Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття , класифікація та система джерел міжнародного економічного права.

План

ТЕМА 2. ДЖЕРЕЛА МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІЧНОГО ПРАВА

Система міжнародного економічного права.

Системний підхід до будь яких явищ, понять наук тощо має велике значення. Саме він дає змогу всебічно і глибоко їх вивчити і розуміти. Цей підхід широко використовується і в юридичній науці, незалежно від того, чи йдеться про національні чи про міжнародні правові системи, які є взаємозв”язаними і в той же час незалежними.

Міжнародне право є основою міжнародного економічного права. Як складова частина міжнародного права міжнародне економічне право може і повинно розглядатися як самостійна правова система, галузь права. Воно має свої складові елементи — підсистеми, які називаються підгалузями та правовими інститутами.

Залежно від змісту відносин, які регулюються, у системі міжнародного економічного права виділяють: міжнародне торгове право, міжнародне валютне право, міжнародне транспортне право, а також комплекси норм, які покликані регламентувати міжнародно-правові відносини промислового і сільськогосподарського співробітництва, співробітництва в галузі науково-технічного прогресу та ін.

Систему курсу міжнародного економічного права становить:

- Загальна частина

- Особлива частина.

У Загальній частині об'єднані норми, які визначають сам предмет правового регулювання міжнароного економічного права, його джерела і принципи, дають уявлення про суб'єкти міжнародних економічних відносин, про державу як основний суб'єкт міжнародного права. У Загальній частині також розглядаються правовий статус міжнародних економічних організацій, питання правового регулювання діяльності транснаціональних корпорацій (ТНК), міжнародних економічних договорів та забезпечення їх виконання.

В Особливій частині міжнародного економічного права здійснюється характеристика правових норм і особливостей правового регулювання міжнародної торгівлі, міжнародних валютних відносин, міжнародних перевезень та інших напрямів міжнародного співробітництва.

 

1. Поняття, система та класифікація джерел міжнародного економічного права.

2. Загальні джерела міжнародного економічного права.

3. Спеціальні джерела міжнародного економічного права.

4. Поняття, значення, класифікація міжнародного економічного договору.

4.1. Поняття та значення міжнародного економічного договору.

4.2. Види міжнародних економічних договорів.

4.3. Порядок укладання міжнародного економічного договору.

4.4. Забезпечення виконання міжнародних економічних договорів.

 

З формально-правової точки зору, джерелом МЕПбуде та форма, в якій відтворено правила належної поведінки суб'єктів і інших учасників міжнародних економічних відносин у процесі здійснення цих відносин і яка надає зазначеним правилам якості норми права.

Класифікація джерел МЕП є різноманітною і складною. В загальному існує поділ джерел МЕП на:

— ті, що є спільними для загального міжнародного права вцілому і МЕП (загальні джерела), та

— спеціальні джерела даної галузі міжнародного права.

Класифікація джерел МЕП:

І. За колом суб'єктів, на які поширюються:

1. Універсальні (правила, створені в результаті узгодження державних воль, які стосуються всієї міжнародної спільноти).

2. Регіональні (якщо переважна частина або навіть усі держави, що беруть участь у переговорному процесі, знаходяться в межах певного регіону земної кулі (наприклад на одному континенті), вироблені цими державами правові нор­ми іменуються регіональними. Подальше зменшення кількості учасників норм, які виробляються, призводить до створення локальних або, частіше, двосторонніх міжнародно-правових норм).

 

ІІ. За ступенем обов'язковості та узгодженості державних воль:

1. Норми жорсткого права (hard law) - держави можуть дійти згоди про те, що, зважаючи наважливість того чи іншого правила, відхилення від нього є не припустимим узагалі.

А) норми імперативного характеру (виробивши для МЕВ певне правило поведінки, держави домовляються обов'язково забезпе­чувати його дотримання примусовими заходами);

Б) норми рекомендаційного характеру (держави обмежуються фіксацією свого волевиявлення у ви­гляді певного бажаного (інколи взірцевого) варіанта поведінки).

2. Норми м'якого права (soft law) - має місце констатація узгодженості волі держав, хоча конкретних правил поведінки учасників взаємних відносин не пропонується, не кажучи вже про примусові заходи на випадок дій, що не відповідатимуть вираженій ззовні колективній волі.

 

ІІІ. За сферою дії:

1. Загальні джерела

2. Спеціальні джерела.

 

Система джерел МЕП включає в себе:

· міжнародні договори і, зокрема, міжнародні економічні договори;

· міжнародно-правові звичаї

· рішення (акти) міжнародних організацій;

· міжнародні кодекси поведінки.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  7. MOV приймач, джерело
  8. V. Класифікація і внесення поправок
  9. V. Класифікація рахунків
  10. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  11. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  12. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.




Переглядів: 1654

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи міжнародного економічного права | Загальні джерела міжнародного економічного права

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.