Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття та основні напрямки діяльності комітетів Верховної Ради України

 

Комітети Верховної Ради України - це органи Верховної Ради України, які утворюється з числа народних депутатів України для здійснення за окремими напрямами законопроектної роботи, підготовки і попереднього розгляду питань, віднесених до повноважень Верховної Ради України, виконання контрольних функцій. У той же час комітети є однією з форм об'єднання народних депутатів, що має на меті їх залучення до роботи, спрямованої на забезпечення здійснення функцій законодавчого органу нашої держави. Через роботу комітетів забезпечується безперервна діяльність Верховної Ради, а також і найбільш повне залучення народних депутатів до її роботи.

Призначення комітетів Верховної Ради України вбачається в їх основних функціях до яких поряд з іншим відносяться:

· здійснення законопроектної роботи, яка включає:

· організацію розробки за дорученням Верховної Ради України чи з власної ініціативи комітетів проектів законів;

· попередній розгляд та підготовку висновків і пропозицій щодо законопроектів, внесених іншими суб'єктами законодавчої ініціативи;

· доопрацювання та редагування окремих законопроектів за наслідками розгляду їх у першому та наступних читаннях;

· узагальнення зауважень і пропозицій, що надійшли внаслідок всенародного обговорення проектів законів;

· збір, вивчення, дослідження інформації з питань, що належать до компетенції комітетів, організація слухань з цих питань, в тому числі на засіданнях Верховної Ради України;

· попередній розгляд та підготовка висновків і пропозицій щодо питань, що розглядаються Верховною Радою України у то­му числі щодо ратифікації чи денонсації міжнародних договорів і угод, проектів перспективних програм економічного і соціаль­но-культурного розвитку України, звітів про їх виконання;

· попереднє обговорення кандидатур посадових осіб, які відповідно до Конституції та законів України обираються, при­значаються або затверджуються Верховною Радою України тощо.

Процедура створення комітетів Верховної Ради України складається з таких етапів:

1. Затвердження на пленарному засіданні Верховної Ради переліку комітетів. У разі необхідності може бути створено нові комітети, скасовано або реорганізовано раніше створені, змінено їх кількісний склад, перебрано персональний склад.

2. Висування кандидатур для обрання на посади голів, перших заступників, заступників голів, секретарів та членів комітетів, яке здійснюється на засіданнях відповідних депутатських фракцій.

3. Обрання голів комітетів, перших заступників, заступники голів та секретарів комітетів за списком у цілому без обговорення на пленарному засіданні відкритим поіменним голосуванням.

4. Обрання членів комітетів за списками кандидатів у члени всіх комітетів відкритим поіменним голосуванням без обговорення шляхом прийняття постанови Верховної Ради.

Перелік комітетів затверджується на першій сесії Верховної Ради нового скликання більшістю голосів народних депутатів від її конституційного складу. Персональний склад комітетів формується Верховною Радою України нового скликання шляхом обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів та членів комітетів, які обираються з числа народних депутатів України на першій сесії Верховної Ради нового скликання на строк її повноважень. Створення комітетів Верховної Ради здійснюється після формування і реєстрації депутатських груп (фракцій) . Кількісний склад кожного комітету визначається Верховною Радою. Кожен депутат може бути членом лише одного комітету. До складу комітетів Верховної Ради не можуть бути обрані Голова Верховної Ради України, Перший заступник та заступник Голови Верховної Ради.

Основною організаційною формою роботи комітетів Верховної Ради України є засідання, які є правомочними, якщо на них присутня більш як половина від затвердженого Верховною Радою України складу її членів.

Засідання комітетів є відкритими, але за їх рішенням можуть проводитьсь закриті засідання. На закритому засіданні, крім членів комітету можуть бути присутніми лише спеціально запрошені особи.

Для забезпечення конкретних напрямів своєї діяльності комітет може створювати із свого складу підкомітети у складі не менш як трьох членів комітету. При цьому кожен член комітету може входити до складу кількох підкомітетів. Питання, що належать до відання кількох комітетів можуть розглядатися ними на спільних засіданнях, які веде один із голів цих постійних комісій за їх взаємною згодою або за рішенням постійних комісій — Голова Верховної Ради України або його заступники.

 

4. Організація діяльності тимчасових спеціальних та тимчасових слідчих комісій Верховної Ради України

 

Конституція України уповноважує Верховну Раду України створювати тимчасові спеціальні і тимчасові слідчі комісії. Основні питання утворення тимчасових спеціальних комісій та тимчасових слідчих комісій регулюються у главі 16 Регламенту Верховної Ради.

До компетенції тимчасових спеціальних комісій відносяться розробка, попередній розгляд і доопрацювання проектів законів та інших актів Верховної Ради, а також вивчення чи дослідження питань, віднесених до компетенції Верховної Ради. При цьому тимчасова спеціальна комісія завжди є головною комісією з питання, для підготовки якого її створено.

Тимчасові спеціальні комісії обирається з числа народних депутатів України за їх згодою. Кількісний склад тимчасової спеціальної комісії формується з урахуванням принципу пропорційного представництва депутатських фракцій.

Пропозиції щодо кількісного та персонального складу тимчасової спеціальної комісії подаються депутатськими фракціями. У складі тимчасової спеціальної комісії може бути представлено не менш як по одному народному депутату від кожної депутатської фракції. Якщо депутатська фракція не запропонувала представників для роботи в тимчасовій спеціальній комісії, то комісія створюється без участі представників цієї депутатської фракції.

Тимчасова спеціальна комісія створюється на основі прийнятої Верховною Радою відповідної постанови, в якій визначається:

♦ назва тимчасової спеціальної комісії;

♦ мета, завдання і коло питань, для підготовки і попереднього розгляду яких утворюється тимчасова спеціальна комісія;

♦ кількісний і персональний склад тимчасової спеціальної комісії, голова тимчасової спеціальної комісії та заступник голови;

♦ термін діяльності тимчасової спеціальної комісії (на заздалегідь визначений час або на час виконання відповідної роботи);

♦ термін звіту тимчасової спеціальної комісії про виконану роботу, який не перевищує шести місяців з дня її утворення;

♦ заходи щодо кадрового, матеріально-технічного, інформаційного, організаційного забезпечення роботи тимчасової спеціальної комісії.

Голова тимчасової спеціальної комісії, заступник голови та секретар комісії не можуть бути членами однієї депутатської фракції. Головою тимчасової спеціальної комісії не може бути обраний голова комітету.

Секретар тимчасової спеціальної комісії обирається на першому засіданні тимчасової спеціальної комісії з числа її членів.

Народний депутат за погодженням з відповідною депутатською фракцією може бути одночасно членом одного комітету і тимчасової спеціальної комісії.

Тимчасова спеціальна комісія утворюється на визначений Верховною Радою термін, який н може перевищувати одного року. Не пізніш як через шість місяців з дня її утворення, тимчасова спеціальна комісія подає до Верховної Ради письмовий звіт про виконану роботу, а також підготовлені народними депутатами — членами цієї комісії відповідні проекти актів Верховної Ради та інші матеріали, які надаються народним депутатам. Після обговорення результатів роботи тимчасової спеціальної комісії у відповідних комітетах та на пленарному засіданні Верховна Рада приймає рішення щодо завершення роботи такої комісії або доручає їй продовжити роботу і визначає для цього термін її діяльності.

Результати розслідування тимчасова слідча комісія викладає в письмовому звіті, який повинен містити висновки і пропозиції про:

♦ факти й обставини, які стали підставами для проведення розслідування;

♦ відомості чи обставини, встановлені тимчасовою слідчою комісією, і докази, якими це підтверджується;

♦ відомості чи обставини, що не підтвердилися;

♦ факти й обставини, які не були перевірені, і причини цього.

Пропозиції тимчасової слідчої комісії викладаються у проекті постанови чи іншого акта Верховної Ради і вносяться на розгляд Верховної Ради народними депутатами — членами тимчасової слідчої комісії.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  6. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  7. А/. Верховна Рада України.
  8. А/. Поняття про судовий процес.
  9. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  10. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  11. Автоматизація метрологічної діяльності
  12. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ




Переглядів: 741

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація діяльності Голови Верховної Ради та його заступників | Загальні засади функціонування апарату Верховної Ради України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.