговий менеджмент: швидкість бізнес-процесів – поширення асортименту;
Нові пріоритети маркетингової функції:
Тести: Тест 1.1 Маркетинговий менеджмент – це: а) функціональна частина загальної системи управління підприємства; б) процес управління функціональними напрямами маркетингової діяльності; в) процес управління всіма сферами діяльності підприємства, підпорядкований вимогам, особливостям і тенденціям ринку; г) всі відповіді правильні. Тест 1.2 До етапів технології маркетингового менеджменту не відносять: а) вибір цільових ринків; б) розроблення маркетингової стратегії; в) контролювання маркетингової діяльності; г) правильна відповідь відсутня. Тест 1.3 Сучасні проблеми маркетингового менеджменту включають: а) освоєння нових сегментів ринку; б) покращання виразності брендів; в) пристосування до вимог державного регулювання; г) правильна відповідь відсутня. Тест 1.4 Диференціація послуг викликає: а) маркетинг tet-a-tet; б) високі стандарти; в) збільшення нематеріальних факторів; г) нові інформаційні системи.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|