Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Форми і методи професійної орієнтації, що активізують діяльність учнів по підготовці до вибору професії

До основних форм і методів профорієнтаційної роботи з організації цілеспрямованої діяльності учнів по підготовці їх до свідомого вибору професії відносяться: індивідуальні завдання, конкурси на звання "Кращий за професією", вечори техніки, тижні техніки та праці, підготовка рефератів, альбомів, фотомонтажів про професії, участь школярів у трудових об'єднаннях, гуртках по інтересах та ін.

Індивідуальні завдання учням дають вчителі для поглиблення знань по окремих питаннях з метою підвищення їхньої зацікавленості у визначених областях знань, розширення представлень про можливості використання своїх схильностей і здібностей. При цьому викладач враховує особливості інтересів і захоплень учня. Система індивідуальних завдань особливо виправдана в процесі технічної творчості. В організації цієї роботи важливо, щоб учні були переконані у своїх можливостях виконати завдання, удосконалювати знання й уміння в даній області.

Для поглиблення вивчення професії вчитель доручає учнем готувати реферати, альбоми, фотомонтажі, слайди про професії. Така робота сприяє розширенню знань про професії, тому що школярам самим доводиться підбирати необхідні матеріали, вивчати досвід роботи кращих працівників. Учитель допомагає учням у складанні плану підготовки реферату, що може включати: значення професії, види виконуваних робіт, умови праці; вимоги професії до особистості (стану здоров'я, психофізіологічних особливостей, знанням, умінням і навичкам), шляхи освоєння професії, оплата праці, можливості професійного росту.

Вечори техніки можуть бути декількох видів:

- вечори, ціль яких розширити і поглибити знання та уміння учнів, отримані на уроках фізики, хімії і трудового навчання (тематика вечорів відповідає змісту навчальної програми, у їхній зміст включають повідомлення з історії техніки, розповіді про сучасні досягнення, конкурси, рішення технічних задач);

- вечори, проведені з метою розвитку інтересу до техніки, розширення політехнічного кругозору;

- вечори, на яких учні знайомляться з визначеною областю техніки, її історією, досягненнями.

Клуби майбутніх фахівців - одна з цікавих форм з активізації діяльності учнів у підготовці до вибору професії. Їхня робота повинна бути організована так, щоб кожен учень одержав визначені відомості про професії, зіштовхнувся з цікавою, новою і незвичайною для нього працею у виробничих умовах, шкільних майстернях, на пришкільних ділянках.

Гуртки технічної творчості також здатні надати значну допомогу учням у виборі професії. У процесі ознайомлення учнів з визначеними професіями в гуртках технічної творчості створюється можливість орієнтування їх на оволодіння навичками, розвитку трудової і пізнавальної активності та самостійності. Досягається це завдяки організації занять відповідно до інтересів, бажань самих учнів.

 


Читайте також:

  1. E) теорія раціонального вибору.
  2. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  3. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  4. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  5. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  6. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  7. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  8. Автоматизовані форми та системи обліку.
  9. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  10. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  11. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  12. Адвокатська діяльність




Переглядів: 726

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Застосування моноклональних антитіл | Методи вивчення особистості школярів з метою профорієнтації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.