МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Практикум за темоюВСТУП
Для ведення ефективної підприємницької діяльності в сучасних умовах необхідний відповідний інструментарій, тобто сукупність способів, методів, за допомогою яких можливо діяти на покупців та інших суб’єктів ринку для досягнення поставлених цілей. Таким інструментарієм є комплекс маркетингу, який розвиває стратегію підприємницького успіху завдяки орієнтації на знання ринку. Теорія загального маркетингу розглядає основні моменти концепції маркетингу, його еволюцію та понятійний апарат, розкриває роль товару, ціни, товаруху і просування в маркетинговій діяльності, вплив базових ринкових факторів. Зв’язок між маркетингом і загальним менеджментом розкриває маркетинговий менеджмент. Для висвітлення управлінського аспекту важливо зрозуміти відмінності між маркетингом і менеджментом. Тут треба зазначити, що в маркетингу об’єкт управління поза підприємством. Особливістю управлінських процесів менеджменту є персонал, ресурси, фінанси, тобто внутрішні процеси, а в маркетингу – споживач, його поведінка і готовність здійснити купівлю. Під терміном «маркетинговий менеджмент» розуміють маркетинг з акцентом на кібернетичний підхід до нього як системи управління. Він має два рівні. На першому рівні – це управління попитом, споживачем, відношенням і навіть потребами. На другому рівні – це управління параметрами комплексу маркетингу, власне параметрами продукту, товарорухом, ціною, просуванням. Маркетинг сам по собі – це своєрідна кантівська «річ у собі». Його активізація виводить процес пізнання на площину управління. З цих позицій маркетинговий менеджмент є доцільною діяльністю, що здійснюється з точки зору перетину попиту і пропозиції в напрямі виробництва продуктів і послуг на умовах вимог ринку. Маркетинговий менеджмент вивчає методи аналізування бізнес-середовища, методологію розроблення маркетингових стратегій, досліджує можливі підходи до маркетингових рішень. Він пов’язує концепцію сучасного маркетингу з принципами побудови системи менеджменту на підприємстві через тлумачення всіх аспектів на базі класичного менеджменту: методологія маркетингового менеджменту, маркетинговий аналіз і синтез, стратегічне і тактичне планування маркетингу, маркетинговий контроль. Зростання ролі маркетингового менеджменту і його поширення потребує звернення особливої уваги навчальних інституцій на формування у майбутніх менеджерів і маркетологів якостей «засновників» маркетингу в системі менеджменту підприємства. Уміння засновників маркетингу мають виявлятися насамперед у визначенні цілей підрозділу маркетингу, термінів і умов, за яких їх можна досягти. Менеджер-маркетолог повинен уміти виокремлювати частину своїх завдань, що вимагають виконання функцій маркетингового менеджменту. Вивченню дисципліни «Маркетинговий менеджмент» повинно передувати освоєння суміжних курсів – мікро- та макроекономіки, загальної теорії менеджменту і маркетингу, стратегічного менеджменту.
Тема 1. Методологія маркетингового менеджменту Кульгавий каліка, який іде по вірній дорозі, може обігнати рисака, що біжить по неправильному шляху Френсіс Бекон Верулемський (1561-1626р.р.) План 1.1 Сутність, мета і завдання маркетингового менеджменту. 1.2 Функція та технологія маркетингового менеджменту. 1.3 Концепції маркетингового менеджменту. 1.4 Тенденції та пріоритети розвитку маркетингового менеджменту.
1.1Сутність, мета і завдання маркетингового менеджменту
Запам’ятайте: Залежно від місця маркетингу в управлінській філософії та практиці підприємства виокремлюють управління маркетингом і маркетинговий менеджмент (рис. 1.1.).
Мета маркетингового менеджменту – дія на рівень, час і характер попиту для досягнення цілей підприємства.
Завдання маркетингового менеджменту: Перша група досягнення максимального рівня споживання; досягнення максимальної споживчої задоволеності; надання широкого вибору (пропозиції); покращання якості життя споживачів. Друга група досягнення запланованого розміру прибутку; зростання товарообігу чи активів; підвищення вартості капіталу тощо. 1.2 Функції та технологія маркетингового менеджменту
Маркетинговий менеджмент реалізується через виконання таких основних функцій:
Рис. 1.1. Управління маркетингом і маркетингове управління аналізування – вивчення маркетингового середовища, зокрема ринку та управлінських параметрів; планування – розроблення стратегії та програм маркетингової діяльності; організування – використання різних структур організаційної побудови маркетингу; встановлення етапів процесу управління маркетингом; розроблення методичного забезпечення функціонування маркетингу; мотивування – розроблення мотиваційної системи, за якою якість роботи працівників буде адекватною розробленому плану і делегованих обов’язків; контролювання – ситуаційний аналіз; контролінг маркетингу; аудит маркетингу. Запам’ятайте: Технологія управління маркетингом – логічна послідовність у досягненні підприємством поставлених цілей.
Етапи технології процесу управління маркетингом: визначення ринкових можливостей, що включає дослідження споживачів, стану попиту та пропозиції, кон’юнктури ринку, позиціонування підприємства та виявлення можливостей ринкової діяльності; вибір цільових ринків, а саме сегментація ринку, вибір оптимальних ринкових сегментів і позиціонування товарів (послуг) підприємства на них; розроблення маркетингової стратегії передбачає обґрунтування маркетингової стратегії та складання поточного плану маркетингу; формування маркетингових програм за системою 4«Р» і 7«Р»; реалізація маркетингових програм через організування та мотивування маркетингової діяльності; контролювання маркетингової діяльності, в тому числі маркетинговий контроль і аудит.
1.3 Концепція маркетингового менеджменту
Запам’ятайте: Концепція маркетингового менеджменту –це система цілей і методів управління, які покладені в основу роботи підприємства, орієнтована на певний спосіб діяльності на ринку і досягнення цілей підприємства.
Виокремлюють п’ять класичних концепцій маркетингу: виробнича або концепція удосконалення виробництва; продуктова або концепція удосконалення товару (послуги); торговельна або концепція інтенсифікації комерційних зусиль; традиційна або концепція маркетингу; концепція соціально-етичного маркетингу.
Характеристики виробничої концепції:
1. Зосередження зусиль підприємства на виробництво максимального обсягу товарів (послуг) з метою досягнення економії на масштабі виробництва, і як наслідок, можливості зниження собівартості та ціни. 2. Підвищення ефективності виробництва для зниження собівартості.
Характеристики продуктової концепції: 1. Концентрація зусиль підприємства на виробництві високоякісних товарів і послуг. 2. У розвитку товару підприємство зосереджує зусилля на функціональних особливостях, якості, новизні та репутації «найкращого» товару. Таке відбувається за умови незначної значущості ціни для споживача. 3. Концепція ефективна у випадку широкого розповсюдження товару (послуги) на ринку, а також при застосуванні стратегії «ніша якості» (робота на невеликій частці ринку).
Характеристики торговельної концепції:
1. Концентрація зусиль підприємства на стимулюванні бажання покупців придбати товар (послугу). 2. Зосередження зусиль на збуті товару (послуги), а не на задоволенні запитів споживачів. 3. Використання для досягнення заданого обсягу збуту цінових інструментів і різних методів просування.
Характеристики традиційної концепції: 1. Дослідження бажань і потреб покупців. 2. Виявлення ринкових сегментів, концентрація на яких надає сприятливі ділові можливості. 3. Планування основних виробничих і збутових функцій на основі ринкової інформації. 4. Забезпечення успішності функції збуту через продукування товарів (послуг), які мають високу імовірність купівлі на цільовому ринку.
Характеристики концепції соціально-етичного маркетингу: 1. Визначення нужд, потреб та інтересів цільових ринків і забезпечення максимальної задоволеності ефективнішими способами з одночасним збереженням і укріпленням добробуту споживачів і суспільства в цілому. 2. Концепція – наслідок розвитку бізнесу, так як актуалізується проблема його впливу на екологію, обмеженість природних ресурсів і питання розвитку соціальної сфери. 3. Еволюція концепції включає в сферу маркетингу різні групи людей, які зацікавлені і/або можуть впливати на підприємство, знижуючи імовірність соціальних конфліктів.
1.2 Тенденції та пріоритети розвитку маркетингового менеджменту
Сучасні проблеми маркетингового менеджменту: постійна потреба в удосконаленні товарів та послуг, їх інновації; ; освоєння нових сегментів ринку; ; підвищення віддачі від витрат на маркетинг; ; покращання виразності брендів; ; підвищення ефективності та форм просування; ; пристосування до вимог державного регулювання ; ; необхідність повного володіння маркетинговою інформацією.
Тенденції розвитку маркетингового менеджменту:
зростання нецінової конкуренції та значення сервісного обслуговування; ; швидка поява і розповсюдження інноваційних товарів і відсутність даних про їх виробників; ; зростання ролі каналів розповсюдження; ; підвищення ролі державного регулювання економіки у вирішенні соціальних проблем; ; посилення впливу рухів по захисту прав споживачів та оточуючого середовища; ; вплив європейської інтеграції та глобалізації економіки.
Зміни в світовому маркетинговому середовищі: створення мікроринків на основі нових інформаційних технологій; ; зростання очікувань споживачів; ; зростання ролі каналів розповсюдження; ; високі темпи зміни технологій; ; глобалізація загального попиту; ; зростання значення послуг; ; швидкий перехід товарів особливого попиту в категорію звичайних, стандартизованих; ; кризи торгових марок; ; створення нових обмежень.
Вплив бізнес-процесів на маркетинговий менеджмент: швидкість бізнес-процесів – поширення асортименту; ; кастомизація – маркетинг tet-a-tet; ; якість – високі стандарти; ; інформація – джерела, нові інформаційні системи; ; глобальне мислення – глобальні стратегії, нові ринки; ; диференціація послуг – збільшення нематеріальних факторів; ; партнерські відносини з покупцем; ; інновації – важливі стратегічні пріоритети; ; збільшення зацікавлених груп.
Нові пріоритети маркетингової функції:
орієнтований на ринок менеджмент; ; кастомізований маркетинг; ; “зелений” маркетинг; ; торговий маркетинг; ; орієнтація на конкуренцію; ; розроблення систем передбачення; ; глобальний маркетинг; ; відповідальний маркетинг.
Тести: Тест 1.1 Маркетинговий менеджмент – це: а) функціональна частина загальної системи управління підприємства; б) процес управління функціональними напрямами маркетингової діяльності; в) процес управління всіма сферами діяльності підприємства, підпорядкований вимогам, особливостям і тенденціям ринку; г) всі відповіді правильні. Тест 1.2 До етапів технології маркетингового менеджменту не відносять: а) вибір цільових ринків; б) розроблення маркетингової стратегії; в) контролювання маркетингової діяльності; г) правильна відповідь відсутня. Тест 1.3 Сучасні проблеми маркетингового менеджменту включають: а) освоєння нових сегментів ринку; б) покращання виразності брендів; в) пристосування до вимог державного регулювання; г) правильна відповідь відсутня. Тест 1.4 Диференціація послуг викликає: а) маркетинг tet-a-tet; б) високі стандарти; в) збільшення нематеріальних факторів; г) нові інформаційні системи.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|