МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||
Загальна характеристика методів і методики розробки стратегії фірми.Тема 15. МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ РЕЗЕРВІВ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО ПОТЕНЦІАЛУ. 15.1. Загальна характеристика методів і методики визначення резервів розвитку підприємства та його потенціалу. 15.2. матричні методи визначення стратегічного становища підприємства і оцінка стратегічних альтернатив за його СЗГ. 15.3. методи комплексного стратегічного аналізу: SWOT і SPACE. При формуванні стратегічних альтернатив і виборі конкретної стратегії розвитку підприємства, залежно від рівня і характеру агрегації та інтегрованості підприємства, використовують: - формальні моделі дослідження певного виду діяльності (бізнесу) підприємства; - матричні (портфельні) методи (методи портфельного аналізу підприємства в цілому). Загальний алгоритм методики вироблення стратегії підприємстванаступний: 1. Здійснюється діагностика зовнішнього і внутрішнього середовища підприємства. 2. Розробляються стратегічні альтернативи на основі конкретного виду моделі. 3. Допрацьовуються і узгоджуються стратегічні альтернативи з цілями підприємства і обирається стратегія його розвитку. Основними методами, які використовують для діагностики і стратегічного аналізу окремого бізнесу підприємства (бізнес-рівень) або вузькоспеціалізованої фірми - підприємства, є так звані формальні моделі: накопиченого досвіду; життєвого циклу продукту; життєвого циклу технологій; продукт-ринок тощо. 1. Модель накопиченого досвідудає можливість порівняти витрати конкурентів, які діють на одному і тому ж ринку, і виявити необхідність зміни стратегії. В стратегічному управлінні модель накопиченого досвіду використовується для формування стратегії в напрямку мінімізації витрат,суть якої - більша частка підприємства в певному секторі економіки обумовлює більший сумарний накопичений обсяг виробництва і відтак нижчі питомі витрати на одиницю продукції. 2. Модель життєвого циклу продукту, попиту- ЖЦП, дозволяє сформувати на підприємстві стратегію в сфері "продукт-ринок". Життєвий цикл продукту охоплює 5 стадій (дослідження (виникнення), введення на ринок, зростання, насичення, падіння), які відкладаються на осі абсцис - часу, а вісь ординат відображає обсяг реалізації (прибутку). На основі моделі ЖЦП здійснюють плануваннявиробництва сукупності продуктів, які знаходяться на різних стадіях ЖЦП, і формують стратегії щодо різних продуктів на окремих стадіях життєвого циклу, дозволяє краще планувати затрати і прибутки фірми, оцінювати інвестиції і затрати по НДДКР. 3. Модель життєвого циклу технологій як і ЖЦП, основана на концепції життєвого циклу. Можливість оцінити рівень розвитку технології і результатів її використання і відтак оптимально розподілити кошти і вкладати їх в передові і перспективні технології виробництва, що дозволить підприємству в майбутньому зберегти конкурентні переваги. 4. Модель продукт-ринокоснована на використанні матриці, яку запропонував І. Ансофф (табл. 15 1). Таблиця 15.1 Таблиця 10.1 Матриця продукт - ринок
5. Модель М. Портера, в основі якої лежить матриця конкурентної переваги, подано на рис. 15.1. Згідно з моделлю М. Портера, існують три базові конкурентні стратегії: - лідерства у витратах; - диференціації; - спеціалізації. При діагностиці і стратегічному аналізі агрегованих та диверсифікованих фірм використовують, зазвичай, так звані "матричні методи" ("портфельні" методи). Ці методи по суті є простою формою оцінки різноманітних сфер (видів) діяльності фірми (означених як стратегічні економічні елементи - СЕЕ або стратегічні зони господарювання - СЗГ). В якості сфери діяльності приймається один елемент з співвідношення структур "продукт-ринок". Матричні методи використовують у двох випадках: 1 при діагностиці становища даного підприємства на ринку по відношенню до його конкурентів; 2 при діагностиці асортиментної структури продукції підприємства по відношенню до ситуації на ринку. Матричний метод підходить, в основному, для фірм (підприємств) з диверсифікованим (різноманітним) асортиментом продукції,становище якої на ринку можна встановити (визначити). Читайте також:
|
||||||||||||||||||
|