МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методи арт-педагогіки.
Під методами в дидактиці розуміється «послідовне чергування способів взаємодії вчителя і учня, спрямованих на досягнення певної мети за допомогою опрацювання навчального матеріалу» (Ю. К. Бабанський). Дії ж, з яких складається метод, включають в себе певні операції, що повторюються в різних системах дій. Ці операції позначаються терміном «прийоми». Прийоми навчання - частина методу, засоби, за допомогою яких даний метод реалізується, працює. Як відомо, універсального методу не існує. Всі методи використовуються в певному поєднанні, композиції, яка в даній конкретній педагогічній ситуації може дати найбільший ефект і яка визначається педагогом з урахуванням цілого ряду факторів, у тому числі: цілей і завдань виховання, віку дітей, їх індивідуальних особливостей, рівня підготовки, змісту та специфіки навчального предмета, майстерності педагога та ін.
Методи підрозділяються на методи виховання і методи навчання. У арт-педагогіці вони спрямовані на: - Формування у дитини в розвитку естетичного ставлення до навколишнього середовища засобами різних видів мистецтва; - Формування основ художньої культури, морально-естетичних якостей особистості дітей; - Оволодіння дитиною певними художніми засобами вираження, властивими різним видам мистецтва, і відображення з їх допомогою своїх почуттів, свого ставлення до світу, своїх творчих задумів; - Забезпечення і задоволення особливих потреб у вихованні і навчанні осіб з відхиленнями засобами різних видів мистецтва; - Організацію корекційно-компенсуючої, корекційно-розвиваючої роботи з дітьми, заснованої на їх посильному участю в різноманітних видах і формах художньо-творчої діяльності (художньо-мовленнєвої, музичної, образотворчої, декоративно-прикладної, театралізованої).
Вибір методів і прийомів виховання і навчання в арт-педагогіці визначається: - Віковими та індивідуальними особливостями і можливостями дітей; - Їх інтересами і схильностями; - Рівнем підготовки; - Особливостями і ступенем відхилень у їхньому розвитку; - Цілями і завданнями художнього розвитку дітей; - Специфікою впливу кожного з видів мистецтва; - Формами організації художньої діяльності; - Обсягом та якістю художньої інформації; - Майстерністю педагога, рівнем володіння спеціальними педагогічними технологіями і технологіями художнього розвитку. Методи арт-педагогіки засновані на загальноприйнятих підходах до їх класифікації в дидактиці, в художній педагогіці і спеціальній педагогіці, що враховує необхідність підбору для кожної категорії учнів з особливими освітніми потребами такої композиції методів і прийомів, які б дали найбільший ефект. Таким чином, методи і прийоми художнього розвитку в артпедагогіке повинні органічно поєднуватися з методами та прийомами корекційно-педагогічної роботи. Це вимагає від педагогів дуже ретельного відбору методів в їх оптимальному поєднанні, з урахуванням конкретної ситуації. Відбір і композиція методів і прийомів навчання та виховання в артпедагогіке повинні, з одного боку, максимально сприяти художньо-естетичному розвитку (формування художньої культури, художньо-творчих здібностей, художньо-творчої діяльності), з іншого - відповідати особливим освітнім потребам учнів та специфіці корекційно -педагогічної роботи. Це значною мірою ускладнює роботу педагога, який повинен майстерно володіти технологією художньо-коррек-Ціон розвитку, і вимагає від нього досить високої кваліфікації, гарного знання основ артпедагогікі і спеціальної педагогіки (а також основ суміжних наук), постійного творчого пошуку, знання індивідуальних особливостей своїх вихованців, їхніх інтересів, схильностей, розуміння структури наявного порушення в розвитку і володіння способами корекції за допомогою різних видів мистецтва. Відбір і композиція методів в артпедагогіке дуже тісно пов'язані з віковими та індивідуальними особливостями дітей з відхиленнями в розвитку і в основному визначаються ступенем вираженості порушення розвитку (Н. М. Назарова). Враховуючи своєрідність педагогічної роботи з дітьми з порушеннями в розвитку, акцент в угрупованні методів навчання і виховання необхідно зробити на тих, які прийняті як у загальній дидактиці, так і в спеціальній педагогіці. Проте всі вони залежать від специфіки впливу різних видів мистецтва.
Читайте також:
|
||||||||
|