Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 1.2 Община та перші соціальні норми.

ПЛАН

Джерела історії держави та права України

Лекція 1.1 Вступ до предмету.

ІСТОРІЯ ДЕРЖАВИ ТА ПРАВА УКРАЇНИ

Тези лекцій

ВНУТРІШНІХ СПРАВ ІМЕНІ Е.О. ДІДОРЕНКА

ЛУГАНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

Брекет-система

Пропульсор Мюлемана

Пластинка Шварца

Пластинка Шварца з накушувальною площадкою

Пластинка Шварца з похилою площиною

Апарат Андрезена-Гойпля

Апарат Френкеля 2 типу

Пластинки Хінца

Різноманітні їх сполучення з урахуванням апаратурного як основного

Функціонально-діючі апарати
Регулятори функції R. Fränkel

 

 

з навчальної дисципліни

 

Розробники

 

Пекарчук В.М.

доцент кафедри теорії та історії держави і права, кандидат історичних наук,

доцент

 

Терських Л.О.

доцент кафедри теорії та історії держави і права, кандидат педагогічних наук, доцент

 

Луганськ – 2013

/2 години/

Мета лекції:

- освітня:формування у курсантів та студентів уявлення про історію держави та права України як історико-правову науку;

- розвиваюча:усвідомлення курсантами та студентами місця і ролі історії держави та права України в системі юридичних наук;

- виховна: всебічний розвиток та формування у курсантів та студентів наукових поглядів та переконань.

 

Міжпредметні зв’язки: історія України, теорія держави та права, історія держави та права зарубіжних країн, галузеві юридичні науки.

1.Предмет і методи пізнання, періодизація та джерела курсу «Історія держави та права України».

2. Логіка курсу: еволюція державності та права.

3.Роль історії держави та права України в формуванні професійної правосвідомості працівників органів внутрішніх справ.

Основні поняття: історіографія, джерелознавство, Номоканони, «Русская правда», літописи, церковні статути, статутні грамоти, Литовські статути,»Пам’ятні книги», «СводзаконовРоссийскойимперии», «Історія запорозьких козаків».

Перше питання. Предметом вивчення історії держави і права України є: виникнення і розвиток форм, інститутів і норм державно-правового життя народів, що населяли і населяють територію України.

Методологічною основою курсу є реалізація принципу єдності логічного й історичного при розкритті проблематики становлення державно-правових форм, відомих і досліджуваних загальною історією держави і права, невід'ємною частиною якої виступає історія держави і права України. Де національне представлене через феномени світового процесу, а всесвітні закономірності – через феномени національної історії.

Історія держави і права України базується на основі вивчення великого кола письмових і неписьмових джерел, даних матеріальної і духовної культури, історичних пам'ятників, на матеріалі, зібраному іншими науками, найважливіші з яких – джерелознавство й історіографія.

Основними джерелами з історії перших держав, що виникли на території України, є археологічні знахідки та спогади античних авторів Геродота й Страбона. Джерелами з історії держави і права Київської Русі і князівств періоду феодальної роздробленості є: договори Русі з Візантією Х ст., хронографи, літописи, літописні зводи, Руська Правда, церковні статути і грамоти, Номоканон, свідоцтва візантійських і арабських істориків. Трохи краще представлений у джерелах державний апарат Великого князівства Литовського, Речі Посполитої.

Історія XVIII і особливо XIX – початку XX вв. має набагато більшу джерельну базу. Особливе місце серед джерел цього періоду займає «Повне зібрання законів Російської імперії», яке нараховує 133 томи і включає більш ніж 133 тисяч законодавчих актів, починаючи з 1649 по 1913 р. включно. Важливим джерелом з курсу історії держави і права є статистичний облік злочинності (судимості). З 70-х років XIX століття стали складатися «Зводи статистичних зведень з справ карних». Своєрідними джерелами є звіти про діяльність державних установ (наприклад, стенографічні звіти Державної думи і Державної ради). Цікавим різновидом джерел є спогади і щоденники державних і політичних діячів, чиновників, революціонерів.

Переважна більшість документальних матеріалів знаходиться в державних архівах. Тому, що більшість перерахованих нами джерел недоступні для щоденної підготовки при вивченні курсу історії держави і права України, необхідно користуватися хрестоматіями з історії держави і права, монографічною літературою, складеною на базі наукових джерел й підручниками.

 

Друге питання. Історія будь-якої країни – це частина світової історії. Те, що на території сучасних країн у минулому існували інші держави, що змінювали одна одну в ході свого розвитку – це явище світової історії, а отже і нашої історії, як її складової частини.

Україна стала незалежною державою в 1991 році, але в її територіальних рамках різні види державності існують уже близько трьох тисячоліть. Деякі держави існували близько тисячі років, а деякі – кілька місяців. До ХХ ст. територія України ніколи не представляла єдиного державного цілого, тим більше вона не була єдиною в этнонаціональному та конфесійному відношенні.

Тривалість визрівання сучасних правових механізмів, запізнювання розвитку інституту поділу влади, а можливо і його принципове неукорінення, складають одну з головних вітчизняних традицій в історії держави і права. Вивчення історії державності і права в їхній єдності на території України є стрижневою задачею курсу.

Третє питання. Курсу «Історія держави та права України» належить одне із провідних місць в системі юридичної освіти. Цей курс являється одним з основних нормативних дисциплін у всіх вищих навчальних закладах.

Вивчення ІДПУ дає можливість багатопланово оцінити нашу декржаву та право, та спрогнозувати їх подальший розвиток.

Засвоєння курсу для працівника органів внутрішніх справ є своєрідним фундаментом, на якому будується суттєва професійна підготовка, так як без глибокого усвідомлення історичного минулого у всій його протилежності й складності важко засвоїти сучасні юридичні знання й зрозуміти ті зміни, які відбуваються в державно-правовій сфері сьогодні.

Саме вичаючи історію держави та права України, курсанти та студенти знайомляться з основними термінами, поняттями та категоріями юриспруденції, отримують перший досвід аналізу державно-правових інститутів, таким чином закладається впевнена база для подальшого оволодіння спеціальністю.

 


Читайте також:

  1. Адміністративний поділ, площа і населення українських земель у складі Речі Посполитої в першій воловині ХVІІ ст.
  2. Адміністративно-територіальний устрій, економічне становище українських земель у першій половині ХІХ ст.
  3. Адміністративно-територіальний устрій, економічне становище українських земель у першій половині ХІХ ст.
  4. Б. Громадсько-політичний рух 60-90 рр. ХІХ ст. інтелігенції Росії та України, в центрі уваги яких був народ, селянська община та соціальна революція.
  5. Біосоціальні риси людини
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Визвольний рух в Україні у XVI - першій пол. XVII ст.
  12. Визначте соціальні перетворення в процесі радянізації українського суспільства.




Переглядів: 718

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи лікування | П л а н

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.