Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Процес навчання

Лекція №2

1. Структура процесу навчання

2. Принципи навчання

3. Сучасні парадигми в освіті і вихованні

3.1. Два основні підходи до процесу навчання

3.2. Сучасна гуманістична парадигма, як базис вищої освіти сьогодення

3.3. Методи навчання та їх систематизація.

 

Зміст професійної освіти відображений в 3-х компонентах:

- навчання;

- виховання;

- самоосвіта.

Самосвідомість– самооцінка (рефлексія) + саморегуляція

Мета– бажаний, прогнозований результат

Системний підхід в освітянському процесі може дати ефективні результати за умови ефективної організації цього процесу. Підґрунтям цього твердження є значущість системного підходу, як обґрунтованого, який має такі властивості:

- цілісність;

- цілеспрямованість;

- взаємозалежність компонентів;

- взаємодія із зовнішнім оточенням;

- структурність та ієрархічність;

- альтернативність;

- неперервність та еволюція;

- пріоритет якості та інтересів вищого рівня;

- спадковість.

Метою навчанняє отримання достовірних знань.

Структура пізнавального процесу:

1) елементи чуттєвого пізнання – за допомогою чуттєвого пізнання створюються образи предметів і явищ;

2) вищим ступенем пізнання є раціональне або абстрактне мислення, яке існує у формах понять та суджень.

Закони, принципи, теорії є результатом абстрактного мислення.

Призначення навчальної діяльності у засвоєнні відібраних знань досвіду, що було напрацьовано людством, а також у вдосконаленні вмінь та отриманих навичок.

З метою раціоналізації прийомів навчальної діяльності, пошуку найкращих способів рішення проблем освіти, у навчальному процесі введена загальна методика (дидактика) та методики викладання певних дисциплін.

Предмет дидактики – це закони, принципи освіти, процеси та технології навчання та виховання.

Дидактика вирішує наступні завдання:

1) досліджує закони та принципи навчання;

2) розробляє концептуальні положення, парадигми освітнього процесу;

3) конструює освітні технології;

4) створює системи діагностики, контролю та оцінки одержаних результатів;

5) прогнозує результати освітнього процесу на основі використання різних концепцій.

3 закони освітнього процесу за Мейманом:

І – розвиток індивіда визначається значною мірою природними здібностями

ІІ – раніш за все розвиваються ті функції, які є найбільш ваговими для життя, задоволення елементарних потреб

ІІІ – духовний та фізичний розвиток дитини відбувається нерівномірно.

Сучасні дидактичні закони:

1. Закон обумовленості цілей змісту, форм та методів навчання

2. Закон взаємозв’язку творчої самореалізації учня та освітнього середовища

3. Закон обумовленості результатів навчання характером освітньої діяльності

4. Закон взаємозв’язку навчання, виховання та розвитку

5. Закон цілісності та єдності освітнього процесу

Закон – істотні стійкі, необхідні зв’язки та відносини між різними явищам, які повторюються.

Дидактика також визначає принципи навчання (від лат. principium – початок, основа) – основні вихідні положення:

- науковість;

- наочність;

- доступність;

- активність;

- систематичність;

- послідовність;

- зв’язок теорії з практикою.

Знання дидактичних законів і принципів є необхідним, оскільки це найкращий інструмент для навчання інтелектуальній діяльності.

Технологія навчання – методи, способи, які використовує викладач з метою впливу на студентів.

Методика викладання менеджменту як окрема вузька дидактика є теорія навчання, яка досліджує сукупність методів і форм навчання дисциплінам циклу менеджменту.

Суттєва відзнака методики:

· використання статистичних даних, фактів;

· існує небезпека відриву цифр від контексту і презентації їх ізольовано від сукупності явищ економічного життя суспільства чи підприємства.

Серйозної уваги потребують негативні факти – викладач має використати їх, якщо це досить доцільно, не зловживати.

Технологія навчання – це методи, способи, які використовує викладач з метою впливу на студентів.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. Iзобаричний процес
  6. Iзотермiчний процес
  7. Iзохоричний процес
  8. V Засоби навчання
  9. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  10. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США




Переглядів: 666

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цілі і завдання вищої освіти | Стилі спілкування і проблеми ефективного спілкування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.