Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи арт-педагогіки.

 

Під методами в дидактиці розуміється «послідовне чергування способів взаємодії вчителя і учня, спрямованих на досягнення певної мети за допомогою опрацювання навчального матеріалу» (Ю. К. Бабанський).

Дії ж, з яких складається метод, включають в себе певні операції, що повторюються в різних системах дій. Ці операції позначаються терміном «прийоми». Прийоми навчання - частина методу, засоби, за допомогою яких даний метод реалізується, працює.

Як відомо, універсального методу не існує. Всі методи використовуються в певному поєднанні, композиції, яка в даній конкретній педагогічній ситуації може дати найбільший ефект і яка визначається педагогом з урахуванням цілого ряду факторів, у тому числі: цілей і завдань виховання, віку дітей, їх індивідуальних особливостей, рівня підготовки, змісту та специфіки навчального предмета, майстерності педагога та ін.

 

Методи підрозділяються на методи виховання і методи навчання. У арт-педагогіці вони спрямовані на:

- Формування у дитини в розвитку естетичного ставлення до навколишнього середовища засобами різних видів мистецтва;

- Формування основ художньої культури, морально-естетичних якостей особистості дітей;

- Оволодіння дитиною певними художніми засобами вираження, властивими різним видам мистецтва, і відображення з їх допомогою своїх почуттів, свого ставлення до світу, своїх творчих задумів;

- Забезпечення і задоволення особливих потреб у вихованні і навчанні осіб з відхиленнями засобами різних видів мистецтва;

- Організацію корекційно-компенсуючої, корекційно-розвиваючої роботи з дітьми, заснованої на їх посильному участю в різноманітних видах і формах художньо-творчої діяльності (художньо-мовленнєвої, музичної, образотворчої, декоративно-прикладної, театралізованої).

 

Вибір методів і прийомів виховання і навчання в арт-педагогіці визначається:

- Віковими та індивідуальними особливостями і можливостями дітей;

- Їх інтересами і схильностями;

- Рівнем підготовки;

- Особливостями і ступенем відхилень у їхньому розвитку;

- Цілями і завданнями художнього розвитку дітей;

- Специфікою впливу кожного з видів мистецтва;

- Формами організації художньої діяльності;

- Обсягом та якістю художньої інформації;

- Майстерністю педагога, рівнем володіння спеціальними педагогічними технологіями і технологіями художнього розвитку.

Методи арт-педагогіки засновані на загальноприйнятих підходах до їх класифікації в дидактиці, в художній педагогіці і спеціальній педагогіці, що враховує необхідність підбору для кожної категорії учнів з особливими освітніми потребами такої композиції методів і прийомів, які б дали найбільший ефект.

Таким чином, методи і прийоми художнього розвитку в артпедагогіке повинні органічно поєднуватися з методами та прийомами корекційно-педагогічної роботи. Це вимагає від педагогів дуже ретельного відбору методів в їх оптимальному поєднанні, з урахуванням конкретної ситуації.

Відбір і композиція методів і прийомів навчання та виховання в артпедагогіке повинні, з одного боку, максимально сприяти художньо-естетичному розвитку (формування художньої культури, художньо-творчих здібностей, художньо-творчої діяльності), з іншого - відповідати особливим освітнім потребам учнів та специфіці корекційно -педагогічної роботи.

Це значною мірою ускладнює роботу педагога, який повинен майстерно володіти технологією художньо-коррек-Ціон розвитку, і вимагає від нього досить високої кваліфікації, гарного знання основ артпедагогікі і спеціальної педагогіки (а також основ суміжних наук), постійного творчого пошуку, знання індивідуальних особливостей своїх вихованців, їхніх інтересів, схильностей, розуміння структури наявного порушення в розвитку і володіння способами корекції за допомогою різних видів мистецтва.

Відбір і композиція методів в артпедагогіке дуже тісно пов'язані з віковими та індивідуальними особливостями дітей з відхиленнями в розвитку і в основному визначаються ступенем вираженості порушення розвитку (Н. М. Назарова).

Враховуючи своєрідність педагогічної роботи з дітьми з порушеннями в розвитку, акцент в угрупованні методів навчання і виховання необхідно зробити на тих, які прийняті як у загальній дидактиці, так і в спеціальній педагогіці. Проте всі вони залежать від специфіки впливу різних видів мистецтва.

 


Читайте також:

  1. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  2. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  3. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  4. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  5. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  6. Адміністративні методи управління
  7. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  8. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  9. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  10. Аерометоди
  11. Активні групові методи
  12. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування




Переглядів: 1313

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи художньо-естетичного розвитку | Методи навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.