Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Групи крові. Система АВО

Тромбоцити,кількість,функції

Тромбоцити - це кров'яні пластинки, вони утворюються із гігантських клітин червоного кісткового мозку – мегакаріоцитів, які розпадаються ще в кістковому мозку на 3000 – 4000 невеликих осколків – кров’яних пластинок.В крові тромбоцити мають овальну або круглу форму, дрібні, діаметр 2-3 мкм. Ядра тромбоцити не мають, мають гранули (до 200) ,наповнених тромбоцитарними факторами. В нормі у здорової людини кількість тромбоцитів 180 - 320 х109в л крові.

Збільшення числа тромбоцитів називається тромбоцитоз, а зменшення тромбоцитопенія.

Число тромбоцитів змінюється при стресі, фізичному навантаженні, після їжі, але рідко виходить за межі норми у здорової людини.В крові тромбоцити знаходяться в неактивному стані, активація їх наступає в результаті контакту з ушкодженою поверхнею судин, при цьому у тромбоцита з'являються відростки, які перебільшують його діаметр в 5 - 10 разів, тромбоцит має скоротливий апарат.

Особливість тромбоцитів в тому, що вони здатні прилипати (адгезія) до чужорідної поверхні і злипатися між собою (агрегація). Активовані тромбоцити виділяють ряд речовин, які необхідні для гемостазу - це тромбоцитарні фактори згортання. В гранулах тромбоцитів є фактор росту, який виконує трофічну функцію, внаслідок чого стінки капілярів стають більш міцними.

Значення тромбоцитів:

-участь у згортанні крові;

-захист організму від чужорідних агентів: здатність до фагоцитозу, тромбоцити є джерелом лізоциму, що руйнує мембрану бактерій;

-ангіотрофічна функція.

 

Вчення про групи крові виникло у зв’язку з потребами клінічної медицини.

В 1901р. К. Ланштейнер відкрив групи крові, довів, що плазма (сироватка) здатна склеювати еритроцити інших людей. Це явище називається аглютинація. На мембрані еритроцитів, фіксовані антигени які називають аглютиногени їх відомо >400, але найчастіше зустрічаються А, В, Н., є різновидності аглютиногена А:А1і А2

В плазмі крові до англютиногену А і В є природні антитіла, які називають аглютиніни і позначають їх β і α, до Н антигену немає аглютиніну.

В крові однієї людини не може бути однойменних аглютиногенів і аглютинінів, бо відбудиться аглютинація еритроцитів, з послідуючим гемолізом їх.

Можливі тільки 4 комбінації, при яких не зустрічаються однойменні аглютиногени і аглютиніни: І – αβ, ІІ – Аβ, ІІІ – Вα, ІV – АВ.Виділяють біля 20 групових систем крові. З них дві системи є основними (система АВ0 та резус), інші системи не основні.

В крові виділяють групові системи за наявністю або відсутністю:

1) аглютиногенів ,які знаходяться в оболонці еритроцитів;

2) аглютинінів, які знаходяться в плазмі крові;

3а поваги до першовідкривача аглютиногенів Ланштейнера, в сучасній назві системи залишили “О” – антиген замість “Н”, називають систему АВО або АВН.

Група крові Наявність аглютиногенів Наявність аглютинінів
I α та β
II А β
III В α
IV А, В відсутні

 

 

О(І) – 33,5%

А(ІІ) – 27,5%

В(ІІІ) – 21%

АВ(ІV) – 8%

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 1563

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика окремих видів лейкоцитів | Визначення груп крові. Сумісність крові.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.