Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Споживчі кредити та аналіз схем споживчого кредитування

 

Останні декілька років в Україні активно розвивається ринок споживчого кредитування. Цей вид кредитування призна­чений для фізичних осіб, які використовують позичені кошти на купівлю побутової техніки, інших електронних пристроїв, авто­мобілів тощо. Кредиторами виступають комерційні банки, що спе­ціалізуються на роздрібному бізнесі, кредитні спілки, союзи та інші фінансові організації.

Зазвичай такі кредити є короткостроковими, а виплати за ними є щомісячними. Типова схема розрахунків за цією кредит­ною угодою ґрунтується на методиці фінансових рент.

Отже, основною відмінністю схем споживчого кредитування від схем лізингових платежів є наявність кількох виплат протягом кожного періоду.

Якщо припустити, що за наявної річної кредитної ставки r виплати здійснюють т разів протягом одного року, то канонічна формула (6.8) для обчислення розміру періодичного платежу R набуде такого вигляду:

 

(6.15)

 

Аналогічно з рівнянням (6.15) можна перетворити й вищенаведені формули (6.9)............................. — (6.14) для випадку, коли т > 1.

Оскільки, у споживчому кредитуванні зазвичай т = 12, то за наявності місячної, а не річної ставки за кредитом, можна застосо­вувати й рівняння (6.8).

Зрозуміло, що при проведенні розрахунків за допомогою фун­кції ПЛТ() у МS Ехсеl; для визначення розміру щомісячного пла­тежу, необхідно спочатку перевести кредитну ставку та строк кредитування до місячних значень.

Аналізуючи схеми споживчого кредитування, маємо зазначи­ти, що кредитні установи, при видачі споживчого кредиту, окрім кредитної ставки, застосовують до позичальника різноманітні ко­місії та інші початкові платежі. Всі ці скриті виплати призводять до значного „удорожчання” кредиту для позичальника. Тому ключовим питанням стає визначення не задекларованої кредит­ною установою, а реальної ставки дохідності за кредитною опе­рацією.

Зазвичай, обчислення розміру періодичного платежу R здійс­нюють за формулою (6.15) на основі загальної величини позики С. Однак, визначаючи реальну дохідність кредитора, необхідно враховувати, що за наявності додаткових комісій у розмірі А, по­зичальник насправді отримує суму у розмірі лише (С— А).

Тоді, позначивши реальну ставку дохідності як у, запишемо таке рівняння фінансової еквівалентності:

 

(6.16)

 

 

Розв'язок рівняння (6.16) відносно у покаже реальну ставку дохідності кредитної операції.

Зрозуміло, що за великої кількості виплат рівняння (6.16) з не­відомим у стає багаточленом високого ступеня, тому розв'язання такого рівняння передбачає використання спеціальних обчислю­вальних засобів.

Побудувати графік погашення боргу можна за 2 варіантами: за рівними сумами та рівними терміновими платежами. У першому випадку графік складається із заборгованості, основного погашення боргу, сплачених відсотків та суми до сплати. В цьому випадку відсотки нараховуються на суму заборгованості, що кожного року зменшується.

У другому випадку, графік містить лише саму суму до сплати (з урахуванням основної суми боргу і відсотків). Дана сума розраховується за формулою:

 

,

 

де S- сума боргу;

r- річна відсоткова ставка.

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. SWOT-аналіз у туризмі
  5. SWOT-аналіз.
  6. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  7. V. Нюховий аналізатор
  8. АВС (XYZ)-аналіз
  9. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  10. Акредитив
  11. АКРЕДИТИВ
  12. Акредитив та його форми




Переглядів: 763

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виплати лізингових платежів на початку періоду | Поняття іпотеки та розрахунки за іпотечними позиками

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.