МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Види освіти, особливості повноцінних знань
Залежно від цілей, характеру підготовки учнів розрізняють загальну, політехнічну і професійну освіту. Загальна освіта - процес і результат оволодіння основами наук, необхідних для формування світогляду, моральних якостей. Основними шляхами одержання загальної освіти є: навчання в середній школі, СПТУ, середніх спеціальних навчальних закладах і самоосвіта. Розрізняють такі рівні загальної освіти: початкова, неповна середня (базова) і повна середня освіта. Важливий елемент загальної освіти - наукові знання, які відображають у свідомості учнів об'єктивну картину світу. Знання — продукт пізнання людиною предметів і явищ, діяльності, законів природи і суспільства. Особливостями повноцінних знань є: а) повнота - характеризується кількістю знань про об'єкт, що вивчається; б) глибина - характеризується кількістю усвідомлених істотних зв'язків між їх елементами; в) гнучкість - має прояв у швидкості знаходження способів застосування знань; г) оперативність - передбачає уміння застосовувати знання в стандартних ситуаціях; г) системність - характеризується наявністю певної структури знань, яка відповідає структурі наукової теорії; д) узагальненість - передбачає уміння «підводити» конкретні знання під загальні; е) усвідомлення - характеризується вмінням встановлювати зв'язки між їх елементами, визначати шляхи формування знань. Загальна освіта є основою політехнічної і професійної освіти і здійснюється у взаємозв'язку з ними. Політехнічна освіта - освіта, зміст якої становлять знання про галузі і наукові принципи виробництва, передбачає знайомство учнів з науковими основами сучасного виробництва, формування в них трудових умінь і навичок творчого характеру. В сучасній школі політехнічну освіту реалізовують у процесі вивчення основ наук, трудового навчання, проведення практичних і лабораторних занять. Політехнічна освіта наближає навчання до життя, сприяє тісному зв'язку теорії з практикою. Професійна - освіта, яка включає знання, практичні уміння і навички, необхідні для виконання роботи в певній галузі трудової діяльності. Школа повинна підготувати учнів до свідомого вибору професії. У СПТУ здійснюється підготовка робітників для народного господарства. Ці училища функціонують на базі виробничих об'єднань, підприємств, організацій. Випускники середньої школи навчаються 3 роки і завершують загальну середню освіту, водночас отримують професійну. У навчальних планах СПТУ є 3 цикли навчальних дисциплін: 1) професійно-технічний, який містить спеціальну технологію і виробниче навчання і є провідним; 2) загальнотехнічний (загальна технологія, електротехніка з основами промислової електроніки, технічне креслення); 3) загальноосвітній (предмети X - XI кл. середньої школи). Читайте також:
|
||||||||
|