Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ступені загальної середньої освіти і навчання ІМ

Система освіти в Україні поділяється на дошкільну освіту, загальну середню освіту, позашкільну, професійно-технічну та вищу освіту. Законодавство України визнає дошкільну освіту первинним елементом загальної структури освіти в державі. Водночас цей рівень освіти не є обов”язковим і надається дитині за бажанням батьків. Згідно з Конституцією України, повна загальна середня освіта є обов”язковою для всіх громадян держави. Останнім часом створюється все більше загальноосвітніх закладів нового типу, скорочується кількість шкіл, що працюють у дві-три зміни, набувають поширеня приватні школи.

З 1-го вересня 2001 р. В Україні розпочався перехід до 12-річної середньої загальної освіти. Вона будується за триступеневим принципом і охоплює:

початкову школу (4 роки навчання, І ступінь);

основну школу (5 років навчання, ІІ ступінь);

старшу школу (3 роки навчання, ІІІступінь).

Мережу загальної середньої освіти складють загальноосвітні заклади всіх типів і форм власності, у т.ч. для дітей, які потребують соціальної допомоги і реабілітації. Сюди також належать позашкільні навчальні заклади, професійно-технічні заклади і вищі навчальні заклади І – ІІ рівнів акредитації. Законодавство України гарантує право громадян на отримання вищої освіти, в т.ч. – безкоштовне в державних і комунальних ВНЗ на конкурсній основі. Вища освіта в Україні не є обов”язковою.

Навчання ІМ є обов”язковим на всіх ступенях. („Закон України про загальну середню освіту” (1998); Постанова Кабінету Міністрів України „Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання (2000 р.).

Ступенева система О в Україні реалізується на підставі відповідних програм. Освітня програма – це перелік обов”язкових та вибіркових навчальних предметів, необхідних для здобуття певного освітнього ступеня,з визначенням кількості годин та форм підсумкового контролю. Реалізація загальної середньої освіти проходить на базі освітніх програм початкової, основної та старшої школи, а також на базі професійно орієнтованої освітньої програми.

Освітня програма початкової школи має забезпечити навичками та вміннями читання, письма і рахунку, початки морально-етичного виховання, естетичного, інтелектуального і фізичного розвитку та трудової підготовки учнів. Оволодіння іноземною мовою в початковій зош стало обов”язковим. Опанування цих програм створює фундамент для продовження навчання за освітньою програмою основної школи.

Освітня проограма основної школи забезпечує оволодіння державною, рідною та іноземними мовами, базовими знаннями з природничо-математичних предметів, природознаваства, вагомими надбаннями історії, літератури, мистецтва; реалізує трудову підготовку, належний інтелектуальний та фізичний розвиток, що створює базу для всебічного розвитку особистості, для пррфесійного самовизначення, стимулює засвоєння визначеного суспільними, національнол-культурними потребамии обсягу знань про природу, людину і суспільство, здійснення екологічного виховання, фізичного удосконалення, Навчанню іноземних мов приділяється особливо велика увага.

Освітня програма старшої школи забезпечує завершення загальноосвітньої підготовки з предметів мовно-літературного, науково-приррдничого та суспільного циклів, формування ціннісних орієнтацій, світоглядної позиціїї та професійного самовизначення учня. На цьом у етапі здійснюється удосконалення іншомовних навичок і вмінь учнів, сформованих в основній школі. Професмійно-орієнтована освітня програма старшої школи розв”язує завдання освітньої програми старшої школи – виявлення та розвиток здібностей, таланту особи в галузях гуманітарних, природничо-наукових, технічних наук, культури, мистецтва тощо.

Серед зонвз значне місце відводиться школам нового типу (гімназіям, ліцеям, спец. закладам для обдарованих дітей, школам/класам з поглибленим вивченням окремих предметів, приватним школам), загальноосвітнім школам-інтернатам, зорієнтованими на спеціалізовану поглиблену підготовку з технічного, гуманітарного, спортивного, художньо-естетичного та інших напрямів, на відкриття при цих школах окремих класів для обдарованих дітей.

Спеціалізована школа і профільні класи мають забезпечити поглиблене вивчення одного або кількох базових навч. Предметів; вони можуть діяти у складі шкіл першого-третього та другого-третього ступенів.

Гімназія –середній зонвз ІІ – ІІІ ст., який забезпечує науково-теоретичну, гуманітарну,загально-культурну підготовку обдарованих дітей.

Ліцей– середній зонвз, що забезпечує здобуття О в обсязі понад державний освітній стандарт і здійснює науково-практ. підготовку талановитої учнівської молоді. Термін, такий як у школі ІІІ ст., або на 1- 2 роки більше.

Навчанню ІМ у нових типах шкіл приділяється велика увага: вивчаються європейські та східні мови, забезпечується філологічна освіта, впроваджуються нові технології Н.

Таким чином, навчання ІМ здійснюється у двох головних напрямах: загальноосвітня підготовка і поглиблене виивчення предмета. Перший напрям реалізується у загальноосвітній школі; другий – у деяких традиційних і нових типах шкіл.

Сучасна система загальної середньої освіти передбачає також можливість індивідуального навчання, метою якого є забезпечення умов для здобуття загальної середньої освіти або задоволення інших заг.осв. потреб особистості з урахуванням її індивідуальних особливостей. Індивідуальне навчання організовується для осіб, які:

виявили бажання навчатися індивідуально;

мають високі навчальні можливості;

неспроможні засвоїти навчальний матеріал в обсязі базового рівня у визначений державою термін;

не можуть відвідувати школу за станом здоров”я.

Зважаючи на нові тенденції в реалізації заг. Сер. О, особливого значення набуває вдосконалення змісту О та укладання освітніх державних стандартів.

 

 


Читайте також:

  1. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  2. V Засоби навчання
  3. Адаптації та навчання
  4. Активний метод навчання
  5. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  6. Алгоритм безпосередньої заміни
  7. Аналіз загальної рівноваги
  8. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.
  9. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  10. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  11. Аналіз часткової та загальної рівноваги
  12. Аналіз часткової та загальної рівноваги




Переглядів: 4612

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні принципи освіти і зміни у навчанні іноземних мов | Лекція 1.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.