Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система педагогічних наук

Розвиваючись, кожна наука збагачує свою теорію, наповнюється новим змістом і здійснює диференціацію своїх досліджень. Цей процес торкнувся і педагогіки. На сьогодні це поняття включає цілу систему педагогічних наук.

Педагогіка як наука підрозділяється на низку самостійних педагогічних дисциплін:

1. загальна педагогіка, що досліджує основні закономірності виховання людини; розкриває сутність, цілі, завдання і закономірності виховання, його ролі у житті суспільства й розвитку особистості, процес освіти і навчання;

2. вікова педагогіка, яка вивчає особливості виховання людей на різних етапах вікового розвитку; вона включає галузі, що стосуються дитячого віку, а також і дорослих (наприклад, педагогіка професійної освіти, вищої освіти тощо);

3. спеціальна педагогіка – дефектологія, що вивчає особливості розвитку, навчання і виховання аномальних дітей (в її складі – сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, олігофренопедагогіка, логопедія);

4. окремі методики, що з’ясовують специфіку застосування загальних закономірностей навчання до викладання певного предмета (іноземної мови, математики, фізики тощо);

5. історія педагогіки, яка вивчає розвиток педагогічних ідей і практики виховання в різні історичні епохи.

Інтенсивно розвиваються сьогодні й такі галузі педагогічної науки, як педагогіка вищої школи, військова, соціальна, виправно-трудова. Складаються нові галузі – освітній менеджмент, педагогіка сімейного виховання.

За класифікацією О. Степанова та М. Фіцули, історично виділилися такі глобальні галузі педагогіки, як народна (в її складі етнопедагогіка, родинна педагогіка, педагогічна деонтологія, педагогіка народного календаря, козацька педагогіка); духовна; світська. Найбільш сучасними напрямами розвитку української педагогічної науки, на думку згаданих дослідників, є педагогіка співробітництва, особистісно орієнтована педагогіка, педагогіка життєтворчості та педагогіка толерантності.

 

 

Питання для самоконтролю

1. Чим було зумовлено виділення педагогіки як окремої науки?

2. Поясніть первинне і сучасне значення терміна «педагог».

3. В чому полягали новаторські педагогічні ідеї діячів епохи Відродження?

4. З іменем якої видатної людини пов’язують виокремлення педагогіки як наукової дисципліни?

5. Хто з наших співвітчизників прославився своїм вкладом у розвиток педагогічної науки?

6. Схарактеризуйте предмет педагогіки.

7. Поясніть взаємозв’язок освіти, виховання та навчання.

8. Перелічіть основні категорії педагогіки.

9. Перелічіть дисципліни, що становлять систему педагогічних наук.

10. Укажіть сучасні напрями розвитку української педагогіки.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 770

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи функціонування освіти в Україні | Закономірності та принципи навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.