Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІНФОРМАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ

НАВЧАЛЬНА МЕТА

АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ

Обмін речовин і енергії

Процес живлення

Обмін речовин та енергії це комплекс біохімічних і по­в'язаних з ними енергетичних процесів, що лежать в основі життєдіяльності живого організму. У процесі обміну речови­ни, які надходять в організм, шляхом хімічних перетворень стають власними речовинами тканин та кінцевими продук­тами, які виводяться з організму.

Метаболізм це високоінтегрований та цілеспрямований процес, у якому бере участь велика кількість ферментних сис­тем і який забезпечується складною регуляцією на різних рівнях.

Головним наслідком енергетичних процесів в організмі є утворення теплової енергії. Величина енергетичного обміну є показником загального стану і фізіологічної активності орга­нізму. Враховуючи той факт, що порушення обміну речовин та енергії лежать в основі всіх функціональних і органічних ушкоджень органів і тканин, які призводять до виникнення хвороби, знання цієї теми має велике значення при вивченні клінічних дисциплін.

Знати: добову потребу, біологічну та енергетичну цінність раціону, кінцеві продукти обміну білків, жирів та вуглеводів, водно-сольовий обмін, основи енергетичного обміну.

Уміти: сформулювати загальне уявлення про процеси мета­болізму в організмі, пояснити принципи утворення і витрат енер­гії, визначати основний обмін за таблицями Харріса—Бенедикта.

Обмін речовин та енергії, або метаболізм,— це сукупність Фізичних та хімічних перетворень речовин та енергії, які від­буваються у живому організмі.

Обмін речовин властивий як живій, так і неживій природі, однак між ними існує важлива відмінність. Внаслідок обміну ре-човин неживі тіла руйнуються, тоді як обмін речовин живої тка­нини з навколишнім середовищем є однією з умов її існування.

Обмін речовин складається з процесів асиміляції та дисимі­ляцїі. Асиміляція (анаболізм) — процес засвоєння організме речовин, при якому використовується енергія. Дисиміляція (катаболізм) — процес розпаду складних органічних сполук який супроводжується звільненням енергії. Процеси асиміля­ції та дисиміляції тісно пов'язані між собою. У певні періоди життя організму спостерігаються різні співвідношення між цими процесами. Так, наприклад, у період росту переважають процеси асиміляції, у дорослої людини встановлюється віднос­на рівновага між ними, а в людей похилого віку асиміляція відстає від процесів дисиміляції. Поживні речовини, які над­ходять з їжею, використовуються організмом як пластичний (із них після ряду хімічних перетворень синтезуються свої, специфічні для даного організму і для кожного органа сполу­ки, з яких будуються клітинні структури) і як енергетичний матеріал (під час окислення органічних речовин звільняється енергія, яка використовується організмом у процесі життєдія­льності).

Обмін речовин починається з надходження поживних ре­човин у травну систему та кисню в легені. В обміні речовин можна умовно виділити три етапи.

Таблиця А


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  7. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  8. IV. Подання нового матеріалу
  9. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  10. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  11. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  12. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.




Переглядів: 585

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підшлункова залоза | Обмін білків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.