МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Комунікаційний процес в міжнародних корпораціях
Проблема ефективних комунікацій в міжнародних корпораціях – один з найважливіших аспектів їхньої діяльності, комунікаційні процеси охоплюють обмін усіх різновидів повідомлень на всіх рівнях діяльності МНК. Керівники закордонних відділень компаній повинні добре володіти системою комунікацій, щоб забезпечити повне розуміння всіх інформаційних потоків, що циркулюють між головним офісом і його філіями. Це дуже непросто з урахуванням вартості телефонних розмов і факсів, різниці часових поясів і повільної доставки кореспонденції. Комунікації в міжнародній корпорації – це процес зв’язку окремих структурних одиниць міжнародної корпорації. Формальнікомунікації в міжнародній корпорації - це процес зв’язку структурних одиниць міжнародної корпорації засобами, які передбачені організаційною структурою. Формальні комунікації в МНК можуть бути за спадним і за висхідним напрямками. Спадні комунікації в міжнародній корпорації - це процес зв’язку окремих структурних одиниць міжнародної корпорації з вищого рівня управління до нижчого (накази, інструкції тощо). Висхідні комунікації в міжнародних корпораціях - це процес зв’язку окремих структурних одиниць міжнародної корпорації з нижчого рівня управління до вищого (звіти, потреби, проблеми). Штаб-квартира МНК потребує своєчасного надходження звітів від усіх операційних підрозділів, для того щоб можна було належним чином розподіляти ресурси, коригувати плани і винагороджувати працівників. По-перше, рішення з використання капіталу, кадрів і технології приймаються майже безупинно; тому періодичність надходження звітів повинна бути високою, і вони мають відображати ситуацію, щоб ресурси використовувалися якнайкраще. По-друге, плани необхідно поновлювати, щоб зробити їх більш реалістичними і підвищити можливість досягнення встановлених цілей. Зворотний зв'язок з повідомленням про результати й описом умов, що можуть на них впливати є важливим для розробки коригуючих кроків у формі нової стратегії досягнення поставлених цілей або у формі коригування самих цілей. Нарешті, звіти необхідні для оцінювання ефективності дій співробітників різноманітних операційних підрозділів компанії. Майже усі МНК використовують системи звітності філій, затверджені в країні базування. Основне призначення систем звітності в МНК - забезпечення адекватної прибутковості шляхом виявлення відхилень від плану, що повинно сприяти виявленню сфер виникнення проблем. Об'єктом уваги при цьому можуть бути поточні або перспективні показники, що дозволяють коригувати уявлення про стратегічно важливі частини організації. Особливе значення надається оцінці роботи філії, хоча прибутковість закордонного підрозділу є однією з найважливіших складових оцінок ефективності діяльності керівника. Неформальнікомунікації в міжнародній корпорації - це процес зв’язку структурних одиниць міжнародної корпорації неформальними, не передбаченими організаційною структурою засобами. При здійсненні комунікацій неформальними засобами важливим чинником є активне володіння мовою, якою розмовляють в країні, де знаходиться менеджер, що може не тільки допомогти адаптуватися в чужій країні, а також бути прихильно сприйнятим її населенням. Проте навіть якщо керівники вільно розмовляють спільною для всіх мовою, при проведенні серйозних обговорень, таких, наприклад, як переговори з офіційними представниками уряду, вони мають залучати кваліфікованих перекладачів. Зв'язки між керівниками, що говорять різними мовами, ще більш ускладнені. Листи і повідомлення, директивні документи й інструкції перекласти можна, але це потребує часу і витрат. За відсутності перекладу повідомлення може бути зрозумілим і закордонним відділенням, але процес зрозуміння буде більш тривалим, тому що на нерідній мові люди читають значно повільніше. Аналогічним чином, саме через труднощі в передачі інформації, менеджери за кордоном часто змушені прикладати більше зусиль для одержання адекватної якості роботи, ніж у себе в країні. Батьківська компанія часто не помічає ці чинники, що знижують ефективність, а відповідальність за них покладається на керівництво закордонної філії. Оскільки розходження в культурі також залишають свій відбиток на змісті і сприйнятті того, що передається і приймається в офіційній інформації, керівники національних компаній можуть помилково вважати, що іноземці сприйматимуть прийняття рішень і стилі управління так само, як їхні співвітчизники. Проте, коли люди різних національностей збираються разом, як наприклад, у колективі, що працює за якимось проектом, ця проблема стає особливо суттєвою. Деякі з цих розходжень можна зменшити, формуючи єдину корпоративну культуру. Але такий засіб виявиться неефективним у тих випадках, коли керівники працюють із багатонаціональним персоналом підприємств, кількість яких усе збільшується і до яких входять не тільки люди різних національностей, але й різні фірми, що особливо характерно для спільних підприємств і ліцензійних угод. Зовнішні комунікації в міжнародній корпорації - це процес зв’язку за межами міжнародної корпорації. Це комунікаційні зв’язки шляхом надання до засобів масової інформації пресрелізів, виступів організаційного представника МНК на пресконференціях, видань інформаційних бюлетенів тощо. Внутрішні комунікації в міжнародній корпорації - це процес зв’язку у межах міжнародної корпорації. В результаті появи нових технологій, падіння цін на техніку та телекомунікаційне обладнання, постійного поширення можливостей офісного обладнання відкрилися нові можливості забезпечення комунікаційних процесів міжнародних корпорацій. Класичні засоби зв’язку – телефон, факс, модем отримали нові напрямки застосування, що поширюють коло їх функціонального призначення. Новітні технології зробили значний вплив і на стиль роботи МНК, докорінно змінивши основні потоки інформації, що призвело до зміни структури компанії. Як наслідок – МНК почали реорганізовувати свій робочий процес. Реорганізація (реінжинірінг) МНК– це процес кардинальних змін основних процедур ведення бізнесу з метою більш ефективного використання людей, техніки та інформаційних ресурсів МНК. Телефонний зв’язок використовується при формальних і неформальних спадних комунікаціях, а також при здійсненні внутрішніх комунікацій, горизонтальних або діагональних типів. Транкінговий телефонний зв’язок призначений для корпоративного горизонтального зв’язку. Факс дає можливості обміну документацією при формальних комунікаціях усіх типів. Мобільний зв’язок застосовується частіше при здійсненні внутрішніх комунікацій, горизонтальних або діагональних типів, що залежить від обмежень географічного характеру, перепон на місцевості, рівня впевненого сигналу тощо. Система супутникового зв’язку дозволяє організувати через супутник та наземні станції комунікації горизонтальних або діагональних типів, спадні формальні та неформальні комунікації. Сфера застосування пейджингового зв’язку у МНК більш вузька й охоплює частіше неформальні (рекламна, обслуговування тощо) швидкі повідомлення. Глобальні комп’ютерні мережі (Іnternet) надають можливості зв’язку в режимі on-line (режимі реального часу) при усіх типах комунікацій, електронна пошта прискорює документообіг у формальних комунікаціях та знищує бар’єри при неформальних, тощо. Локальні комп’ютерні мережі являють собою невеликі телекомунікаційні мережі для поєднання комп’ютерів, що знаходяться на незначної відстані та використовуються частіше при внутрішніх формальних комунікаціях горизонтальних або діагональних типів. Інтрамережа (Intranet) призначена для структурування та розповсюдження інформації та виконання електронних трансакцій в межах структурної одиниці МНК засобами Інтернет – технологій (веб – сторінки, браузери, електронна пошта, групи новин, списки розсилки – але тільки в межах компанії). Екстра мережа (Extranet) дозволяє поширити корпоративні інтрамережі, засновані на веб – технологіях, для полегшення зовнішніх комунікацій МНК, підвищення швидкості та ефективності ділових зв’язків. З поширенням мереж телекомунікацій і комп'ютерного зв'язку керівники філій, розташованих у різних країнах світу, одержують можливість обмінюватися інформацією практично без зволікання. З одного боку, це дає змогу здійснити більш повну централізацію, оскільки можна досліджувати в режимі реального часу наслідки застосування того або іншого варіанта глобальної політики. З іншого боку, керівники філій можуть стати більш автономними, одержуючи у своє розпорядження необхідну інформацію. Комунікаційні мережі міжнародних корпорацій – це сукупність засобів постійного зв’язку на основі створених та функціонуючих інформаційних каналів. Інформаційна система як складова частина системи комунікацій містить дані, які необхідні МНК для планування, контролю, оцінки та координації своєї виробничої діяльності, включаючи операції за кордоном. Інформаційна система МНК - це обладнання і процедури збору, обробки і передачі адекватної, своєчасної і достовірної інформації для планування, контролю, оцінки та координації виробничої діяльності МНК, включаючи операції за кордоном. Потреба у обліковій інформації суттєво відрізняється не лише в різних країнах, а навіть між штаб-квартирою МНК і її закордонними дочірніми компаніями. Головним завданням вищої управлінської ланки МНК є забезпечення її економічного процвітання на міжнародному рівні, яке полягає в неухильному зростанні прибутку. Цю задачу розв'язати набагато важче, ніж її сформулювати. У різних країнах до цього підходять по-різному. Інформація, призначена для зовнішніх, стосовно МНК споживачів (акціонери, кредитори, наймані працівники, клієнти), значною мірою надається у вигляді річних звітів фірми. Тому надалі розглянемо інформаційні потреби внутрішніх користувачів - управлінського персоналу МНК. Управлінська ланка використовує внутрішню інформацію для планування, контролю та аналізу як у короткострокових, так і в довгострокових цілях. Наприклад, короткострокові (поточні) кошториси складаються на наступний рік і в подальшому використовуються для контролю й оцінки ефективності управління виробничою одиницею (філією компанії, розташованою за кордоном). Довгострокове планування охоплює, як правило, п'ятирічний період, при цьому процес складання наступного річного плану є складовою стратегічного курсу МНК і її дочірніх компаній. Для пошуку і прийняття управлінського рішення керівництву всіх рівнів необхідна деталізована формалізована інформація. Незалежно від способу організації інформаційної системи в МНК мають враховуватися й відображатися всі економічні та політичні зміни, законодавчі обмеження, культурні відмінності й соціологічні особливості країни, в якій корпорація здійснює свою діяльність. Ця інформація надходить від керівників закордонних філій і являє собою огляд можливих змін валютного курсу найближчим часом, політичної ситуації і навіть змін купівельних симпатій та можливостей різних молодіжних угруповань. Такі зовнішні чинники можуть не враховуватись при проектуванні інформаційної системи для компанії, яка не веде операцій на зовнішньому ринку, але для МНК вони винятково важливі при прийнятті управлінських рішень. Дані, що обробляються в інформаційній системі МНК, надходять до неї з різних внутрішніх і зовнішніх джерел і використовуються керівниками всіх рівнів для прийняття рішень, що можуть вплинути на ефективність операцій як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку. Ця інформація корисна не лише для управлінської ланки, яка знаходиться в штаб-квартирі МНК. Вона дає змогу МНК впливати на економічне середовище, в якому функціонує її закордонна філія, допомагаючи останній підвищити ефективність своєї діяльності. Аналітичні можливості інформаційної системи МНК дуже великі, оскільки до неї надходять дані від усіх дочірніх компаній і в різних видах. Крім того, система повинна постійно адаптуватися до запитів користувачів, своєчасно реагувати на можливі зміни економічної ситуації, в якій працює МНК. Обсяг і якість інформації, яка надається управлінській ланці, повинні максимальною мірою сприяти досягненню коротко - і довгострокових цілей МНК і її дочірніх компаній. Протягом багатьох років у компаніях США дані, які стосуються операцій як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку, відображалися в рамках однієї облікової інформаційної системи. Причин тому було декілька. По-перше, експорт уже готової облікової інформаційної системи для її використання в закордонній філії корпорації набагато дешевший, ніж проектування нової системи. По-друге, виходячи з цілей контролю, бухгалтерії штаб-квартири МНК звіти від внутрішніх і закордонних компаній зручніше одержувати за однаковими формами. По-третє, вище керівництво МНК, як правило, ознайомлене з принципами побудови внутрішньої облікової системи, тому її використанню за кордоном віддається перевага. Водночас застосування одноманітної системи для контролю діяльності закордонних дочірніх компаній нерідко виявляється неефективним. Річ у тім, що облікова система повинна проектуватись і функціонувати під впливом цілої низки зовнішніх чинників (політичних, економічних, соціальних, культурних і правових), які мають національні особливості. Простий експорт облікової системи не дає змоги врахувати ці чинники в повному обсязі й часто призводить до негативних наслідків. Чотири основні функції фінансового контролю - вимірювання, комунікація, оцінювання та мотивація - мають враховувати особливості оточуючого соціально-економічного середовища будь-якої країни. На рис.6 показано взаємодію функцій фінансового контролю і чинників зовнішнього середовища. Ці самі функції властиві також іншим системам контролю, які застосовуються в МНК, у тому числі системам контролю виробництва і маркетингу. Для оцінки діяльності закордонних філій такої МНК потрібні інші критерії, оскільки максимізація чистого прибутку в доларах США не є їхньою метою. Закордонні підрозділи повинні оцінюватись насамперед, як надійні та ефективні постачальники. Для того щоб зробити таку оцінку, штаб-квартирі корпорації потрібна принципово інша інформація про свої закордонні компанії, ніж про підрозділи, які функціонують у США. Ще раз нагадаємо, що головною метою облікової інформаційної системи є надання інформації, яка необхідна для планування, контролю та оцінки діяльності фірми. Мультинаціональні корпорації можуть мати різну організаційну структуру управління, склад і спосіб взаємодії виробничих підрозділів. Інформація, необхідна для такого виробничого підрозділу, визначається цільовою функцією. Тому розробник облікової інформаційної системи для конкретної МНК повинен чітко уявляти собі характер її діяльності, особливості її організаційної структури, міру централізації (децентралізації), рівень повноважень керівників різного рангу, інформаційні потреби кожного з них для прийняття виважених управлінських рішень. Розмір фірми, масштаби її господарської діяльності - цеще один із чинників, що визначає потреби в інформації. Для управління великою компанією, яка має складну організаційну структуру, необхідна більш різноманітна інформація, ніж для невеликої за обсягом і сферою діяльності фірми. Масштаб діяльності компанії безпосередньо пов'язаний з числом рівнів, на яких приймаються управлінські рішення. Залежно від прийнятої в компанії організації та філософії управління кожному рівню властива своя міра відповідальності й компетентності при вирішенні управлінських питань. Тому інформаційна система має забезпечувати всі рівні управління інформацією, яка різниться мірою деталізації, періодичністю надання, зорієнтованістю на ті чи інші аспекти діяльності. Наприклад, великі МНК нерідко більш централізовані - в цьому разі вище керівництво в штаб-квартирі МНК віддає перевагу більш жорсткому контролю дій апарату управління підрозділів фірми. Навпаки, невеликі компанії можуть надавати більшу свободу дій своїм закордонним філіям; отже, інформація, необхідна для прийняття управлінського рішення, акумулюється на більш низькому рівні. Розмір і організаційна структура компанії можуть також впливати на технологію проходження інформації від закордонної дочірньої компанії в штаб-квартиру МНК. Наприклад, якщо у великій МНК створено самостійний підрозділ із закордонних операцій, то інформація від компаній, які функціонують у Європі, спочатку надається керівництву європейського відділення, а потім керівництву підрозділу. Отже, кожний із зазначених чинників має бути врахований при розробці формаційної системи, яка б гарантувала в майбутньому якісне інформаційне забезпечення стратегічного планування, контролю й аналізу діяльності МНК. Для того, щоб витягти максимум вигоди з наявного в розпорядженні фірми апаратного, програмного і мережного забезпечення необхідно зробити відповідну модернізацію організації і технології бізнес-процесів з урахуванням нових швидкостей одержання, обробки, аналізу інформації, збільшення її обсягу і розширення масштабів напрямків використання. Фірми, що зуміють вчасно перебудуватися, будуть тримати руку на пульсі часу і, як наслідок, мати значні конкурентні переваги. Розвиток інформаційних систем пов'язаний з удосконаленням їх математичного і технічного забезпечення. Такі методи, як статистичний аналіз, лінійне програмування, регресивний аналіз значно підвищують ефективність використання інформації. Коли корпорація здійснює свою діяльність в різних регіонах світу, територіальна віддаленість джерел інформації, як правило, впливає на її своєчасність, якість і вірогідність. Тому застосування комп'ютерів і електронних комунікаційдозволяє мати більш якісну інформаційну систему, яка забезпечить функціонування систем прийняття рішень значно вищого рівня. Нові можливості електронних бізнес-відносин із постачальниками і клієнтами дали поштовх до розширення бізнесу багатьох відомих компаній: Mark & Spenser, Coca-Cola, Procter & Gamble. Нова електронна інфраструктура дала можливості для багатобічного аналізу поведінки покупців з урахуванням навіть прогнозу погоди. Керівництво корпорації General Electric розширило коло використання комп’ютерних технологій до поняття “єдиного інформаційного простору” для сумісного ведення бізнесу та ділового обміну інформацією у реальному режимі часу. З цією ціллю було створено Екстрамережу – особистий вузол Інтернету, який можуть використовувати кілька компаній в захищеному режимі (у 2001 році таким чином здійснювалося 14% закупівель).
Читайте також:
|
||||||||
|