Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Соціальна філософія

Тема: Антропологія. Соціальна філософія

Тема: Гносеологія

1. Гносеологія – це ___________________________________

2. Хто з античних авторів звернув увагу на процес пізнання?

3. На які аспекти щодо осмислення буття звертають увагу представники сучасної філософії?

4. На яких принципах ґрунтується сучасна гносеологія?

5. Назвіть дві категорії, які визначають буття і необхідні для пізнання світу?

А)_________________

Б)_________________

6. Поняття простору виражає _______________________

7. Поняття часу виражає ____________________________

8. Теорія пізнання – це ______________________________

9. Визначить класифікацію пізнавальної діяльності:

А)_____________

Б)_____________

В)_____________

Г)______________

Д)______________

10. Об’єкт пізнавальної дії – це _______________________

Суб’єкт пізнавальної дії – це _____________________

11. Заповніть таблицю:

Методи емпіричного дослідження Методи теоретичного дослідження
   

12. Назвіть критерії істини

1)_______________ 2)_______________

3)_______________ 4)_______________

 

13. Діалектика- це____________________________________

14. Діалектика має наступні антиподи:

А) ______________

Б)_______________

В)_______________

 


1. За допомогою таблиці обгрунтуйте місце людини в світі й природі:

Суб’єктивний ідеалізм Матеріалізм Об’єктивний ідеалізм
     

2. Соціоантропогенез – це ___________________________

3. Назвіть основні аргументи, які підкреслюють біологічні та соціальні зміни людини в процесі антропосоціогенезу:

1)_______________ 2)_______________

3)_______________ 4)_______________

4. Етноантропологія – це ____________________________

5. За допомогою таблиці охарактеризуйте етнонаціональні спільноти:

Етнос Народ Нація
     

6.Дайте визначення терміну «суспільство»

А)_______________ Б)_______________

В)_______________ Г)_______________

7 Що таке “притяжіння по страсті” в натуралістичній концепції Ш. Фур’є?

8. Соціальна структура – це __________________________

9. Структура суспільства складається з таких складових _____________________________________________________

10. Як розглядає розвиток суспільства геополітика?

11. Що таке географічний детермінізм?

12. Визначте основні елементи взаємодії суспільства з природою

1)_______________ 2)_______________

3)_______________ 4)_______________

 

 


1. Культура – це ____________________________________

2. Використовуючи таблицю визначити відміну матеріальної культури від духовної:

Матеріальна культура Духовна культура
   

3. Визначте основну типологію культур:

1)____________

2)____________

3)____________

4. Чим східний тип культури відрізняється від західного за Ф. Нортроном?

5. На чому базується ідеальний, чуттєвий та ідеалістичний тип культури за П. Сорокіним?

6. Дати загальну схему історичних типів культури з діалектико-марксистських позицій.

7. Назвіть основні види творчості?

8. Цінність – це ______________________________________

9. Як називається наука, яка вивчає природу, походження і роль цінностей у відносинах людини до світу?

10.Назвіть базові цінності людського буття?

11. Як демографічні процеси впливають на розвиток суспільства?

12. Визначити головні глобальні проблеми людства

13. Чим геополітика відрізняється від теорії географічного детермінізму?

14. Назвіть основні етапи формування суспільства?

15. Суспільно-економічна формація – це________________

16. Цивілізація – це_____________________________________

17. Цінності бувають:

А)_____________

Б)_____________

В)____________

18. Назвіть основні культурно-історичні типи суспільств, які визначили Данілевський, тойнбі, Шпенглер? _______________________________________________________

19. Практика –це_______________________________________


ДОДАТОК Б

Тестові завдання для підготовки до модульних
контролів

1. Встановіть відповідність у вигляді комбінацій цифр і букв (цифра-буква) А-…, Б-…,

Суть концепцій Філософсько- релігійні концепції
1.Бесперервне самовдосконалення душі; 2.В світі є два самостійних начала: пракриті і пуруша; 3.Обгрунтування існування Брахмана; 4.Невизнання авторитету Вед; 5. Є вершиною староіндійської логіки і теорії пізнання; 6.Самозаглиблення людини у свій внутрішній світ; 7. Визнання реальності зовнішнього світу; 8. Людська душа (атман) тотожна з Брахманом; 9. Найбільш тісний зв’язок з природничо-наукови- ми уявленнями; 10. Знання відповідають об’єктивній дійсності, яка існує незалежно від суб’єкта пізнання; 11. Життя після смерті немає; 12.Медитація, очищення розуму і тіла; 13.Створення системи категорій (зір,слух, смак); 14. заперечення ілюзорності світу, його Ідеальності; 15.Тіло і душа реально існують, світ- це сам Брахман в своєму прояві; 16.Світ - це поєднання фізичних елементів- землі,води, світла, повітря і т.д. ; 17.Існує 4 джерела вірогідного пізнання: чуттєве сприйняття, логічний висновок, порівняння, словесне засвідчення авторитетів; 18.Стоїть на позиціях сенсуалізму (чуттєвого сприйняття), зв’язує мову і мислення, слово і його значення; 19.Всі предмети і явища є продукти первинних атомів; 20.Сенс людського існування в щасті, насолоді А. ЙОГА Б. САНКХ’Я В. МІМАНСА Г. ВЕДАНТА Д. ВАЙШЕШИКА Е. Н’ЯЯ Ж. ЛОКАЯТА

2. Встановіть відповідність у вигляді комбінацій цифр і букв (цифра-буква)

Філософські напрямки Суть філософських конццепцій
А.Буддизм Б. Конфуціанство В. Даосизм Г. Натурфілософія Д. Легізм Е. Моїзм 1. Дао- всезагальний шлях, якого дотримуються всі явища і речі, їхнє першоджерело; 2. В основі лежить мораль, яка покладається на певні принципи; 3. Весь світ складається з двох протилежностей –інь і янь; 4. Людина повинна керуватися справедливістю і порядком; 5. Імператор –це «син неба», батько, старший ; 6. Існує «де»- це конкретний шлях окремої речі або речей; 7. Природа –це пов’язане і живе ціле, мікрокосмос тотожний макрокосмосу; 8. Визначення долі немає, вона залежить від здійснення людиною принципів «всезагальної любові»; 9. Всі природні явища і речі існують за законами неба; 10.Поєднання містики і матеріалізму; 11.Пізнання людиною 4 істин, досягнення нірвани

3. Виберіть тільки ті положення, які характеризують середньовічний світогляд в Європі у ІV-ХІV ст.:

1. Монотеїзм (єдинобожжя)

2. Людина покладається в усьому на розум

3. Головна мета життя - гармонійний розвиток особистості

4. Людина –це найвище, найдосконаліше і найкраще творіння Бога

5. Людське тіло - це гріховна сутність, яку треба приборкувати

6. Всі люди рівні від народження

7. Разом з теологією повинно існувати живе спостереження за речами

8. Пізнати світ можна тільки через церковно-богословську літературу і Біблію

9. Повага до авторитетів

10. Людина покладається в усьому на віру в Бога

11. Головне життєве завдання людини – спасіння душі

12. Людина - раба божа, найвище творіння Бога

13. Людське тіло - це втілення краси і гармонії

14. Всі люди є рівними перед Богом

15. Тлумачення природи здійснюється за канонами схоластики

16. Виникнення томізму - напрямку християнської філософії

17. Пізнати світ можна за допомогою релігійної літератури і спостереження за природою

18. Повага до людської гідності


Читайте також:

  1. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  2. Академічна філософія кінця – XIX – поч. XX ст.
  3. Аксіологія права у структурі філософсько-правового знання. Соціальна цінність права.
  4. Антична філософія
  5. Антична філософія.
  6. Антична філософія.
  7. Антропологічно-гуманістична філософія XX ст.
  8. Антропологічно-ірраціоналістична філософія
  9. Б ) Філософія епохи схоластики
  10. Б. Громадсько-політичний рух 60-90 рр. ХІХ ст. інтелігенції Росії та України, в центрі уваги яких був народ, селянська община та соціальна революція.
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.




Переглядів: 485

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Онтологія | Знайдіть помилки у відповідності букв і цифр і виправте їх (А-…,Б-…,): вказати цифру помилкової ідеї

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.