Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Процеси та рівні планування.

Методологія планування це сукупність теоретичних висновків, за­гальних закономірностей, наукових принципів розробки планів, їх обґрунтування та описання відповідно до сучасних вимог ринку, які пе­ревірені передовою практикою.

У методології управління проектами сформувалася система планів, яка передбачає такі рівні управління:

> концептуальний;

> стратегічний;

> тактичний, який поділяється на поточний та оперативний.

Для кожного рівня управління розробляється відповідний план.

На концептуальному рівні визначаються цілі й завдання проекту; розглядаються альтернативні варіанти досягнення за­планованих результатів з оцінкою негативних і позитивних ас­пектів кожного варіанта; визначаються концептуальні напрямі реалізації проекту, включаючи описання предметної галузь укрупненої структури робіт, їхніх взаємозв'язків і попередні оцінку тривалості, виконання проекту, його вартості та потреби в ресурсах.

Стратегічний план визначає основні етапи і віхи проекту. Основне призначення плану на цьому рівні — показати логічну схему реалізації проекту. В стратегічному плані визначаються зовнішнє і внутрішнє оточення проекту, цілі і завдання для проектної команди і забезпечується загальне бачення проекту.

На тактичному рівні:

• поточний план — визначає терміни виконання комплексів робіт, потребу в ресурсах, окреслює певні ділянки робіт, за якість і вчасність виконання яких відповідають різні організації-виконавці (в розрізі року, кварталу, місяця);

• оперативний план — деталізує завдання учасникам на мі­сяць, тиждень, день за комплексами робіт.

 

Плани можуть деталізуватися по функціях управління. Функціональ­ний план розробляється на кожний комплекс робіт або комплекс робіт, що виконується однією організацією.

Також розрізняють плани за ступенем охоплення робіт проекту:

> головний, комплексний, зведений (на всі роботи проекту);

> детальний за організаціями-учасниками;

> детальний за видами робіт .

До загальних принципів планування проектів можна віднести такі:

> цілеспрямованість. Планування розглядається як процес розгор­тання головної мети проекту в ієрархічну послідовність цілей і за­дач проекту до рівня окремих заходів, дій, робіт із визначенням порядку їх виконання;

> комплексність. Комплексність планування означає повне охоплення наукових, проектних, організаційних, виробничих та інших заходів і робіт, направлених на досягнення цілей і результатів проекту;

> збалансованість по ресурсах. Збалансованість по ресурсах озна­чає, що плани не містять задач і робіт, не забезпечених необхідни­ми ресурсами;

> системність. Системність планування передбачає застосування системного підходу й урахування впливу на проект чинників йо­го оточення; розгляд проекту як цілісної системи з визначенням і врахуванням взаємозв'язків як всередині, так і поза ним;

> гнучкість. Гнучкість планування передбачає здатність системи прогнозувати й враховувати можливі зміни впливу зовнішніх чин­ників та їх наслідки. Для цього користувачеві повинна бути нада­на можливість легко варіювати набором технологічних, органі­заційних і економічних умов, що враховуються в розрахунку, варіювати критеріями, обмеженнями, пріоритетами й отримувати в зручному вигляді для аналізу й зіставлення варіанти планів, які формуються при різних постановках завдань;

> багатофункціональність. Багатофункціональність планування означає обов'язкове планування всіх встановлених функцій упра­вління проектом;

> оптимальність. Оптимальність планування передбачає здатність системи формувати не просто прийнятні (допустимі з точки зору прийнятих обмежень і вимог) плани, а раціональні або кращі пла­ни за вибраними критеріями. Це досягається використанням економіко-математичних або, коли це неможливо, евристичних методів;

> адаптивність. Адаптивність планування включає всі переваги оптимального планування, крім того, враховує організаційні проблеми. До процесу розробки плану залучається керівництво, що дає можливість враховувати вимоги, які не формалізуються. Все це робить планування більш адекватним реальним умовам, персоніфікованим, обґрунтованим і відповідальним;

> несуперечність. Несуперечність планування забезпечується спад­коємністю й взаємопов'язаністю всіх планових рішень;

> безперервність. Безперервність планування полягає в проведенні моніторингу, контролі і, за необхідності, актуалізації планових рі­шень;

> стабільність. Стабільність планування забезпечується незмінні­стю основних цілей і обмежень проекту, його життєздатністю, а також гнучкістю й адаптивністю системи.

Основні кроки у плануванні проектів:

1. Встановити:

• а) дати початку і кінця, бюджети, технічні результати. Це сприяє цілеспрямованості керівництва і мотивує виконавців;

• б) внутрішні цілі — контрольні точки (milestones), тобто знач­ні проміжні результати-події, вчасне виконання яких дасть змогу досягти загальної мети проекту;

• в) відповідальних осіб або відділи, участь яких є запорукою успішного виконання проекту.

2. Розробити план, у якому визначити:

• а) усі роботи за проектом (тобто кожний вид діяльності та йо­го зміст);

• б) робочу структуру проекту (WBS);

• в) логічну послідовність робіт, у тому числі попередні й наступні, а також паралельні роботи.

3. Побудувати планову діаграму (сітковий графік).

4. Визначити тривалість робіт (календарний план, діаграма Гантта).

5. Визначити затрати і ресурси (трудові) за кожним видом робіт.


Читайте також:

  1. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  2. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  3. Аналіз статистичних даних про склад та плинність кадрів, які обіймали керівні
  4. Блок 1. Соціально-демографічні та міграційні процеси.
  5. Бюджетне планування.
  6. Бюджетне фінансове планування.
  7. Бюджетний контроль на місцевому рівні
  8. Бюджетний процес на місцевому рівні
  9. Важелі впливу на процеси розвитку ринку капіталу.
  10. Вектори рівні, якщо вони колінеарні, мають однакові напрями і рівні модулі.
  11. Вертикальні рівні CLA
  12. Вивчення географії на профільному рівні здійснюється за підручником «Географія», 10 клас, авт. Т.Гільберг, Л.Паламарчук, В.Безуглий.




Переглядів: 4638

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні поняття і функції планування. | Суттєвість контролю.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.