Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Результати інноваційної діяльності організацій і джерела її фінансування на різних етапах інноваційного процесу

Харак-теристики Етапи інноваційного процесу
Фундаментальні дослідження (пошукові роботи) Прикладні дослідження Конструкторські та експериментальні розроблення Комерціалізація новинки та її дифузія
  Зміст іннова­ційної діяль­ності Генерація ідей, обґрун­тування та експери­ментальна перевірка їх здатності задоволь­няти суспільні потреби Визначення кількісних характерис­тик нового продукту, вибір чи розроблення технології виготовлення Створення дослідних зразків нової продукції, коректуван­ня і доробка технічної документації, розроблення стандартів і технічних умов Дослідження ринку, розроблення маркетингових програм, орга­нізація вироб­ництва і про­дажу новинки, обґрунтування доцільності продажу ліцензії на випуск нового продукту іншим підприємствам
Джере­ла фінансування Державний бюджет, в т. ч. за програмами науково- технічного розвитку Державний бюджет, кошти замовників, інноваційних фондів, технопарків, технополісів Власні кошти підприємств, кошти замовників (гранти), у виняткових випадках — кошти держбюджету Власні кошти підприємницьких структур, емісія цінних паперів, банківські кредити, залучення коштів фірм- партнерів
Рівень ризику Дуже високий Високий Середній Середній
Очіку­вана віддача Комерційна вигода відсутня, але в разі позитивних результатів зростає вірогідність фінансування наступних робіт У разі позитивних результатів збільшуються обсяги фінансуван­ня науково-дослідних робіт За позитив­них результатів збільшуються обсяги фінансування дослідно-конструкторських робіт Дохід від реалізації нового продукту на ринку чи від продажу ліцензії на новий продукт

Отже, на рівні організацій (фірм, підприємств) іннова­ційний процес, попри націленість на створення нової спо­живчої вартості, характеризується значно сильнішим прагненням його учасників до комерційного успіху.

Інноваційний процес в організації здійснюється в кіль­ка етапів:

1) генерування ідей щодо способів задоволення нових суспільних потреб;

2) розроблення задуму та попереднє оцінювання його ринкової привабливості;

3) аналіз інституційних умов реалізації задуму і супроводжувальних витрат, їх зіставлення з фінансовими можливостями організації;

4) конструкторське і технологічне розроблення нового товару;

5) пробний маркетинг (прогнозування попиту і оцінювання майбутніх вигод);

6) планування та організація процесу виробництва но­вого товару;

7) комерційна реалізація новинки.

Оскільки ці етапи є сутністю інноваційної діяльності в організації, то їх проходить більшість суб'єктів ринку. Якщо організація не має необхідного наукового потенціа­лу, то деякі з них можуть бути відсутні або наповнені іншим змістом. Наприклад, 4-й етап передбачає обґрунту­вання доцільності придбання ліцензії на новинку з метою її освоєння і реалізації. У цьому разі немає потреби у здійснен­ні 5-го етапу — пробного маркетингу, оскільки новинка уже підтвердила свою комерційну привабливість. Однак тоді у процес економічного обґрунтування включають визначення місткості того сегменту ринку, на якому передбачається ре­алізація новинки, і прогнозну ціну.

Отже, дифузія і вдосконалення новації також є складо­вими інноваційного процесу. Вони дають змогу поширити новацію на інші галузі. Дифузія технологічних нововве­день (технологій) здійснюється шляхом їх трансферу.

Трансфер технологійпередавання суб'єктам, які не є авторами технологічних новацій, права на їх використання через продаж лі­цензій і надання інжинірингових послуг.

Трансфер нововведень (технологій) здійснюється лише в разі отримання економічної вигоди обома сторонами, які беруть у ньому участь. Покупця технології приваблюють можливості виготовлення продукту, що має ринковий по­пит, без значних витрат часу на власні науково-технічні дослідження, а також можливість налагодження бізнесу за наявності ресурсів, але відсутності технології. Для знач­ної кількості підприємств, зокрема українських, трансфер технологій є єдиною можливістю підняти свій техніко-технологічний рівень і наблизитися до потреб ринку, оскіль­ки ресурсні обмеження (кваліфікаційні і фінансові) не дають змоги здійснювати наукові дослідження власними силами.

Продавцеві трансфер вигідний як спосіб отримання до­ходу від продажу технології іншим фірмам, які сплачува­тимуть йому відсоток від обсягу виготовленої та реалізова­ної продукції. Якщо ж така технологія є зрілою й еконо­мічна віддача від її застосування на традиційних ринках зменшується, трансфер дає змогу продовжити її життєвий цикл і отримати додатковий дохід.

Модель інноваційного процесу в окремо взятій органі­зації дещо відрізняється від загальної. Вона охоплює шість етапів.

1. Виявлення потреби у нововведенні (виявлення і аналіз проблеми, усвідомлення потреби в нововведенні, переконання членів організації у необхідності нововведення).

2.Збирання інформації про можливі нововведення, які забезпечать розв'язання проблеми (пошук інформації що­до способів розв'язання подібних проблем, виявлення ва­ріантів інноваційних рішень).

3.Оцінювання інноваційних проектів за критеріями здійснимості і економічної доцільності (розроблення інноваційних проектів, оцінювання прогнозних результатів впро­вадження кожного проекту, вибір інноваційного проекту).

4.Прийняття рішення про впровадження інновації (рішення про доцільність впровадження відібраного інноваційного проекту, ухвалення рішення вищим керів­ництвом).

1. Впровадження нововведення (пробне впровадження; повне впровадження; використання).

2. Інституціоналізація нововведення (рутинізація, мо­дифікація, дифузія).

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. IV. План навчального процесу.
  6. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  7. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  8. VІ. План та організаційна структура заняття
  9. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  10. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  11. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  12. Автоматизація банківської діяльності в Україні




Переглядів: 912

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тестові завдання | Технологія управління інноваціями

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.